Is deze verkoper van MP hier gunstig/ongunstig bekend?
Alvast bedankt voor evt. reacties.
mvg, Frans
Is deze verkoper van MP hier gunstig/ongunstig bekend?
Alvast bedankt voor evt. reacties.
mvg, Frans
Een paar maanden geleden een horloge bij hem gekocht (vintage “Marti”)
voor een schappelijke prijs. Horloge werd netjes geleverd en loopt prima.
Hij heeft altijd meer als 100 oude horloges te koop staan voor een vaak wat vreemde prijsstelling, maar is mij prima bevallen.(tu)
Hij heeft best wel redelijke prijzen voor bv. oude Omega’s dacht ik, vandaar.
Ben je bij hem geweest of heb je het op laten sturen?
Bedankt voor je reactie!
mvg, Frans
Horloge werd netjes opgestuurd.
Gr. Wim
Horloge werd netjes opgestuurd.
Gr. Wim
Ok nogmaals bedankt!
mvg, Frans
Een paar jaar geleden een slechte ervaring gehad met deze verkoper.
Nadat ik me (binnen een paar uren nadat het horloge op Marktplaats was geplaatst) had gemeld dat ik een horloge voor de gevraagde prijs wilde kopen, kwam hij de dag erop met de mededeling dat er meer gegadigden waren. Omdat ik me als eerste had gemeld, gaf hij me nog wel de gelegenheid het horloge alsnog voor een (door een andere bieder geboden) hogere prijs over te nemen (waarschijnlijk zag hij achteraf in dat hij het horloge voor een te lage prijs had aangeboden).
Ik heb hem daarop medegedeeld dat ik het met deze gang van zaken niet eens was. Over deze handelwijze heb ik ook mijn beklag gedaan bij Marktplaats. Hij heeft zijn excuses aangeboden, maar ik ben daar niet wijzer van geworden.
Let wel, dit is ervaring van enkele jaren geleden. Ik hoop dat Van Steenbergen hiervan geleerd heeft.
gr.
Peebee
Een paar jaar geleden een slechte ervaring gehad
met deze verkoper.
Nadat ik me (binnen een paar uren nadat het
horloge op Marktplaats was geplaatst) had gemeld
dat ik een horloge voor de gevraagde prijs wilde
kopen, kwam hij de dag erop met de mededeling dat
er meer gegadigden waren. Omdat ik me als eerste
had gemeld, gaf hij me nog wel de gelegenheid het
horloge alsnog voor een (door een andere bieder
geboden) hogere prijs over te nemen
(waarschijnlijk zag hij achteraf in dat hij het
horloge voor een te lage prijs had aangeboden).
Ik heb hem daarop medegedeeld dat ik het met deze
gang van zaken niet eens was. Over deze
handelwijze heb ik ook mijn beklag gedaan bij
Marktplaats. Hij heeft zijn excuses aangeboden,
maar ik ben daar niet wijzer van geworden.
Let wel, dit is ervaring van enkele jaren geleden.
Ik hoop dat Van Steenbergen hiervan geleerd
heeft.gr.
Peebee
Ok thanks
mvg, Frans
Ik heb ook niet zo’n goede ervaring met de beste man. Had een Doxa gekocht die in een veel slechtere staat was dan beschreven. Ook waren sommige onderdelen niet origineel.
Geld wel netjes teruggekregen maar ik had toch wel een iets beter beschrijving verwacht.
Ik heb ook niet zo’n goede ervaring met de beste
man. Had een Doxa gekocht die in een veel
slechtere staat was dan beschreven. Ook waren
sommige onderdelen niet origineel.
Geld wel netjes teruggekregen maar ik had toch wel
een iets beter beschrijving verwacht.
Ok jij ook bedankt!
mvg, Frans
Zelfde hier.
Een tijdje terug een oude Waltham gekocht welke goed zou zijn maar de opwind knop bleek zo versleten dat het horloge alleen met een tang opgewonden kon worden omdat je anders geen grip had.
Laatst een hoorloge nog willen kopen voor vraagprijs maar tijdens het verkoopproces werd er hoger geboden en ineens had hij geen zin meer om aan mij te verkopen.
Jammer want soms ‘lijkt’ hij best leuke horloges te hebben.
Bedankt allemaal, ik weet inmiddels genoeg
mvg, Frans
Duidelijk een gevalletje van goedkoop is duurkoop.
Ik heb een aantal keren iets van hem gekocht. Hij woont niet ver van mij vandaan en ik ga de horloges dan ook altijd halen. Dat doe ik onder andere omdat ik dezelfde ervaring met hem heb als anderen, soms is een horloge niet helemaal origineel (verkeerde kroon of achterdeksel is mij al overkomen). Dan kan ik er aan de deur vanaf zien.
De reactie van peebee vind ik onterecht, het is Marktplaats dus als er een hoger bod is dan dat van jezelf heb je gewoon pech. Ook al biedt je de vraagprijs.
“De reactie van peebee vind ik onterecht, het is Marktplaats dus als er een hoger bod is dan dat van jezelf heb je gewoon pech. Ook al biedt je de vraagprijs.”
Hier ben ik het niet mee eens. Mijnheer van Steenbergen noemt een prijs, ik ben bereid die prijs te betalen en laat Van Steenbergen dat weten, dan mag ik ervan uitgaan uitgaan dat er een akkoord is tussen van Steenbergen en mij. Dat Van Steenbergen na dit akkoord meer voor het artikel kon krijgen en voor het hogere bod heeft gekozen, maakt dat Van Steenbergen op mij niet betrouwbaar overkomt. Dat hij mij nog in de gelegenheid heeft gesteld het artikel tegen de hogere prijs over te nemen, maakt het vorenstaande niet anders.
gr.
Peebee
@peebee:
Met een “buy-button” zou je gelijk hebben.
Maar net zoals een koper geen verplichtingen heeft op marktplaats heeft ook een verkoper geen zgn. leverplicht, ook niet als de vraagprijs geboden wordt.
Of het allemaal helemaal netjes is…??
Ik zou het zo ook niet doen, maar formeel is er pas een overeenkomst als hij je bod heeft geaccepteerd.
Je hebt moreel gelijk maar het is Marktplaats, zo werkt het niet. Daarbij, volgens mij lees ik uit je verhaal dat je geen bod via Marktplaats hebt gedaan maar per mail. Dat telt imho al helemaal niet want dat doe je alleen omdat je dan hoopt dat je dan niet overboden zal worden. Tenminste, zo doe ik dat als ik iets echt wil hebben
De volgende, toch negatieve dus.
Horloge zal me waarschijnlijk honderden euro`s gaan kosten, mocht ik het al kunnen betalen.
Dat is flink balen
Ik ben er inmiddels achter dat van Steenbergen onder diverse namen adverteert op MP.
Tevens ben ik wel blij, gezien jouw ervaring dat ik laatst extra foto’s heb gevraagd over een van zijn aanbiedingen.
Overigens heb ik die niet gekregen omdat het horloge intussen al verkocht bleek.
Mijn advies bij deze verkoper zou zijn om bij aankoop het horloge persoonlijk op te halen zodat je het eerst kunt inspecteren voordat je betaald.
mvg, Frans
Ja, je leert er wel voorzichtig van worden.
Heb een nieuw dieptepunt ontdekt, het Op de wijzerplaat zat een kleine secondewijzer vastgelijmd. Dit omdat er niet eens een as aanwezig was. Het uurwerk, welke dus absoluut niet origineel is bezit niet eens een seconde wiel. Tevens zat het uurwerk vastgeplakt aan een veel oudere wijzerplaat.
Ik heb Theo ge-emaild dat en de situatie uitgelegd. Ik zou graag compensatie willen. Ook heb ik hem gebeld, maar hij zegt dat hij in het buitenland is, en dat ik maar moet terugbellen over 14 dagen!
Hij heeft wel lef.