Van lijk naar like, naar Lex

Laatst had ik een erg leuk lotje gescoord op Tradera.
Het was Lex die ons op Tradera attendeerde.
Dat was onbaatzuchtig, hij zal er wel eens spijt van hebben gehad. Tegenwoordig wordt op Tradera de afdeling horloges geplunderd door HF ers.:roll_eyes:
Enfin, dit horloge zat erbij. Zonder glaasje, - geen radium, gelukkig - een oudje die tegenwoordig al snel als ’ militair’ zou worden aangeprezen.

Het kaliber is naamloos. Maar ik herinnerde me deze pas geleden langs te zien komen. Zoals gewoonlijk wist Alphons ( @chi_kwadraat ) wat het is: Buren 10 1/2 ( 1939)

De kast constructie is monocoque, dus met deelbare stift.
Het is een chique uurwerkjes met fijn-regeling en 2 adjustments.
Hij loopt weer goed, alleen zit er onbalans in de balans. Dus verticaal loopt hij te snel of juist te langzaam. Dat is voor mij nog te moeilijk corrigeren . Er mist niet een schroefje, dat zou ik wel kunnen oplossen. Nu is het gewoon een kwestie van even vaak de éne kant als de andere naar boven draaien😜
Of wat minder precisie accepteren natuurlijk…
Hij loopt goed door en slijt niet extra…
Ik vond nog een oude Bundstrap die paste. Maar hij gaat naar Lex. Het is immers een vogeltje( zwaluw) . Dus passend bandje is geen probleem…
Vattentat zal wel waterdicht betekenen?
Excuses voor het lange verhaal.
Snel maar weer een plaatje dan:

37 likes

Mooi Bas :hugs:

1 like

Mijn beste,

Leuk hoor!!
Wat een interessante vondst.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Leukert :ok_hand:

1 like

Heel mooi. Das geen Attentat, maar VattentƤt gaaf.

1 like

Mooi horloge, veel plezier ermee!!:watch:

1 like

Vogeltje…

2 likes

Zwaluw. Wat een leuke vogel! En hij mag bij mij naar binnen vliegen? Wow! Hij is welkom in het vogelhuis.
De eerste Zwaluw maakt de lente!

5 likes

Vogel, ja. Nog net geen :penguin: Er staat ook ’ sportsman ’ op. Maar dat was niet de reden dat ik aan jou moest denken​:stuck_out_tongue_winking_eye:

3 likes

?? sportsman ?? :scream_cat: Ik? Nee, toch! Je kent me beter… :laughing:
afbeelding

1 like

Gaaf! Lange teksten mogen altijd…

JeWeetToch!! :wink:

1 like

:star_struck: Mooie :watch: gefeliciteerd :partying_face: :+1:
Groeten Iwan :motorcycle:

1 like

Yup. VattentƤt. ā€œWater-tightā€.

Mooi uurwerkje. Geinig horloge, maar wel vreemde lugs. Aparte verschijning hoor. Tof.

1 like