Ik vond het een leuk stukje toneel, oh wacht televisie. Ik vond de jongeman voor zijn leeftijd erg goed bezig, maar als je tegenover zulke ervaren handelaren zit delf je op ervaring vaak nog het onderspit, meer kennis of niet. Je ziet de ervaren mannen hem regelmatig door zijn masker prikken en hem van zijn stuk brengen. Geen enkel probleem, hier leert hij van en over een aantal jaren zit hij wellicht al op hun niveau en is hij wel even een stuk jonger.
Voor de prijs die hij vroeg moet hij dit kunstje opvoeren bij de bemiddelde liefhebber, dan denk ik dat hij heel ver komt.
Inderdaad, als het verhaal goed is maakt het voor een Rus, Chinees of Amerikaan met veel geld niet veel uit of er 10 of 18K van zijn Platinum Card wordt afgeschreven. Het zijn maar cijfertjes op zijn afschrift.
Hij heeft een uniek vintage horloge wat naar verwachting nog meer waard wordt en hij thuis mee kan flashen.
Eens. Laatst bij AVW even rondgekeken. Ook naar deze speedmaster, die voor mij het meest interessante horloge was dat ze verkochten. Ze hebben ook veel aardige Datejusts Etc liggen, maar de prijzen spraken me niet echt aan. Meer dan 2000-2500 vind ik een aardige DJ zonder doos of papieren niet waard. Laat staan 3500+… of een simpele Date voor meer dan 3000…
Branie vind ik mooi trouwens,brallen minder dus ik weet niet precies wat ik dr van moet vinden. Misschien wel niks.
Wat ik ook leuk vond om te zien: die handelaren leken zijn stijl wel te waarderen
Mwah,vond hem hier zeker geen sterke onderhandelaar,noemde alleen zijn prijs en was niet creatief in het vinden van een doorbraak.
Beetje Kenneth Smith was hier wel op z’n plaats geweest
Zou dit niet gewoon allemaal in scene gezet zijn? Het zal toch bekend geweest zijn bij de producenten van het programma wie deze Jasper is en hijzelf zal ook geweten hebben dat hij met collega-dealers tegenover zich zijn maximale vraagprijs niet zou halen. Hij noemt wel zijn minimale prijs (€15.500,-), maar blijkbaar is dat risico voor hem te overzien. Wellicht omdat zijn normale klanten niet naar de Nederlandse televisie kijken.
En nu heeft het programma een fraai horloge waarvan de meeste kijkers waarschijnlijk geen idee hebben dat zoiets zo veel geld waard kan zijn en Jasper heeft gratis reclame voor zichzelf als handelaar. Wat zou hij betaald moeten hebben voor een ster-spotje? Waarschijnlijk minder als het verschil tussen zijn bodemprijs en zijn website-prijs.
Leuk om de uiteenlopende reacties te lezen van bekenden en nog reeds onbekenden. Kan begrijpen dat het enigszins arrogant of ‘showerig’ overkwam. Ik werd door de redactie benaderd om mee te doen aan dit programma en heb deze kans tot ‘free publicity’ met beide handen proberen aan te pakken, soulreason dus niet de verkoop van de Speedy. Het is allemaal one-take en in totaal heb ik maybe 10 minuten om mezelf te profileren, wellicht dat dit in sommigen ogen heeft geleid tot overmatig aandacht opeisen. Thanks for the feedback tho.
Mbt ‘manieren van deze generatie’ en tutoyeren/ vousvoyeren; ben volgens mij met respect omgegaan met de handelaren. Met Bert was ik amicaler omdat wij elkaar al kennen
Enige reactie waar ik het echt niet mee ens ben is dat dit in de ‘schoot geworpen’ is, eerder met de paplepel ingegoten. Heb er zelf een totaal ander concept van gemaakt waar ik meer dan 60 uur per week aan werk.
Maar jullie zijn alle welkom om dat zelf te ontdekken en de horlogepassie, die ons allen verbind, te delen bij Amsterdam Vintage Watches. Kun je erachter komen dat dit arrogante snotneusje hele lekkere koffie zet, dat dan weer wel.
Cheers, Jasper Lijfering
Ps: Tuur, heb m na iets minder dan 3 jaar ingeruild op een ed-white plus bijbetaling.