Van ruilen komt

Grappig, er was ooit een t.v. film met dat idee. De ruil kan natuurlijk ook bestaan uit een dienst of iets totaal niet horloge gerelateerd… Zo had ik bijna een deal met een bomen rooier, tegen een skelet van Stefan :innocent:
Helaas moeder overste was tegen de kap van 5 berken.

1 like

Nee ik geloof dat dat tegen de regels van het forum is, dus horloge ruilen tegen potten, pannen of tv’s. Ik laat me graag corrigeren in deze, echter dacht ik zo’n bericht had gelezen van @Jur

Off topic???

Ik denk persoonlijk dat de spoeling hier op HF gewoon wat te dun is om dit goed voor elkaar te krijgen, bij OneRedPaperclip keek je naar een situatie dat iemand een object heeft waar hij/zij niks meer mee doet en wil ruilen tegen iets wat ze willen hebben, in dat geval ben je bereid een verlies te nemen op de waarde omdat het eerlijk oversteken is. Bij iets wat bijna monetair is uit te drukken denk ik zelf niet dat dit werkt. Maar goed, ik zou zeggen ga ervoor!

1 like

Gewoon doen en na afloop een leuk topic schrijven…

Heb dit principe afgelopen zomer toegepast, had wat tijd over naast mijn stage en 200 euro om mee te beginnen. Wil er nog een topic over beginnen maar ben eigenlijk nog niet gestopt haha.

Had een Oris dresser voor bij mijn pak, die ik nu nog steeds heb. De 200 euro is momenteel 1250 euro + een NOS Breitling colt II en een Hamilton X-Patrol. Zou ik deze laatste verkopen dan zit ik zeker boven de 3500 euro totaal. En dat binnen 3 maanden!

Heeft even geduurd al bij al en vergde mij veel tijd en geduld bij het uitzoeken, maar het is zeer zeker mogelijk :grinning:

1 like

Original Equipment Manufacturer. Google is your friend!

Edit: in verkeerde topic gereageerd :slight_smile:

1 like

Denk als je het termijn wat opschroeft je best wel wat leuks kan bereiken.
Danwel met kleine stapjes.
En waarschijnlijk dat de kans van slagen beter is buiten dit forum zoals al aangegeven.
Als je ziet wat een prijsverschil er soms zit in sommige Orient modellen na een half jaar bijvoorbeeld.

Uiteraard de reis wel delen binnen dit forum​:+1::eyes::eyes:

1 like

Denk wel dat er mogelijkheden binnen het forum zijn, deze digitale wereld is door een hoog leden aantal inmiddels best een afspiegeling van de echte wereld te noemen, alleen heeft iedereen dezelfde hobby.

Er zullen dus best mensen zijn die wat willen/moeten verdienen of die goed op hun centjes willen/moeten passen maar ook mensen die dat minder boeit, om andere redenen van horloge willen wisselen en een bepaalde afschrijving accepteren.

En net als in de echte wereld zul je deze mensen dan moeten vinden en overtuigen…

Go for it en succes gewenst!

1 like

Ruilen van horloges mag, een horloge ruilen tegen iets anders ook. Iets anders ruilen tegen een horloge mag ook, alleen niet hier :joy:

3 likes

Al jaren koop en verkoop ik allerhande hobby spullen zoals horloges, platenspelers, luidsprekers etc.
Normaal gaan die winstjes ongemerkt op aan het huishouden en meer onzinnige dingen :blush:, maar een paar maanden geleden heb ik in een virtueel potje (gewoon een Excel-bestandje dus) eens een tijdje bijgehouden wat mijn verdiensten waren.

Het heeft me precies twee maanden gekost om deze Seamaster Chronograph bij elkaar te harken. :grinning:

2 likes

Je koopt dus een goedkoop horloge, voegt daar geen enkele waarde aan toe en vraagt ons dan om je voor dat goedkope horloge een duurder horloge terug te geven, waarnaa je dit ad nauseam denkt te herhalen tot je een JLC hebt?

Dat is geen inspirerend idee, dat is gewoon gore rent-seeking behaviour ten koste van iedereen waar je zaken mee doet.

Het is ethisch gezien dubieus en weinig productief. Ik zou je dan ook met klem aanraden om deze gedachte zo snel mogelijk te laten varen.

Zoek een leuke baan of zo, en koop dan het gewenste horloge na gedane noeste arbeid. Da’s te respecteren.

7 likes

Huilen

Exact…!

Huh? Horloge ruilen tegen iets anders mag hier, andersom niet. Bij een dergelijke deal is dus altijd één van de twee partijen in overtreding? :wink:

Ik vind het best een leuk idee. De ‘Over de rug v forumleden’ reacties vind ik wat overdreven. Niemand wordt gedwongen mee te doen.

Het zou wel netjes zijn zelf het eerste horloge in te brengen. Begrijp ik goed dat je het eerste horloge wil krijgen van iemand die er niets voor terugkrijgt? Dat is wel erg Hollands en kan een lastige start worden.

1 like

Mmmm…veel reacties ‘alla oerhollands’, weinig out of the box en veilig tussen de welbekende vier muurtjes.
Je moet toch niet ruilen? De een hecht veel financiële waarde aan een gadget en de ander wat minder. Die laatste zal wat impulsieve zijn en een ‘hebben dat ding’ instelling.
Nogmaals, men is er zelf bij of het het waard is om te ruilen👍

Wheeler Dealers Mike Brewer heeft ook eens zo een serie gemaakt met auto’s en is met een hele leuke auto geëindigd. Of dat allemaal gegaan is zoals dat op tv is gekomen valt nog te bezien, maar het concept is toch niet zo raar bedacht?

Dit soort plannen zou ik niet aan de ahum… grote klok hangen :wink:

Ik heb de schurft aan wheelers en dealers. Met name omdat ze altijd naar zichzelf toe wheelen en dealen, nooit van zichzelf af.

Wederkerigheid is de hoeksteen van elke relatie. :slight_smile: