Van der Klaauw Ariadne vs IWC Portugieser


helaas niet van mij, wel om mijn pols :smiley:

de IWC en de Mont Blanc meisterstuck vulpen zijn gelukkig wel van mij op de achtergrond.

Mijn persoonlijke keuze is voor de volle 100%; IWC Portugieser…
Ik vind het eerlijk gezegd geen vergelijking, beide topmerken, maar qua design zijn het twee compleet verschillende horloges.

vd Klaauw.

Arjay

Twee toppers de keuze zal wel CVDK zijn dacht ik ,maar dat is persoonlijk.

Dank voor je mening: heb in het begin al gezegd dat het om totaal verschillende horloges gaan

Inderdaad geen vergelijk maar je kan ze beide mooi vinden.Ik vind bv steiner wel mooi maar zal er toch geen kopen ik vind kwaliteit erg belangrijk,en daarom vind ik Cvdk een topper.

Dit is gewoon niet te beantwoorden, je hebt aardig twee uitersten wat design betreft te pakken: ingetogen chique vs. uitbundige retro. Smaak is persoonlijk, voor wat betreft de kwaliteit doe je met geen van de twee een miskoop.

De VDK heb ik altijd leuk gevonden, de prijzen alleen niet.

Dank heren voor jullie advies: het wordt waarschijnlijk een Ariadne

Ik kan kiezen uit een gedrukte wijzerplaat en de een wijzerplaat met opgelegde letters:

Persoonlijk vond ik eerst de gedrukte mooier, maar ik irriteer me een beetje aan het afstandsverschil tussen den 8 en de 7 t.o.v. de 4 en de 5.

Wat vinden jullie?

ik zou die met opgelegde cijfers doen…geeft een grotere dieptewerking. en idd die 7,8 en 4,5 niet mooi bij de gedrukte.

Helemaal mee eens hoewel ik die afstand tussen de 7 en 8 niet zo erg vind, anders zou de 8 half onder de secondeplaat verdwijnen.

Bij de gouden vnd ik de wijzerplaat mooier bewerkt, bij de stalen vind ik de opgelegde cijfers weer mooier. Moeilijke keuze.

Mag ik ze alletwee mooi vinden.
:)-D

Jaap Wim,

Jij had toch een VdK? Wat vindt jij van de afstand tussen 7,8 en 4,5?

Ik ben het natuurlijk met je eens dat de 8 half zou verdwijnen, maar het klopt dan toch gewoon niet: wellicht was een kleiner lettertype handiger geweest. Ik zit behoorlijk te tobben. Ik heb ze allebei in het echt gezien en meteen vond ik de gedrukte versie mooier. Maar toen ik later op de foto’s zag dat de afstanden tussen de cijfers verschilden ben ik niet meer zo zeker…(bang dat ik me kapot ga irriteren).

Hoi Gnis,

net wat jzelf al zegt, pas later op de foto’s merk je het verschil. Mij valt het vaak op dat foto’s op internet heel verraderlijk kunnen zijn, ten eerste zijn ze al véél groter dan het horloge zelf en vallen oneffenheden dus sneller op. Daarnaast kan een foto vanuit een bepaalde positie zijn gemaakt waardoor iets mooierlijkt dan het is (of net andersom).

Mijn advies is dus: ga voor diegene die jijzelf het mooiste vind. Ik moet je ook eerlijk zeggen dat ik al die tijd niet eens heb gemerkt dat er een versccil zat tussen die cijfers 7 en 8. Ook kan je het positief bekijken, een foutje is menselijk en dit is dus het levende bewijs dat het door mensen handen gemaakt is … en dus niet zomaar een lopende band product a la (nou noem maar een merk). :smiley:

Jaap Wim,

Bedankt voor je uitgebreide reactie: ik moet inderdaad afgaan op mijn gevoel inderdaad. Ik ga denk ik beide modellen weer in het echt bekijken. En je positieve draai aan de gedrukte wijzerplaat is inderdaad ook iets voor te zeggen :wink:

Hoi Gnis.
Verstandige keuze.
Ik ben al jaren een zeer tevreden Van der Klaauwdrager.
Groeten,

JohnSr

Dank u, wat voor een VdK heeft u?

Hallo Gnis.
Een Planetarium.
Groeten,
JohnSr