Ik vind het geen leuke kerel, zoals hij zou zeggen.
Zie alleen zijn reacties en vind het wel meevallen.
Heeft gewoon zijn huiswerk gedaan.
Zal ook wat zenuwen bij zitten, zo op tv.
Show is overigens een regelrechte kopie van de Engelse variant: āfour doorsā. Staat op netflix.
Ik heb via terugkijken het hele item gezien en ik draai wel bij ja.
Hij heeft zeker zijn huiswerk gedaan en was echt wel een handelsmannetje die wist wat hij wou.
Vanaf 16:10
Toch vreemd. Ik zie een goed gekapte jonge man, goed gekleed, die inderdaad zeker is van zān zaak en vrij recht door zee zegt waar hij naar toe wil.
Daar kun je het mee eens zijn of niet, maar ik begrijp niet hoe zijn gedrag ook maar op enige wijze als ondenkbaar zou kunnen worden gezien. Hij zegt geen onvertogen woord.
Waarom zou die jongen zoān wrevel wekken?
Dat dus.
Que? Hele item nog eens bekeken, en er is niets brallerigs aan die gast. Ik zou 'm als softly spoken typeren, en zelfs misschien licht nerveus.
Volgens instagram heeft hij in ieder geval iets met Amsterdam Vintage Watches.
A post shared by Amsterdam Vintage Watches (@amsterdamvintagewatches) on Mar 9, 2017 at 12:01am PST
Wat mij overigens al langer verbaast: ze adverteren al maanden maar liefst 2 ādouble redsā, ik dacht dat die als warme broodjes over de toonbank ging, maar ja, voor respectievelijk 28K en 36.5K wellicht ook niet heel gek.
Goedemorgen,
Toevallig ken ik Jasper persoonlijk en valt het allemaal wel mee in mijn ogen. Hij heeft verschrikkelijk veel kennis van zaken en een eigen (zeer bekende) vintage horlogewinkel. Ik vond het een leuk item om te zien. Het is een echt onderhandelaar en heeft daar ruime ervaring met āhet spelletjeā, en dat zie je er wel aan af.
Ik heb ooit gehoord dat de grens tussen zelfvertrouwen en arrogantie ligt bij weten wat je kan of weet. Kan of weet je iets, dan is het zelfvertrouwen, kan of weet je iets niet of doe je alsof, dan is het arrogantieā¦
Owja, en voor ik het vergeet, verschrikkelijk mooi en bijzonder horloge
Met vriendelijke groet,
Koen
Dat zou ik ook hebben als ik tegenover Dionne zou zitten.
Beetje jammer dat de gesprekken meer over die jongen gaan dan over het horloge.
Blijkbaar allemaal mensen met mensenkennis
Nederland op zijn smalst gezien de reacties over deze persoon.
Diep plaatsvervangende schaamteā¦
Net even terug gekeken. Geen enkel moment het gevoel geval gehad dat hij overmatig arrogant was. Hij weet gewoon wat hij wil. Sommige stukjes lijken een beetje gerepeteerd, maar dat is wellicht beter dan stotterend voor het voetlicht treden. Wellicht ook een beetje jaloezie van de criticasters?
Vond het wel hilarisch dat hij een extra Daytona wilde scoren en daar 20 K + speedmaster voor wilde betalen, dat is de handelsgeest. Vroeg me wel af of hij op dat moment de handelaar probeerde te ātillenā . Overigens zijn die handelaren veel vaker arrogant, waarbij ik ze niet goed op hun merites kan beoordelen.
Dit zijn daadwerkelijk redelijk bekende handelaren in antiek en kunst.
Ah, ok. Ik duidelijk niet, dus geen idee wie het zijn. Met name termen als āde schatzoeker van het stelā gaven een beetje de indruk dat er āsjacheraarsā tussen zitten.
Maar zo zie je maar, donāt judge a book by itās cover.
Wat ook meespeelde was dat hij meer over horloges weet dan de potentiele kopers en dan worden de rollen een beetje omgedraaid in het spel. Maar buiten dat, als Omega Speedmasters tegenwoordig als kunst items op TV komen dan kun je wel spreken over een hype (of noem het een zeepbel zoals je wilt). Ik had voor mezelf de waarde op 10.000 euro gezet aan het begin van het item. Wat verkopers ook nog weleens vergeten is dat professionele kopers er ook nog winst op moeten maken. Dus zelfs als je klokje 18.000 euro waard is in een vintage watch winkel in Amsterdam dan ga je dat niet krijgen van een handelaar.
Precies!
Overigens werd tijdens de uitzending nergens duidelijk dat hij zelf een handelaar is toch? Ook wel een beetje merkwaardig. Horloge staat ook gewoon te koop in de winkel.
Een ieder mag er het zijne van denken
Als hij hem voor het gewenste bedrag van de hand had gedaan, waren de reacties over deze jongen denk ik heel anders.
āprijs wordt vergeten, kwaliteit wordt onthoudenā
Prachtige uitspraak. Lukt mij alleen niet
Ik vond het een erg leuk stukje. Dat hij de ene persoon anders benaderd dan een andere lijkt me logisch, je probeert āieders taal te sprekenā als verkoper toch?
Jasper heeft idd de zaak van zijn ouders overgenomen
Wat mij soms in verwarring brengt is zijn positionering als liefhebber/prive verzamelaar
Dit omdat hij ook zijn brood verdiend met inkoop & verkoop van vintage horloges
Wel fantastisch dat iemand van zijn passie zijn beroep kan maken
Ik heb mijn 68 Speedy aan hem verkocht net na zijn afstuderen
"Transitional" Speedy met faded DON bezel en stepped dial etc⦠aan hem verkocht.
Voor een ākoopjeā omdat ik 'm gunde (<< 50% van de huidige AWCO vraagprijzen)
Hij heeft mij destijds ongevraagd de belofte gemaakt dat hij hem niet (direct) zou verkopen
Denk idd dat hij een product van deze tijd is qua communicatie/houding etcā¦
Maar heb mijn ātransactieā met hem als prettig ervaren
Zou die transactie overigens wel willen terugdraaien nu
Als je de huidige prijsstijgingen niet meerekent, en waarom zou je want achteraf kijk je de koe in de kont, dan vind ik een aankoopprijs van 50% van de uiteindelijke retailprijs niet eens onredelijk. De retailprijzen van de Amsterdamse vintage horlogezaken liggen sowieso al 20-30% dan op bijvoorbeeld het horlogeforum. Ik denk dat zoān beetje alle horloges daar een keertje over de kop gaan in de winkel. Bij de serie Pawn Stars (hoewel compleet in scene gezet) is de inkoopprijs ook altijd zoān beetje de helft van de verkoopprijs.
Overigens weten we nu dat deze voor 17-18K op te halen zou moeten zijn
https://amsterdamvintagewatches.com/product/omega-speedmaster-pre-moon-2/