Van der Klaauw, of een Van der Gang?

Ik ben zelf nieuw op dit forum. Altijd heb ik wel een klik gehad met horloges.

Aangezien ik reden heb om wat te vieren, heb ik besloten mezelf trakteren op een nieuw horloge.
Afgelopen vrijdag met veel enthousiasme naar Amsterdam vertrokken om bij Amsterdam Watch Company te kijken naar een Van der Gang, model 20010. Ik val op de klassieke uitstraling en de prachtige afwerking.

De aardige verkoper liet me ook een Roland Oostwegel zien… ook erg mooi, maar een Van der Gang bleef favoriet.
Op een moment lagen er tien Van der Gang en RO horloges voor me op tafel. Best imposant vond ik zelf.

Totdat de verkoper met een Van der Klauw aan kwam zetten, het model Hypernova.
Dit horloge is eigenlijk totaal ontsprongen aan mijn focus. Maar toch direct enthousiast… en eigenlijk nog meer dan bij een Van der Gang.

We gaan binnenkort een afspraak maken om dit horloge te kopen.

Ik zal hier wat foto’s bijvoegen die ik om heb gehad. Ook zal ik de tafel vol met Neerlands trots uploaden.
Ik zie net dat ik drie foto’s mag uploaden, ik heb de mooiste geselecteerd.

Hou jullie op de hoogte!

gr,
Marco

20 likes

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Welkom!

Kiezen waar je jezelf het beste bij voelt; kan eigenlijk niet mis met deze knallers!

Ps. Leuk cadeautje! :wink:

1 like

Welkom.
Ik voel met je mee. Altijd lastig om een dergelijke keuze te maken. :grin:
Kiezen is verliezen (en niet kiezen is verloren) heb ik altijd geleerd.
Als je bij deze merken wilt blijven zou ik voor de van der Gang (20010) gaan

hmm lastig… wil je ook graag een nederlands horloge?

Heb je van CvdK ook de Ariadne gezien? Die vind ik dan zelf ook wel mooi…

1 like

Staan beide op mijn wensenlijst. Ik zou eerst voor de Klaauw gaan. Ben benieuwd naar jouw keuze! Leuk hoor👍

Welkom! Mooie smaak, ik ben al benieuwd om wristshots te zien…

Ik vind de techniek van Vd Klaauw vele malen interessanter dan de horloges van Vd Gang. Dus zoek een mooie Vd Klaauw uit!

1 like

Welkom en ik ken t gevoel. Zal vast overweldigend zijn geweest als je voor 1 specifiek model komt en ineens ligt er een leuk aangeklede auto voor je neus op tafel.

Alvast van harte met de keuze die je gaat maken. Welke het ook wordt er is geen verkeerde keuze als jij er maar gelukkig van wordt.

Zoals mijn oude grootmoeder al sprak: het bezit van de zaak, is het einde van het vermaak…
Ik heb een Ariadne, en overweeg verkoop om een van der Gang aan te schaffen :anguished:

Hoe dan ook, hou ons op de hoogte!

Ik heb een soortgelijk keuze probleem, en heb beide merken al eens bekeken en gepast.
Moet eerlijk zeggen dat mijn voorkeur uitgaat naar een Van der Gang.
Vindt persoonlijk de Hypernova niet echt een geslaagd ontwerp daar komt bij dat Romeinse cijfers op de wijzerplaat me ook niet kunnen bekoren.
De Ariadne is eigenlijk de klok die me momenteel het meest aantrekt.
Waarbij de prijs voor het gebodene wat over de top is.
Vergelijkend met bv een Longines die het zelfde uurwerk gebruikt voor een veel schappelijkere prijs.
Van de Gang is wat rustigere klok, wat me wel aanspreekt, maar kwa uurwerk eigenlijk ook miet echt speciaal is.
En dat met een prijs waar ook een Rollie of wat anders moois te koop voor is…

Moeilijk hoor al die keuzes, en ben er zelf ook nog niet uit.

Succes verder.

Grtn Leen.

Die mening deel ik helemaal met je. Ga ik ook zeker doen.

Hoi Leen, voor mij is de Hypernova favoriet.

De romeinse cijfers vindt ik zelf wel mooi. De prijzen van deze horloges zijn inderdaad aan de hoge kant, ik denk dat dit te maken heeft met de oplages.

gr,
Marco

Ow echt, waarom destijds voor een Ariadne gekozen?

De uitspraak ken ik als “bij bezit stopt begeerte”. Maar hij zal mij er niet van weerhouden om een van der Klauw aan te schaffen :wink:

VdK!! Geen twijfel mogelijk
Ben benieuwd naar de plaatjes

De voorkeur heeft een Nederlands horloge. Heb ook naar andere merken gekeken, maar dan straalt een merk van vdG of CvdK toch net even wat meer klasse uit.

De Ariadne heb ik ook gezien, zeker mooi horloge. Al heb ik altijd het gevoel dat een 40mm horloge net even wat te klein is voor mijn pols. De Hypernova is 44mm.

1 like

Van der Klaauw ! Geen twijfel mogelijk!
Het liefst met unieke eigen VdK complicatie(s)
(Ok ik ben een beetje verslaafd …) :slight_smile:

1 like

Je enthousiasme werkt erg motiverend :relaxed:

Als je voor de prijs van een Rolex een Van der Klaauw kunt kopen is het toch heel gemakkellijk?

1 like

Als je zeker van je zaak bent zeker.

Ben zelf altijd erg snel uitgekeken op een horloge dus dan is gegarandeerde resale van een Rolex ook wel prettig…