Van der Bauwede

Hallo allemaal, goed te zien dat enthousiastelingen met een door de omgeving vaak slecht begrepen hobby elkaar hier een beetje moreel kunnen ondersteunen. Ik heb dus ook maar snel een account aangemaakt.

Misschien weet een van jullie mij meer informatie te geven over onderstaand horloge:

Werk:
mechanischer Automatikaufzug,
Kaliber:
vermutlich Cal. 23
Funktionen:
Stunde, Minute, kl. Sekunde, Datum, Wochentag, Chronograph
Gehäuse:
Stahl, Gehäuse 38 x 40mm, Saphirglas, 23 Jewels, Saphirglas, verschraubter Boden
Kalender:
Fensterchen,
Gangreserve:
mind. 42 Stunden
Band:
Lederarmband

Ik ken het niet, kan het ook nergens vinden. Het is gekocht op eBay, weer een beetje een impulsieve aankoop van me, maar ik weet nog niet of ik er blij mee moet zijn of niet. In ieder geval lijkt het me een mooie mechanische chronograaf met een bijzonder kaliber van een minder bekend high-end merk.

Ik weet een beetje van Van der Bauwede en zoek iemand die mij iets meer kan vertellen over dit model. Foto per mail. Ik weet nog niet hoe ik die hier kan plaatsen.

Kijk om te beginnen eens hier: http://www.vanderbauwede.ch/

:smiley:

Hai Hendrik, tja, zover was ik natuurlijk al. Ik moet zeggen dat de site van Van der Bauwede me een beetje tegenvalt. Betrekkelijk weinig informatie eigenlijk. Wordt ik dus ook nauwelijks wijzer van. De foto die ik heb vind ik eigenlijk ook niet gedetailleerd genoeg om iets van af te leiden. Misschien moet ik even wachten tot ik 'm heb en ze dan een betere foto mailen. In ieder geval bedankt voor je aandacht. Groeten, Bug

Oh ja, foto’s plaats je zo: http://www.horlogeforum.nl/read.php?4,8340

Insect,
als je ons een foto kunt tonen denk ik dat een aantal sowieso iets meer erover kunnen zeggen. Ikzelf vind VanderBauwede een mooi merk, maar moet nog ooit een tonnetje van hen aanschaffen. Graag horen we van je!

Groet,

Geert T.

Zo te zien ETA calibers en met speciale uitvoeringen, perpetuel calender.
In chrono is er al de Valjoux 7750 bij, automaat 2892-2 en of A2.

Ha je bedoelt een tonneau neem ik aan? Ik moet nog even wennen aan het vlotte forumtaalgebruik. Ik zal kijken of ik een foto plaatsen kan.

Groeten, Bug