Van ruilen komt

Hallo allemaal,

Het is een inspirerend idee, mensen die met een paperclip gaan ruilen tot ze (na jaren) uiteindelijk een auto of een villa in het bezit hebben. Zoiets is natuurlijk moeilijker dan het in eerste instantie klinkt maar het lijkt mij leuk om deze uitdaging aan te gaan met horloges. Er zitten echter wel wat regels aan om het ook zo spannend mogelijk te houden.

• Het starthorloge kost maximaal €100 (moet binnen dit forum verkregen worden)
  • Er wordt enkel binnen dit forum geruild
  • Ik ga dit in eerste instantie een half jaar doen
  • Elke twee weken volgt er een update met de voortgang van het project.

Nu moet je natuurlijk ergens beginnen en daarom ben ik ook benieuwd welke horloges jullie voorstellen. het is de bedoeling dat ook dit horloge van een forum lid afkomstig is.

Hebben jullie verder nog leuke tips, of ideeën om deze uitdaging nog leuker te maken hoor ik deze graag van jullie.

groetjes Noah

5 likes

Binnen een half jaar van een Diesel horloge naar een Sub…

Dè wulk ok wel!

16 likes

Ben benieuwd, leuk idee!

Leuk idee maar waarom vraag je niet gelijk aan iedereen een bijdrage voor een Pattekje :grinning:

2 likes

Dat betekent dat je telkens moet ‘up-traden’, en dat gaat toch tenkoste van de mensen waarvan je nu de medewerking vraagt? :stuck_out_tongue:

14 likes

Het kunnen ook horloges van dezelfde prijscategorie zijn die om een andere reden speciaal zijn. Niet alle trades zullen puur op geld gebaseerd zijn ( er valt ook niet veel te ruilen als er duidelijk iemand minder van wordt )

Ik denk dat het halve forum dit doet. Maar dan zonder zo’n topic​:innocent::rofl:

18 likes

Ik heb een soortgelijk idee waar ik bij een seiko 5je begin en elke maand 50-100 eu bijleg voor weer een nieuw horloge zodat je een beetje van elk merk en elk prijspunt wat kan ‘proeven’, als t ware.

3 likes

Tbh kun je dan beter elke maand 100 in een spaarpot drukken.

Maar dat is mijn mening. Flipperen gaat je geld kosten. Het is leuk bij een Seiko van 100, maar bij horloges van 600+ gaat de lol er snel vanaf.

2 likes

Volgens mij doen Dev en Eduardo dit ook! :wink:

8 likes

Als je elke keer tweedehands koopt (waar de afschrijving dus al van af is) en hem 1 maand later weer verkoopt voor t zelfde is er niets aan de hand :smile:

2 likes

Ja op afbetaling :joy:

5 likes

Behalve de verzend kosten…

1 like

Meestal is het van een Rolex naar een Seiko i.p.v. andersom :slight_smile:

2 likes

Dus je wilt gaande weg van een goedkoop horloge (paperclip) naar een duur horloge (villa) ruilen over de rug van het forum?

Goed idee :joy:

Erg leuk idee.
Tijdje terug een keer zo iets op tv gezien.
Ze begonnen met een gratis konijn/ hamster van marktplaats.

Na 2 jaar ruilen hadden ze een huisje in de bergen in de sneeuw. Toen hebben ze dat verkocht en alles op rood/ zwart gezet in Las Vegas.

En ja alles verloren :pensive:

4 likes

Als wij hier aan mee moeten werken, en je start met een vijfje van Seiko zeg je dan bij een Meistersinger of pas bij een Rolex dank je wel forumleden?
Leuk idee maar niet over mijn rug.
:grinning:

In de grote boze “open” wereld zoals in jouw voorbeeld werkt dit prima, maar op een " gesloten" forum zal dit lastig te realiseren zijn want je wil je impliciet verrijken over de rug van je mede-forummers. Het idee is leuk maar nee je merkt het al aan de toon van de commentaren

3 likes

Dat is wel een beetje vooringenomen. Ons hele bestel is gebaseerd op ruilhandel waarbij twee mensen tevreden zijn en en één wat economische waarde toevoegt aan zijn bezit. De ander was in ieder geval tevreden genoeg om tot de transactie over te gaan aangenomen dat deze uit vrije wil plaats vindt.

Als je vanuit dat principe van een seiko 5 naar een Omega weet te komen zou ik dat wel grappig vinden. Het zou juist leuk zijn als iedereen die een ruilaanbod krijgt van TS dat gewoon objectief zou aangaan als met ieder voorstel.

1 like

Oh hij gaat lekker z’n gang maar en ik wens 'm alle succes in de wereld. Maar “vooringenomen”? Hij kondigt vooraf z’n doelstelling aan! Ook wel weer chique eigenlijk :wink:

1 like