Van der Gang 2000-9

Is de nieuwste Van der Gang hier al eens geplaatst?

De twee nieuwste modellen zijn er in twee uitvoeringen met in eerste instantie witte- en op termijn ook zwarte wijzerplaten. Daarvan heeft één model datum aanduiding en een extra tijdzone (12 uurs klok) en het andere model datum-, gangreserve aanduiding en extra tijdzone (24 uurs klok). De prijs van deze horloges bedraagt € 5.900.

Ziet er in mijn ogen wederom erg IWC-erig uit

klein fotootje, maar wat een mooi horloge, alleen snap wederom de prijs ff niet, en al zeker niet dat hij even duur is als de vorige.

kan me niet herinneren dat IWC een soortgelijk horloge heeft.
Je bedoelt zeker de vergelijking met de portugieser. Enige overeenkomst die ik zie zijn Arabische cijfers en dat cijfers zijn opgelegd.

En een dergelijk uurwerk is vaak duurder dan een chrono.
Bij GO is een chrono ook goedkoper dan een Panodate

Mooi maar belachelijk duur…

Belachelijk mooi, maar veel geld :wink:

Ruud

Mijn beste,

Een mooi subtiel horloge, algemene vormgeving, plaats van de datum op12 uur en de GMT functie spreken mij wel aan. Dit horloge zal mijn inziens een welkome aanvulling geven aan de huidige modellenlijn van de ‘Van der Gang’ horloges. Over de prijs / kwaliteit verhouding kan ik weinig zeggen. Dat zal de toekomst wel uitwijzen.

Orologio Signaturis Temporis

Voor € 5900 kan ik me mooiere horloges voorstellen…

En zeker met een ETA uurwerk erin inderdaad veels te duur.

Een tweede tijdszone vind ik zo’n onzin. En op dit horloge ook totaal misplaatst in al zijn (verdere) eenvoud. Zal verder wel weer heel groot zijn. En nmm weer te duur.

Maarrrrr… buiten dat alles wel een prachtig horloge! Ik stel voor dat Van der Gang een versie maakt met een kleine seconde op de plek van die tweede tijdszone, lijkt me helemaal fantastisch!

waar heb je deze pic vandaan? ik kan ze niet vinden op vdgang site ?

Hier het andere nieuwe model.
Zo op 't eerste gezicht ziet 't er allemaal wel fraai uit (behalve de datum op de 2000-9 die naar mijn mening wat te dicht bij het centrum zit - zal wel door een klein uurwerk in verhouding tot de kast komen), maar de grote vraag is natuurlijk of 't na grondige inspectie zoveel geld waard blijkt te zijn. Voor dat soort bedragen kun je natuurlijk bij de grote huizen ook terecht voor zeer fraaie exemplaren…

Toen ik een paar jaar geleden voor het dilemma (euh… luxeprobleem in dit geval) stond, heb ik uiteindelijk toch voor deze gekozen:


…maar ik moet zeggen dat ik ernaar uitzie om de nieuwe modellen van van der Gang eens in het echt te zien !!

Ik vind beide modellen een grote verbetering tov de chrono’s. Veel rustigere wijzerplaat.

Groet
Mark

De afbeelding komt uit documentatie van VDG zelf.

Groet,
Steven

Mark, nou wat mij betreft heb je een goede keuze gemaakt. Even los van het prijsverschil als gevolg van materiaalgebruik, vind ik je IWC helemaal af. De VdG is dat in mijn ogen niet. Het datumvenster is te klein, staat te veel naar binnen, en de 1 van de 10 staat te dicht bij het streepje (geldt ook voor de 11).

Ik vind de tweede ook erg tegenvallen. Ik mag hopen dat deze nog in een conceptfase verkeerd. De redenen zijn al genoemd.

Gerwin

grappig… een van der Gangreserve.

Een paar opmerkingen omtrent de neiuwe horloges:
Ik vind de indices erg fraai, mooier dan die van IWC. De smalle bezel geeft beide modellen (maar vooral de eerste) een extra optische grootte mee. De geblauwde wijzers lijken me bijzonder goed gelukt.

Dan toch een paar min-puntjes:
Bij het eerste model (het model met de grote datum) vindt ik het datum venster een beetje fake-chinezig aandoen. Het horloge zou zoveel mooier zijn zonder deze datum aanduiding.

Bij het tweede model ligt het datumvenster er een beetje verloren tussen. Dit zie je heel vaak bij horloges die mee willen doen aan de groot/groter/grootst trend, maar die toch gebruik (moeten) maken van een naar rato te klein uurwerk. Ben benieuwd hoe de loze ruimte tussen kast en uurwerk opgevuld is bij deze modellen.

Over de prijzen is al veel gediscuteerd. Als er een markt voor is tegen de vraagprijzen…waarom niet, dan geef ik de fabrikant groot gelijk.

gr,
Hans Mennink

Ik denk ook dat de positie van datum en indices naar het midden toe, teruggaan is naar de ’ 50 waar ook dikwijls de dag en maandaanduiding bijna op de middellijn staan.
Men probeert hiermee maar zo origineel mogelijk uit de hoek te komen.
Je moet ook denken dat je maar op een “cirkeltje” (wijzerplaat) van ong 30mm moet werken om iets speciaal te creeren zoals al zovelen gedaan hebben gedurende zovele jaren en toch maar proberen klanten te lokken met je model . Men probeert dan maar de functie’s te verplaatsen naar plaatsen op de wijzerplaat afwijkend van de standaard.