Van de datum en dag blijf ik af

Een beetje OCD zorgt er wel voor dat ik dat moet juist zetten! :grin:

5 likes

:laughing:

Valt wel mee hoor. Ze lagen hier nog niet volledig onder de Russische zweep, het was een lokaal regime dat gewoon hard binnen de invloedsfeer lag. Goelags waren er niet bij. Er is nog altijd een communistische partij hier, en die kunnen ook nog de staat oversteken zonder een pak slaag.

Ik draag altijd deze als het voor zwaarder/vuiler werk is, of zwemmen.

Die staat duidelijk niet goed op datum. En ook nooit opmerkingen of slaag voor gekregen. :smile:

3 likes

Ja

De datum dĂĄĂĄr gelaten, wĂĄt een ‘mooie mĂ©t karakter’, zoals werkelijk bijna ĂĄlle Vostok-horloges.

• je hebt er een zéér goede kijk op, op ‘the finest russian watches’ sowieso, @LVA.

Mijn grote complimenten! :smiley::+1::sunglasses:

1 like

Alles met dag en datum verkopen en time only horloges in de plaats :ok_hand:

N.B. : gelukkig heb je geen pak (hagel-)sla[a]g ontvangen in Brno of in Tsjechië als totaliteit.

Eerlijk gezegd, zou ik een Vostok slechts nog binnenshuis durven dragen, want ook in Nederland weet je maar nooit wanneer een gek wild om zich heen zal slaan of erger nog, schieten 
 :roll_eyes::unamused:

Nee. Het kost me letterlijk minder dan een minuut om mijn horloges fatsoenlijk op tijd te zetten, inclusief correcte ochtend vs avond, en op de juiste datum.

Ik hoop het. Je houdt niet van mechanische horloges, ik stel voor dat je een The Citizen scoort met perpetual calendar en eco drive uurwerk.

Als je het doet op de manier die de handleiding van het uurwerk voorschrijft is er echt niks aan de hand.

4 likes

Je houdt van een wijntje. Ik keur dat goed. :upside_down_face:

3 likes

Dan moet je wel precies weten hoe. Met het nieuwe bandje voor mijn horloge ben ik ruim een half uur bezig geweest. Ik denk dat iedereen sneller is hahaha

Of nog erger op HF posten

Koop een horloge zonder dag en datum aanduiding. Een probleem verzinnen waar er geen probleem is.
Tsja.

Ik ben liefhebber van complexe horloges.
Maar om nou te zeggen dat ik de chronograaf daadwerkelijk ook gebruik of dat ik het belangrijk vind dat de maanstand of de datum goed staat.

Ben alleen benieuwd hoe andere horlogeliefhebbers hier tegenaan kijken.
Voor mij zelf is het in ieder geval geen probleem :slight_smile:

1 like

Is het al weer 1 april?

1 like

@Driftkikker, wanneer je van comolexe horloges houdt, wil je toch óók het horloge vollédig benutten, zoals dat door de horlogemaker(s) bedoeld is, ja toch ?

Leg nu eens uit, hoe je van complexe horloges kunt houden, zĂłnder die complexe functies op hun waarde te schatten. :wink:

1 like

Moet weer even denken aan de ‘uitgesproken mening’ van de gemiddelde Nederlander tegenwoordig;

( en nee, ik draag elke dag een ander horloge en verzet de datum zelden; al 20 jaar :upside_down_face:)

2 likes

Zo een fijne eigenschap van ons “Nederlanders”.
Lekker duidelijk en niet met meel in de mond.

1 like

Ik spreek die mening alleen uit omdat er expliciet naar gevraagd wordt. Als dat niet zou gebeuren had ik vaker onuitgesproken meningen.

1 like

??? Ik ben Belg, en geen gemiddelde vermoed ik.

1 like

Waarom nog moeilijk doen en de tijd goed zetten? Kost meer moeite/geduld dan je datum correct zetten. Ach draag je horloge gewoon als armband zonder omkijken

1 like

Zet je de maanfase ook goed?

1 like

Dan zit je hier verkeerd.
Ik raad je aan om dit forum te bezoeken: link

Daar zijn de comments een stuk zachter en misschien beter voor je.

Veel plezier alvast!

2 likes