Van Tissot tot Omega: Part 1

Hoi!

Ik ben al een tijdje lid van het forum maar was tot nu toe voornamelijk een lezer. Ik vond het nu wel tijd om mezelf eens voor te stellen en jullie op de hoogte te houden van mijn horlogepassie en hoe ik mijn collectie probeer op te bouwen.

Ik ben een 30-jarige burgerlijk ingenieur die onlangs besliste een heuse carrière switch te maken en momenteel geneeskunde studeert. Ik kreeg de horlogemicrobe te pakken toen ik mijn beste vriend die in de VS woont bezocht en zijn Orient Bambino mocht lenen gedurende onze trip. Hij koopt en verkoopt horloges als hobby en horlogerie is naast auto’s en reddit moppen het leeuwendeel van onze dagelijks WhatsApp verkeer.

Aangezien mijn budget als student beperkt is, en voor mij de zoektocht naar een horloge bijna belangrijker is als de aankoop zelf, kwam ik met het plan om te zoeken naar tweedehands koopjes, deze wat op te poetsen, als hobbyfotograaf wat leuke plaatjes te schieten en deze met een kleine winst terug te verkopen, na ze enkele weken of maanden te dragen. Na enkele jaren wil ik dan met de opgetelde winst iets moois kopen zoals een birth year Omega Speedmaster.

Mijn eerste koop-verkoop horloge was een Tissot day-date met een ETA 2834-2 binnenwerk. Later volgden een Hamilton Khaki, een Oris Divers 65, 2 Tisell Marine Divers, enkele vintage Omega’s,… sommigen verkocht ik met een leuke winst, op sommige maakte ik wat verlies. Maar het is zo enorm leuk om af en toe eens iets anders rond mijn pols te dragen, dat winst maken niet altijd de hoofdzaak is!

Mijn laatste aanwinst is een super leuke Nomos Club Campus Nacht 38mm, die sowieso even in de collectie blijft!

Naast deze wisselende collectie heb ik ook enkele vaste stukken, mijn Farer Lander Chrono kreeg ik van mijn vrouw op mijn huwelijksdag en van mijn opa erfde ik een Tudor Prince Day-Date en een Formida Chrono.

Als jullie het leuk vinden, zal ik bij iedere flip een post maken om jullie up to date te houden van de collectie!

Groeten!

40 likes

Welkom en leuke manier van flipperen.

1 like

Zekers :+1::+1::+1:

1 like

Altijd leuk! Blijven delen!

1 like

Welkom. Toffe Nomos. :+1:

1 like

Leuk, ik ben niet zo’n flipperaar, maar zoals jij het doet is ook wel weer een interessante kant van onze hobby. Veel plezier en succes met jouw studie!

1 like

Welkom aspirant flipperraar, we denken dat je snel professioneel fotograaf zult worden.
Teveel moois op dit forum.
Enjoy!!!

1 like

Goed bezig! En altijd leuk om te volgen! Dus kom maar op! :+1:

1 like

Welkom bij de club Tim.

1 like

geniet van de tijd :sunglasses:

1 like

welkom hier

1 like

Welkom hier bij HF !

1 like

Welkom! Veel plezier hier!

1 like

Welkom, hoop veel berichten!

1 like