Van der klaauw ook voor dames?

Jawel, jawel, een vrouw op het forum!! :wink:
Ik vroeg me af wat jullie mening is over het merk Van der Klaauw en over het model Ceres CK2. Ik ben nl. helemaal weg van dit model, maar ben toch benieuwd wat anderen er van vinden. Vinden jullie dat dit ook door vrouwen gedragen kan worden?
Groetjes, Patries

Was vergeten te melden dat het een aanvulling betreft op mijn kleine beginnende collectie, welke bestaat uit een Seamaster Ladies (James Bond) en een Oris Big Crown Pointer Date met lederen band (Rosé).

Ik vind dat heel goed kunnen!
Tis ook nog eens zo dat de meesten mannen (die ik ken) een groot horloge heel mooi bij een vrouw vinden staan.

Ik heb op het afgelopen miljonairfair nog het mooie Klaauw-Benzinger 52824 caliber deels uit elkaar mogen halen…

hoi patries,

je hebt smaak, wel redelijk aan de maat 37,5mm

joost

Juist met de huidige mode is dit type voor vrouwen geschikt. Je bent trouwens niet de eerste vrouw maar wel de eerste die voor zichzelf interesse in horloges heeft.
Of vergis ik mij heren? :smiley:

Ja, want er zaten welgeteld 3vrouwen bij mij in de klas :slight_smile:

Heren,

Tot nu toe in elk geval bedankt voor jullie reacties.
Ikzelf vind het jammer dat er zo weinig vrouwen echt geinteresseerd zijn in horloges. Vaak kijken mijn mede “soortgenoten” alleen naar de buitenkant (des te meer bling hoe mooier men het vindt) en weten ze een mooie handopwinder of automaat niet te waarderen. Laat staan dat ze bepaalde bedragen uit zouden geven voor iets wat tenslotte “alleen maar de tijd aangeeft”… :S
Kortom, jammer.

Trouwens, nog een vraagje voor evt. Van der Klaauw kenners; Wat is eigenlijk het verschil tussen de Ariadne (€ 6450,- bicolor) en de Ceres CK2 (€ 2950,- staal met gouden lunet? De eerste is van 18 krt goud en heeft een diam. van 40 mm. en dat bepaald natuurlijk ook het prijsverschil, maar de specs die ze in de folder opgeven lijken mij toch gelijk. Beiden voorzien van het degelijke Valjoux 7751 uurwerk.

Heeft iemand van jullie ook nog suggesties m.b.t. mooie horloges c.q. uurwerken waar ik eens naar zou moeten kijken? Ik heb al veel gezien en gelezen in van allerlei horlogetijdschriften en jaarboeken, maar tips zijn altijd welkom.

Groetjes, Patries

Beste Patries,

Kijk eens voor een Rolex Lady-Datejust , Breitling Callistino of Frederique Constant, mooie automaten allemaal…
Of een Cartier, heeft ook mooie dameshorloges

mvg,

Hoi Ed!

Uiteraard ook bedankt voor je reactie! Toch fijn dat mannen een topic van een vrouw toch serieus nemen. Had er eigenlijk een hard hoofd in, moet ik eerlijk bekennen…:o

Ik heb inderdaad al eerder naar de genoemde modellen gekeken.
Van de Rolex weet ik niet of ik daar echt kapot van ben. De date-just spreekt mij in elk geval niet aan, maar dat is een kwestie van smaak. Is, denk ik, een twijfel gevalletje. Wel mooi dat het manifactuur is.

De Callistino is helaas niet meer nieuw leverbaar in dit modeljaar, voor zover ik weet. En ik vind het toch wel leuk om een nieuw horloge te kopen. Bovendien geef ik zelf de voorkeur aan de Colt Oceane II met evt. een rubberband. Is alleen weer een quartz, jammer. Vond ik van mijn seamaster ook jammer. Maar blijft een leuk klokje.

FC is inderdaad aardig. De automatic moonphase ladies heeft wel mijn voorkeur, bijv. referentienummer FC-360M2P5. Kon alleen geen prijs vinden. Heeft iemand een idee?

Een andere optie vond ik zelf ook de IWC Small Da Vinci.

Allereert welkom op het forum, leuk dat je er bent en ik hoop dat je hier een leuke en leerzame tijd tegemoet zal gaan. :slight_smile:

Ten tweede, wat gááf dat je een van der Klaauw wilt/zoekt. En toevallig het model waar jij het over hebt, de CK2 heb ik momenteel als dagelijks horloge om. Hier wat foto’s:

Horloge met een roggenbandje dat ik later erbij heb gekocht

Horloge in bijpassende doos

Hier met een ander model Ceres, let op de pushers en de extra knop bij de 11 uur, geeft het geheel een ietwat klassieker uitstraling ten opzichte van de CK2, die ik net wat jeugdiger en sportiever vind… en dus mooier :wink:

Ook een van de leuke dingen van van der Klaauw is dat je je horloge helemaal naar wens kan laten aanpassen, zo heb ik ook een nieuwe rotor gekocht en dat is deze geworden (boven de nieuwe, onder de standaard rotor)

Als je nog vragen hebt aangaande de CK2 of je wilt hem eens zien en passen dan kan dat ook natuurlijk. :smiley: Je geeft maar een (bescheiden) gil.

Succes met de keuze, zal lastg worden met zoveel moois.

Groeten

@ Jaap-Wim

Het blijft een mooie klok om te zien. Ik zat zelf ook te denken om bijv. een andere rotor aan te laten brengen bij aankoop, of een gravering aan te laten brengen. (begreep dat dat ook kan nl.). Heeft jouw CK2 een saffier glazen bodem? Ik dacht nl. dat dat model dat had, maar in de folder staat het alleen apart aangegeven bij de Ariadne.

Heb jij trouwens een antwoord op mijn vraag over het verschil tussen de Ariadne en de Ceres?
Ben je toevallig ook bij VDK zelf geweest, of heb je alles via de juwelier geregeld?

Bij welke juwelier heb je trouwens je prachtstukken gekocht

Groeten en thanks,
Patries

Hallo Patricia,

voor zover ik weet hebben álle van der Klaauw modellen een glazen achterkant. Ook oudere modellen, ik kreeg eerst een folder doorgemaild met daarop modellen met allemaal (saffier)glazen achterdeksels. Zo ook bij de nieuwere modellen, waaronder de CK2.

Je kan de rotor aanpassen naar wens, beginnend bij een standaard stalen rotor met je initialen tot een geheel eigen ontwerp (familiewapen, je naam of iets anders) … alleen dat wordt vanzelfsprekend ook weer duurder, één ding scheelt, je kan dit ook later nog aanpassen, dus hoeft niet meteen als je het horloge koopt, kan ook nog een jaar of half jaar na aankoop.

Zelf ben ik nu in de running voor een nieuwe wijzerplaat alleen is deze nog niet besteld door vd Klaauw. Ik dacht dat het zo zat;

de CK2 is gelimiteerd (50 stuks), pas als deze 50 modellen zijn verkocht dán gaat dhr. van der Klaauw weer nieuwe kasten, wijzerplaten enz. kopen en waarschijnlijk ook een serie met wijzerplaten die ik zoek. Moet dus wachten, kan het ook wel zelf bestellen (1 stuk voor mezelf) alleen zal dit onbetaalbaar worden, dan kom je (geloof ik) uit op 2500euro voor alleen een wijzerplaat. (duurder dan het horloge zelf dus) :s Ik wacht dus nog wel eventjes hiermee.

Het antwoord op je vraag weet ik echt niet. De maat lijkt me het meest voor de hand liggend en de kleine verschillen in ontwerp misschien. Pushers, kroon, wijzers etc. Kleine verschillen maar grotere prijs? Ik weet het echt niet. Voor dit soort vragen kan je het best terecht bij Hans (Nivelacuso) of JohnSr. die zijn echt van der Klaauw connaiseur’s. :smiley:

Mijn horloge heb ik besteld bij Amsterdam WatchCo. in Amsterdam, zij hebben daar ook een voorraad liggen, van de CK2, nog een echt vrouwenmodel met diamantjes enzo tot de duurste en grootste complicatie. Aanrader om daar langs te gaan, zijn mensen met kennis van het vak en erg aardig en behulpzaam. :slight_smile:

Ben zelf nog niet bij van der Klaauw geweest, heb wel een keer gebeld of ik langs kon komen om de rotor op te halen alleen werd mij verteld dat hij te druk is met horloge’s maken en dergelijke. Als je dit wilt doen moet je denk ik bij Hans of John zijn. (ik zou trouwens zelf ook een keer érg graag meewillen dus… :smiley: )

Dat van die glazen achterkant had ik dus goed. Is niet zo heel duidelijk in de folder. Het wordt nl. specifiek apart genoemd bij de Ariadne, begon dus al aan mezelf te twijfelen.

Ik denk dat ik mijn wederhelft maar eens meesleep naar Amsterdam Watch Co. Kunnen we mooi eens even kijken. Al hoewel ze een model met blingbling niet echt snel aan mij zullen kunnen slijten… :wink:
En aangezien hij ook een horloge addict is, ziet hij hoogstwaarschijnlijk ook wel iets van zijn gading. (Er liggen hier echt overal horloge folders, tijdschriften en jaarboeken, het gespreksonderwerp van de dag bij ons).

Hieronder de horloges die ik nu in mijn zeer beschijden collectie heb.

Bij deze is de kleine (uiteraard) van mij en de grote versie van mijn kerel.

Ooit nog een keer een CVDK dus en misschien een AP???

Mooie collectie. :smiley:

Zo’n soort wijzerplaat zoek ik nog voor mijn van der Klaauw:

Veel plezier in Amsterdam en laat het nog ff weten als je wat hebt gevonden. :smiley:

Misschien dat Jongeklaauwdrager ook iets hierover kan zeggen? Er zijn dacht ik nog meer van der Klaauw dragers op dit forum naast mij. :slight_smile:

Ja, Jaap-Wim zo ziet mijn Van der Klaauw er nou uit!

Kan jij mij die foto sturen?

Bram