Mooie Zenith !
En hier moest ik hardop om lachen;
Mooie Zenith !
En hier moest ik hardop om lachen;
Gefeliciteerd met je prachtige aanwinst
Oeh bedankt man, dit is em inderdaad maar net te smal… te breed zou beter zijn😂
Erg fijn dat je het even laat weten!
Mooi horloge Kevin!
Ik vind een zwarte (goede maat) leren band hem mooi staan. Komt de saaie (moest ik 43 seconden over denken) wijzerplaat contrastisch beter uit.
Of contrastisch Nederlands is betwijfel ik. Anders volgend jaar wel🙂
Ja dat klopt wel. Maar soms is saai juist lekker…
Kontrastisch is een mooi woord. Maar de ‘me too’ beweging zal daar heel anders over denken.
Edit. Ik las kontrastisch. Excuses
Erg mooi horloge, deze Noob weet niks van de werking van stemvork horloges. Toch maar eens in verdiepen
Gefeliciteerd met je aanwinst.
Mooi horloge.
Wel oppassen, wijzers eraf halen en opnieuw plaaten is wel een nauwkeurig werkje.
De secondewijzer mag niet terug gedraaid te worden,
Eerst het komplete stemvork gedeelte eraf halen en dan aan het wijzerplaatdeel gaan werken.
Succes.
Groet
Jan
Heel erg mooi!
Dank Voor de tip. Er zit een hacking functie op.
Bedoel je dat de steentjes anders van het palrad af kunnen schieten?
Duidelijk uitgelegd, thnx👌
Prachtig en veel draagplezier met deze mooie aanwinst !
Bij ongecontroleerd terug draaien van het mechanisme kan het index wiel beschadigen. Zie je ook als de “slipkoppeling” droog staat en te zwaar draait, als je dan het uurwerk terugdraait zie je de secondewijzer heel snel terugdraaien, ondertussen wordt het index wiel gestript.
Dank je. Helder!
Zoals wel vaker sinds ik hier lid ben dacht ik weer eens, “Zo dan! Dat is mooi! En ik wist niet eens dat het bestond!” Ik had geen idee dat Zenith ook stemvorken gemaakt heeft. Weer wat geleerd!
Daarom draai ik de altijd wijzers vooruit bij onbekende stemvork horloges Als de secondewijzer dan vooruit vliegt weet ik genoeg.
Stemvorkuurwerken FTW!
Heerlijke Zenith dit!