Van der Klaauw Ariadne vs IWC Portugieser

Ik twijfel tussen twee totaal verschillende horloges, namelijk de Ariadne of de IWC Portugieser ref.nr. 3714-004: de prijzen liggen redelijk bij elkaar: € 3,5k voor de Ariadne en € 4k voor de IWC.

Ik waardeer jullie mening enorm om zodoende een goed overwogen besluit te kunnen nemen.

Alvast bedankt!

Bekijk het topic gestart door Ed Raket eens! Veelvuldig over de vergelijking tussen IWC en VDK gesproken. Geen idee of bovenstaande modellen zijn behandeld…Ik zou het nog niet zo 1 2 3 weten mocht het budget beschikbaar zijn!

Succes er mee

Gr Jeroen

vd klaauw of iwc, tsja dat vind ik zelf een moeilijke keuze :wink:

brrrrrrrrrrrrrrrrrr weer een leuke discussie gezien de andere topica

ik zou een dealer van beide modellen zoeken en ze even tegelijk naast elkaar bekijken , wie weet ben je er dan al snel uit.
ik weet niet waar je woont, maar in nijmegen heb je “kamerbeek”

Ik heb ze bij Kwekkeboom (Enschede) naast elkaar gezien. Ik twijfel nog steeds. Nu heb ik ook begrepen dat in de IWC een ETA uurwerk in zit net als de ariadne (wat opzich geen probleem is natuurlijk). Maar wat zou kwalitatief de beste prijs/kwaliteitverhouding zijn. Ik vind ze namelijk allebij heel erg mooi. En nee: het budget is niet voldoende om allebei te kopen :wink:

kwekkeboom die maakt toch ook kroketten ? :slight_smile:

Klopt, ook kreeftenkroketten, dus misschien kun je er een mooi duikertje op de kop tikken :smiley: :smiley:

Hoewel ik geen IWC-fan ben, zou ik als ik tussen deze twee moest kiezen, toch voor de IWC gaan. Ik vind de Ariadne erg druk en te veelkleurig.

Je bedoelt deze 2?

De IWC is strak zakelijk de Klaauw uitbundig opvallend.
Persoonlijk vind ik de Klaauw zeer mooi.
Het zal niet meevallen om een keuze te maken.

Als ik de plaatjes weer zie dan knap ik toch echt af op die drukkers van de IWC. Vind ik toch echt heel lelijk. Dan misschien toch maar de CvdK.

Jag, bedankt voor 't plaatsen van de 2 horloges in kwestie.
Ik word altijd erg moe van mensen die vragen hebben over verschillende horloges,maar er geen fotootjes bij plaatsen.(kan Henrik dat niet Verplicht stellen :slight_smile: )
is ook meteen duidelijk dat 't hier over 2 totaal verschillende type horloges gaat.
appels met peren dus.

Jongens het valt inderdaad niet mee…

En over de foto’s betreft: jullie weten toch wel uit jullie hoofd hoe een Ariadne en een Portugieser eruit zien… geen reden om moe te worden denk ik.

Ja, Gnis. veel vaste forumleden weten inmiddels wel hoe een IWC en een Ariadne er uit zien.
nieuwkomers meestal niet.
en bijna alle forumleden zijn nou éénmaal gek op afbeeldingen, :slight_smile:
dat kun je iedere woensdag weer zien onder 't topic : het is weer woensdag

Hoe meer ik die Van der Klaauws zie, hoe lelijker ik ze vind… En ik weet ook wel dat het technische hoogstandjes zijn, maar van het principe ‘less is more’ hebben ze hier nog nooit gehoord! Een enkel model kan ik nog wel waarderen, maar in het algemeen zijn ze mij veel te druk en kitscherig…

Met andere woorden, doe mij maar een IWC, ondanks de lelijke pushers, want daar ben ik het ook wel weer mee eens.

Mick

Mick Schreef:

maar van het

principe ‘less is more’ hebben ze hier nog nooit
gehoord! Een enkel model kan ik nog wel waarderen,
maar in het algemeen zijn ze mij veel te druk en
kitscherig…

Mick

" hebben ze " = heeft hij

is hij de enige in zijn organisatie dan? Ok: ‘heeft hij’ :wink:

:stuck_out_tongue: geintje hoor.

en ja hij is de enige.