Van der Klaauw en van der Gang, wat is het toch stil?!?!

Een van de dingen die mij de laatste maanden opvalt is dat het wel HEEL erg stil is qua ontwikkelingen bij Van der Klaauw en van der Gang. In 2006 hebben we vele draadjes voorbij zien komen, kortom er viel genoeg van te genieten of zeker een mening over te hebben.

In het verslag van Hans (Nivelacuso) Basel 2007 hebben we kunnen zien dat Van der Klaauw een prototype voorhanden had van de Satellite du Monde. Ook exemplaren van een vierkante pendulum met gekleurde wijzerplaten. Er zit dus wel wat in de pijplijn maar het is toch erg stil (of denken jullie stilte voor de storm?)

Bij Van der Gang lijkt het alsof de eerste storm is gaan luwen maar ik zie daar (nog) geen tekenen van nieuwe frisse ontwerpen. De laatste exemplaren zijn meer van het hetzelfde of beter gezegd net even anders. Wel begrijp ik van hun website dat er flink wordt gewerkt aan een ‘nieuw model’ maar …

Is er sprake van (hopelijk tijdelijke) bloedarmoede of spreekt hier een ongeduldige forummer?

Wat denken jullie?

Groet,

Bojo

Bojo,

Op http://www.qpx.nl/merken/vandergang.html staat een foto van de nieuwste VDG. Een mooie en strakke vindt ik.

Groet,
Martijn

Oh ja!!!
Een erg mooi model!
Ik vind het uiterlijk van Van der Gang toch wel erg fraai hoor, hoewel erg natuurlijk veel naar IWC gekeken is.
Hoe zit het eigenlijk met het uurwerk van de Van der Gang horloges? Zijn deze bijzonder en zo ja waarom?