Van der Klaauw's nieuwste creatie:

Satellite du Monde 2008:

Is deze al in real life gespot op de beurs te Basel door iemand?

Op deze foto ben ik er niet direct kapot van, de prachtige techniek erachter buiten beschouwing gelaten.
Kritisch als ik ben moet ik zeggen dat ik deze niet echt in balans vindt, de oudere versie komt wat strakker over, wat jullie?

oude:

[/img]

Ik heb 'm gezien in real life en dan ziet hij er anders uit, veel minder kleur, meer zwart/grijs. Meneer Van der Klaauw vertelde me dat de foto die hij had (deze denk ik?) het horloge geen recht deed. Hij zou me een nieuwe foto sturen die er net van was gemaakt. Die foto heb ik nog niet.

Ik ben het wel met je eens, de oude is wat rustiger/gedistingeerder. Vooral de kleuren van de wijzers vind ik niet zo geslaagd. De donkere van de oude zijn beter. Veel chiquer. Eigenlijk vind ik de wijzerplaat van de oude zowiezo mooier (Ha ha, zal de leeftijd wel zijn;))

Groeten, Tom Vreeken.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik van het ontwerp zeer gecharmeerd ben, de kleuren even buiten beschouwing gelaten.
Persoonlijk vind ik de oude ook mooier (in zijn geheel dan)

Maar zoiets zal (helaas) altijd wel een illusie blijven.

Bedankt voor de info.

groet

Ed

Ik vind de nieuwe juist mooier dan het oude model. Vooral de rode en zilver/stalen wijzers geven het net wat meer sjeu. Ook de dag en nacht aanduiding vind ik mooier gelukt.

Doe mij de oude maar.

Dat Christiaan van der Klauw mag wat mij betreft wel een stukje bescheidener…

Een aantal maanden geleden was ik in Heerenveen en de heer Van der Klaauw droeg een exemplaar; het is natuurlijk een kwestie van smaak maar deze ‘re edition’ is helemaal 2008 naar mijn mening. Het geheel is zeker in balans en de zon of maan op ‘6’ is een mooie vondst die de ogen prikkelt.

Minpunt vind ik het wel erg nadrukkelijk aanwezige ‘CvdK’, dat had best wat subtieler gemogen. Zie de oude versie.

Kunnen we niet in plaats van een foto een ‘forumbezoek’ aan Heerenveen organiseren?

groet,

Bojo

Als je hem krijgt zie ik hem graag Henrik !

De Satellite du Monde was het eerste polshorloge van Christiaan met een Astronomische complicatie. Er was een herenversie, een damesversie en een chronoversie.

De nieuwe versie (officieel de Satellite du Monde CK4 genaamd) is in het echt heel fraai. Technisch gezien heeft er een belangrijke verandering plaatsgevonden: De Zon en Maan zijn nu slippend in te stellen, en zodoende veel gemakkelijker op tijd te zetten.De diameter van het horloge is 40mm, en de hoogte 13,4mm.

Verder is er een nieuw model genaamd Art Deco CK1. Dit is in weze de kast van de Pendulum (vierkant) met een mooie Art Deco wijzerplaat. Het horloge meet 35,6mm in het vierkant, en is 10,7mm hoog.

Tenslotte is er een damesmodel uitgekomen van de Orion.

Per afgelopen februari gelden nieuwe prijzen voor de meeste horloges.