Ik kijk nu al een tijdje rond op HF, maar geïnspireerd door @Bobbes zal ook ik mezelf eens even fatsoenlijk voorstellen.
Het begon allemaal op de middelbare school toen ik van m’n bijverdiensten een Seiko Premier Kinetic Perpetual (SNP005p1) kocht. Dat was echt een horloge waar je nooit over na hoefde te denken en ik heb het dan ook meer dan 10 jaar op die manier gedragen. In die tien jaar heeft m’n vader hetzelfde horloge trouwens gekocht, maar dan met de beige/witte wijzerplaat.
Helaas is dit niet mijn eigen foto, want bij een inbraak is dit horloge gestolen en dus moest ik op zoek naar een goede vervanger en dat is het moment waarop ik verzeild raakte op de horloge fora en m’n collectie ben op gaan bouwen.
Ik heb toen een SKX007 (Japan edition) gekocht op rubber, maar met een metalen band van Yobokies. Het horloge is een beetje groot voor m’n 16,5cm pols, maar een leuk horloge om mee te beginnen. Het niet zo accurate uurwerk begon me wel een beetje te irriteren op den duur, dus toen heb ik een GPS gestuurd, titanium, analoog Casio horloge gekocht, maar dat was een grote misstap in m’n horlogeverzamelreis
Ik wilde wel eens een “echt” horloge! En toen kwam ik na veel rondkijken uit bij de Oris Art Blakey. Een schot in de roos, want het is nog steeds een favoriet in m’n bescheiden “collectie”. Zo simpel, maar hele gave details en heel goed te dragen op m’n pols. Inmiddels zit er een Bonklip bracelet op van Joseph Bonnie. De aankoop bij de @OrisBoutiqueAmsterdam was trouwens een leuke ervaring.
Daarna “moest” er toch een Rolex komen. Ik heb toen een Datejust 1603 op jubilee uit 1972 met blauwe wijzerplaat in de VS gekocht. Maar al vanaf het begin voelde ik er niet zoveel voor. Ik heb het horloge inmiddels ingeruild voor een Oyster Perpetual Date uit 1997, maar denk dat ik hier toch beter misschien iets anders voor kan gaan kopen. Op de één of andere manier pakt Rolex me niet. Begrijp me niet verkeerd, prachtige horloges en een indrukwekkende historie, maar om de pols…ik weet het niet. Meer mensen daar last van?
Inmiddels moest er ook een wat sportiever horloge bijkomen en toen ben ik op zoek gegaan naar de mooiste blauwe wijzerplaat die er is. Die vond ik in de Zodiac Seaf Wolf Topper (Limited Edition) Rally Blue. Een echt American Muscle horloge, zeker voor mijn niet zo grote pols. Het is zeker geen horloge voor elke dag, maar wel een plezier om af en toe om te doen. De blauwe kleur is echt prachtig!
Voor de zomervakantie was ik toen op zoek naar een horloge waar je zowat alles mee zou kunnen doen, natuurlijk een G-Shock! En wel de GW-B5600BC-1BER, prima voor erbij en inderdaad prettig om er niet over na te hoeven denken. Maar als ik niet op vakantie ben zit 'ie vooral in de kist.
En toen viel m’n oog op al die nieuwe releases van Seiko dit jaar. Eerst een tijdje gedacht dat ik de blauwe limited SPB149J1 wilde, maar ik ben toch voor de grijze SPB143J1 gegaan, omdat ik al een blauw horloge had en ik dat toch lastiger vind om te combineren. Ik ben heel blij met dit horloge. De metalen band is me wat te grof, misschien dat ik nog ga voor een oyster band die ik bij Esprit Nato heb gezien, maar voor nu zit hij op een Hirsch Accent rubberen band en is 'ie heel comfortabel! Trouwens gekocht bij Jonas van Brunott in Rotterdam.
Nou volgens mij voor nu wel even genoeg introductie. Oh ja, er staat ook nog een Levrette (33mm) handopwinder op de foto. Die was van mijn opa en draag ik af en toe, nadat ik het plexiglas met polywatch heb opgepoetst.
En nog even een shoutout naar de Mannen van de Tijd, heerlijk om af en toe naar te luisteren en leuke gasten komen er voorbij ook!
Nou aangenaam allemaal en we spreken elkaar nog wel!
Oh en ben ook te vinden op de Instas: https://www.instagram.com/onewordwatch/