Van de datum en dag blijf ik af

Ook ik denk dat je de enige of op z’n minst één van de weinigen bent, maar ik snap je angst. Het is alleen niet zo heel ingewikkeld. Draai de tijd vooruit en kijk wanneer de datum verspringt. Zorg dat je dan de juiste tijd instelt en er van uitgaande dat je dit in de ochtend doet, kun je daarna de datum goed zetten.

Easypeasy!

Nee!!!

De tijd stel je toch ook in? Datum en dag hoort erbij!!

1 like

@Driftkikker vraagt zélf om meningen in dezen. :roll_eyes:

Net als de gemiddelde Nederlander, quote jij iets, zonder dat je verder leest. Door jouw ‘gefundeerde mening’ krijg je misschien een stageplek bij Nederlands grootste ochtendkrant
:rofl::rofl::rofl:

1 like

Zit om die reden op de winder :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

ja van de datum en de dag blijf ik af

5 likes

Heb er nog een voor hem😂, wel een van de mooiste twee wijzers🙂

1 like

ik heb 4 wijzers hoor!

Jaja achterop nog een :slightly_smiling_face:

1 like

Ik snap je wel. Het is ook een klein beetje een gedoe om te kijken of het nou middag of avond is en of je de datum wel binnen het juiste bereik aanpast (zodat je het uurwerk niet beschadigt)

Zoals al eerder gezegd, ik zou een automaat zonder datum aanschaffen als het je echt dwarszit. Je horloge zou het echter prima moeten kunnen handelen. Het is en blijft gewoon een gebruiksvoorwerp natuurlijk!

1 like

Je kan trouwens ook een watch winder overwegen. Meningen zijn verdeeld over of het goed voor je horloge is, maar dan hoef je de datum alleen om de maand een dag vooruit te zetten

1 like

Ik doe dit precies zo, kan er echt niet tegen als een horloge met datum complicatie de verkeerde datum aangeeft. Je zet de tijd toch ook gelijk?

Vaak genoeg dat ik mensen tegen kom die met de 31ste (april/juni, enz) rondlopen.

1 like

Dat kan nog vind ik🙂

Voor een avondje zet ik de datum meestal niet goed. Voor een dag of langer wel.

Ik merk ook dat ik om die reden wat vaker naar de (solar) quartz grijp.

Bij de Moonwatch had ik hier ook geen last van. Om, onder andere, die reden mis ik hem wel eens.

Mijn horloge met maanfase is gelukkig quartz.

2 likes

Ik betrap mij er te vaak op dat ik de datum dus niet goed zet.
Dat is ook de reden dat ik eraan zit te denken om mijn date uurwerken van de hand te doen en de collectie enkel nog uit te breiden met no date horloges.
Niet heel zinvol om functionaliteit te kopen die je niet gebruikt en esthetisch voor mij geen toegevoegde waarde heeft.
Mijn uitgebreide wishlist is hierdoor ook inmiddels met 70% gekrompen, maar geeft ergens ook meer overzicht.
Overigens nog steeds heel veel moois beschikbaar :heart_eyes:

1 like

Mijn Astron doet het zelf, maar op mijn andere horloges neem ik niet de moeite om de datum te verstellen.
Zonder leesbril, die ik dus vaker niet dan wel draag, zie ik de datum toch niet.
En morgen weer een ander horloge om.

3 likes

En weer door!

zo is het

Tijd voor een cyclops…

1 like