Van der Klaauw

Hallo Michel
Sorry voor de late reactie maar mijn pc is even buiten gebruik geweest.
Ik ben al enige tijd de zeer tevreden bezitter van het Planetarium horloge van Christiaan van der Klaauw.
Hiervoor heb ik een Ariadne in bicolour gehad.
Over beide horloges kan ik kort zijn.
SUPER KLOKKEN.
De horloges van Van der Klaauw zijn voor de echte liefhebbers die graag iets moois willen hebben maar er niet mee te koop willen lopen.
De kwaliteit is echt super en het zijn stuk voor stuk bijzondere horloges.
Ik hoop dat je de goede keuze kunt maken.
Anders zou je een keertje met Christiaan moeten bellen om de mogelijkheden te bespreken.
We horen wel welke het geworden is.
Groeten,
JohnSr

Maar Michel, een stalen Pallas, is die er dan? Heb ik nog niet eerder gezien, ik ben benieuwd :D. En waar ga je ze bekijken? Ik hoop voor je dat je een goede keus maakt, welk model het ook wordt, je zal er geen spijt van krijgen. :smiley:

Groeten,

Jaap-Wim

Hallo Michel,

Ik heb sinds vorige winter een Ariadne van Christiaan van der Klaauw. Ik kan alleen maar zeggen dat ik er elke dag plezier aan beleef. Op zich is een horloge om gewoon de tijd mee af te lezen en er eventueel andere zaken op af te lezen. De kracht van Ariadne is voor mij de chronograaf en datum, maand, dag en de maanfases. Een heel gamma dus aan tijds- en andere aanduidingen die maken dat het een bijzonder horloge is.

Mijn ervaring is ook dat de Valjoux 7751 erg nauwkeurig is afgesteld. Hij loopt zo precies dat het uurwerk maar ongeveer 2 seconden in de maand achterloopt… Dus in mijn geval is de Ariadne wel erg precies afgesteld!

Heb de oorspronkelijke Ariadne een andere wijzerplaat laten geven door Van der Klaauw. ‘Normaal’ is hij wit… geweldig! Maar wilde een nieuwe zwarte index die hij me liet zien en daarmee ook nog wat ‘pink gold’ laten omlijsten (alleen de lunette en kroon is nu pink gold…). Uiteindelijk denk ik dat met een zwarte index en een geheel pink gold uitgevoerde uitvoering (dus ook de kast) het horloge tot het moosite is wat er te bereieken is… Als de buidel dus weer wat is aangevuld zal ik daartoe dan ook zeker besluiten. Voor een afbeelding van de Ariadne in de huidige staat zie: http://www.space4case.com/space4case/index.php?action=&rubriek=10040&uitklap=10000

Kan dus niet anders zeggen dan, evenals de andere Van der Klaauw horloge liefhebbers: doen! De keuze komt vanzelf naar voren: Bekijk de modellen bij een van de vertegenwoordigers (in Amsterdam, Nijmegen, Enschede) of bij Van der Klaauw in Heerenveen en laat alle indrukken daarna bezinken voor de beslissing tot aankoop.

Succes met je beslissing… een Van der Klaauw verveelt nooit en is mooier dan welk ander horloge ook. Het is nooit een massa product maar een met liefde gemaakt uurwerk voor de happy few die waardering hebben voor de kunst van het ware uurwerk.

Groet,
Kees
http://www.space4case.com

Over Van der Klaauw gesproken, wel eens aan een Dewitt gedacht?

http://www.dewitt.ch/

Zou me niets verbazen als deze familie nazaat is van Johan de Wit.

Johan de Wit -> Johan de Witt

Maar wat is dan de link tussen van der Klaauw en de Witt horloge’s als ik zo vriendelijk mag zijn…?

Ook mooi. Ook Nederlands.

Je hebt gelijk hoor. Ik kan het niet meer terugvinden. Jerome DeWiit blijkt wel af te stammen van Napoleon, maar dat telt dus duidelijk niet. Van der Klaauw liefhebbers zijn wel puristen zeg! Ik zal me er niet meer aan wagen en zal dit Van der Klaauw sub-forum definitief verlaten :slight_smile:

er wordt een CvdK chronograaf aangeboden model Ceres kl.zonder
knop op de 10 instaal van 38 mm

zijn er bijzonderheden om op te letten
mocht dit een 2e handsje zijn dan
natuurlijk op de werking etc etc letten

wat mag zo’n moooiii CvdK kan kosten??

ik hoor graag van jullie, ik kijk nog niet zo lang naar
een CvdK dus ik kan we wat extra info gebruiken

dank alvast

kr=

hans,

ik heb jouw verhaal aangaande de aankoop van de Ceres gelezen:

lachen man!!.

Nu wordt er een Ceres vdK in staal 38 mm aangeboden zonder knop
op de 10. Waar moet ik op letten??
wat is in 2e hands in redelijk staat een aanvaardbare prijs??

ik hoor graag

kr= buunders (as CvdK fan)

Geachte heer,

Heeft u mijn verhaal al gelezen van enkele dagen terug dat zegt meer dan voldoende.

Ik heb een goede ervaring met kamerbeek en hij is tevens Van der Klaauwdrager.

Bram

Chris, je hebt mail…