Van Franken naar origineel.

Een poos geleden een horloge gekocht met niet originele onderdelen. Verkeerde wijzers, verkeerd uurwerk, het glas. Maar dankzij wat zoeken op de baai en Hulp van @Lieuwedv weer helemaal origineel. Pie pan ref 168.004 met hidden crown. ! Na …20190619_130532|375x499

Voor:
bbb7bceaf33cb156d027df7d030b3125b30e4ec1_1_375x500

31 likes

Wat een transformatie!

1 like

Ik vraag me af, los van dat het al een hele mooie transformatie is, of er wel een stainless kast bij hoort zoals je nu hebt.
Als je wijzers, indexen en spanring in je glas goud of goudkleurig zijn, trekken ze dat thema af-fabriek ook meestal door in de kast. Vice versa ook.

1 like

Mooi en Lieuwe (@Lieuwedv) is een vakman, dus hij loopt waarschijnlijk ook weer perfect! Geniet ervan!

1 like

Toen ik hem kocht hebben meerdere omega kenners op het forum er hun mening over gegeven. Obv van die kennis is alles begonnen. En er was niemand die daar vragen over had of opmerkingen. Het zou misschien kunnen???:thinking:

Even op ref nr en afbeeldingen gekeken op Google. Daar zie ik goudkleurige kasten bij goudkleurige dails. En zilveren kasten bij zilveren-witte dails… En een paar zilveren kasten bij goudkleurige indices…

1 like

Mooi dat ie weer origineel is! Getuigt van echt passie voor horloges, imo. Geniet ervan!

1 like

Precies, ik zag dat ook. Ik durf niet met zekerheid te zeggen hoe het bij dit model hoort en of hij daadwerkelijk ook zo is verkocht, maar een combinatie van gouden indexen en een stalen kast is doorgaans een grote rode vlag op de franken-meter.

Mjin bedoeling is overigens expliciet niet om je plezier van je nieuwe aanwinst te bederven, want hij is zonder meer heel gaaf. Maar ik zou het zelf ook willen weten als het mijn horloge zou zijn, vandaar dat ik het noem. :+1:

1 like

Ik zal nog eens vragen bij bv, Ferrie dat is een omega man bij uitstek. Maar hij is al 100 maal mooier dan voorheen. Ik laat het je weten mocht er iets uit komen.

1 like

Gemeten door lieuwe 50 uur gang reserve. En binnen de norm. :laughing:

1 like

Netjes hoor! :+1:

1 like

Ziet er nu weer keurig uit!

1 like

Dank, ben er weer blij mee maar het zware werk is door Lieuwe gedaan. :roll_eyes:

Prachtig, veel draagplezier, :+1:

1 like