Voor…

Na…

Slechts een paar details, maar ik vond 'm wel geslaagd 
Voor…

Na…

Slechts een paar details, maar ik vond 'm wel geslaagd 
Oei, oei, wat mooi! :~
ik vind eerlijk gezegd de originele bezel mooier, en de urenwijzer is te kort. Die band is wel erg mooi.
anyway, geniet van deze aanwinst.
Wat een metamorfose. Lijkt een totaal andere klok. Die verschillen in de lume van wijzers en indexen is erg gaaf.
Heel geslaagd(tu)
Top! Die bezel is veel robuuster, minder sierlijk. (tu)
Proficiat! ziet er goed uit. Vind wel de originele wijzers meer matchen met de indexen door de streepjes, maar dit ziet er wel strakker uit.
Is dat trouwens een super solid oyster band?
Proficiat! ziet er goed uit. Vind wel de originele
wijzers meer matchen met de indexen door de
streepjes, maar dit ziet er wel strakker uit.Is dat trouwens een super solid oyster band?
Yep, solid oyster met solid end links :~ (komt overigens ook van Stella)
ziet er erg netjes uit zo(tu) mooi gedaan.
Thx! Beetje benieuwd, omdat ik zelf ook op zoek ben. http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,220702,220702#msg-220702
Heb je inkijk bij je band? Dat je zeg maar tegen de zijkanten van je schakels of bandaanzet zit te kijken?
En zitten de bandaanzetten vast aan de band?
Aangezien het solid end links zijn, heb je geen inkijk aan de zijkant.
Ik denk dat deze foto het redelijk laat zien

De solid end link is echter wel een los deel van de band, wat door de dikke pushpin aan de massieve schakels vastzit
Ik had toevallig deze foto nog van de Razor, die heeft hetzelfde principe

Het voordeel van deze banden is dat de schakels geschroefd zijn en je dus redelijk snel en makkelijk schakels kunt verwijderen

De band loopt mooi rond met de pols mee, zeker gezien mijn smalle polsen is dit een groot voordeel (tu)
Aangezien het solid end links zijn, heb je geen
inkijk aan de zijkant.
Thx voor de vele shots (al denk ik dat je zelf ook geniet van de de foto’s van je mooie klok ;)), maar ik bedoelde met inkijk niet vanaf de zijkant vanwaar je bijv. recht tegen je kroon aankijkt.
Ik bedoelde inkijk vanaf de wijzersplaat kant en dat je dan… zeg maar de binnenzijkanten van de band ziet. Zoals hier:

Bij de super solid oyster van Rob had ik om mijn polsjes juist dat ik de binnenzijkanten van de bandaanzetten veel zag. Heb je dat met deze band ook?
De solid end link is echter wel een los deel van
de band, wat door de dikke pushpin aan de massieve
schakels vastzit
Dat is nou jammer, maar wel veelgezien bij deze banden. Het jammerlijke vind ik dat op reis bij het wisselen van een andere band, je die losse bandaanzetten kwijt kunt raken. Liever had ik dat ze vastzaten.
Het voordeel van deze banden is dat de schakels
geschroefd zijn en je dus redelijk snel en
makkelijk schakels kunt verwijderen
Yep, dat is zeker makkelijk. Alleen oppassen dat ze niet spontaan losdraaien en uitvallen.
Ik heb een nogal smalle pols, waardoor de band eigenlijk direct vanaf de lugs naar achteren loopt. Hierbij vallen de “zijschakels” achter de aanzet weg (geen inkijk dus), maar ik kijk wel tegen de zijkant van de “middenschakel” aan.

Wat mij trouwens opvalt is dat de solid oysters van Yobokies en Stella bijna identiek zijn, echter 1 verschil: de laatste link, ofwel de “middenschakel” tussen aanzet en band.
Bij de band van Yobokies is deze een standaard schakel (dun), bij de band van Stella loopt deze dik uit (ofwel mee in de vorm van de kast).
Beide zijn uitstekende kwaliteit (tu)
En ja… ik vind plaatjes schieten leuk 
ziet er weer erg goed uit (tu)
moet ook eerlijk vermelde dat ik de “oude” lunette sowieso niet zo mooi vond 
veel plezier ermee …