Van interesse naar hobby

Beste Leden van het Horlogeforum,

Al sinds een tijdje heb ik een grote interesse in horloges, zowel het esthetische aspect als de techniek. Deze interesse is langzaam aan het groeien naar een hobby. Omdat ik, naast mijn geringe horloge kennis, het een en ander wil leren over horloges leek mij dit forum een goede bron van info. Na lang mee loeren nu toch maar aan account aangemaakt.
In mijn familie bestaat de traditie dat je op je 21ste verjaardag, met je vader een grootvader een horloge gaat uitzoeken voor het leven. In mijn geval is dit een Omega Seamaster Quartz geworden. Elke dag was ik, drie jaar lang, dolblij met deze klok. Goed naar de gallemiezen was ik dan ook toen deze bij een inbraak in mijn huis is weggenomen. De kans dat ik deze klok terug zie is dan ook klein. Een vervangende Seamaster zal helaas nooit de emotionele waarden van mij eerste ‘serieuze’ klok evenaren. Nu zit er rond mijn pols een van de klokken van mijn wijlen grootvader; een Omega Genève uit de jaren '60. Ook deze draag ik met grote trots! Volgende maand zal ik de 25 jaar aantikken en wil ik een uitbreiding gaan doen aan mijn kleine collectie. Ik heb mijn oog laten vallen op een vintage Tudor Submariner van rond de jaren '90. Het liefst uit mijn geboortejaar '90. De blauwe versie in het bijzonder, al begint de zwarte variant langzaam mij zijn kant op te trekken Op dit forum heb ik al een paar pracht exemplaren langs zien komen. Het merk Rolex zelf spreekt mij minder aan, maar de niche Tudor des te meer! Hebben jullie tips of aanbevelingen voor mij in de zoektocht en hopelijk uiteindelijke aankoop van deze klok?

Met vriendelijke groeten,

Lucas

3 likes

Hi Lucas, welkom hier!

Waardeloos dat een horloge met zo’n sentimentele waarde van je is ontnomen. Die Genève van je opa is wel een mooie pleister op de wonde…

Zo’n Tudor is een goede keuze. De beste adviezen die ik zo kan geven zijn “weet wat je koopt” en “weet van wie je koopt”. Je goed inlezen op het www is een must! En als je vragen hebt, stel ze hier gerust! Succes!

1 like

Dank Eddy_C.

Ik heb al wat rond zitten neuzen op het www. Het zal geen inpuls aankoop zijn en zal goed uitkijken. Met wat rond surfen heb ik gevonden dat Filipucci, AWC en van Dord watches de 79090 aanbieden. Van Dord volgens mij alleen niet met de originele stalen band. Door wat rond kijken op dit forum ben ik van plan om Horloge Platform Nederland en PrecisionWatches te mailen. Kunnen jullie mij wijzen op andere handelaren of AD die ik kan benaderen in mijn zoektocht?

Dit is de Omega die ik noemde in de eerste post. Helaas een kleine chip uit het plexiglas, dat vervangen moet worden.

1 like

Welkom en veel succes met je zoektocht naar een blauwe submariner!

Welkom!!!

Welkom :clap:
Mooie keuze in horloges !

Veel plezier hier.
Pieter.

Beste Lucas,

Wat ontzettend klote voor je dat juist dit is gestolen!
Het eerste echte horloge dat ik van mijn ouders kreeg was ook een Omega Seamaster Quartz.
Ik hoop dat je een waardige vervanger vindt die het leed een beetje zal verzachten.
Succes met je keuze en veel plezier op dit forum!

Groet,
Arvid

Welkom!

Welkom hier. Spijtige zaak die seamaster.

Mooie traditie, erg jammer dat die op deze manier zo negatief is beinvloedt! Welkom hier en succes met de zoektocht!

Idd balen v die seamaster.