Top om hier de Omega Genève eens een keer centraal te stellen. Hele mooie horloges en tot mijn grote spijt moet ik zeggen dat ik er geen heb!!
poeh poeh wat mooi allemaal. Ben ik een oude lul dat ik dit veel mooier vind dan het modernere spul?
Er zit iets elegants en bijna breekbaar moois aan de '60 Omega Geneve’s. Zo iets als moderne autos vs een Lancia Fulva of Alfa’s uit de jaren 60.
Dit wordt absoluut mijn volgende doel.
Die met die zwarte wijzerplaten zijn werkelijk waar schittererend, en dan ook nog een geintegreerde band. Prachtig.
Wat is hier dan van waar?
Voor de introductie van de Seamaster in 1948 gebruikte Omega eigenlijk geen modelnamen. Die stelling is wel enigzins discutabel omdat Omega zelf in haar ‘a journey through time’ spreekt van het model ‘Automatic’ , geïntroduceerd in 1945. Omdat Automatic een eigenschap is van het uurwerk - net zoals Incabloc of Chronometer - en niet specifiek een bepaalde positionering van een merk of type, heb ik ervoor gekozen de Automatic niet als model te beschrijven. Min of meer hetzelfde geldt voor de Genève. Tot de quartz crisis had Omega ook een productie faciliteit in Genève. Ongeacht het model, kregen de daar geproduceerde horloges de opdruk Gen`ève op de wijzerplaat. Zo zijn er naast de naamloze modellen met de opdruk Genève ook Seamasters Genève, De Ville’s Genève en Dynamic’s Genève. De Genève is dus geen specifieke modellenlijn.
Poe prachtig!
De Megasonic tweelingbroer!
Niet helemaal waar naar mijn mening… Ik heb wel een aantal van die constellaties idd voorbij zien komen. In A Journey Through Time wordt de Geneve lijn als “specialty” ook apart besproken:
Mooie !
Prachtig topic! Ben (nog steeds) op zoek naar een mooie Genève met blauwe wijzerplaat en Italiaanse dagaanduiding. In de sfeer van jouw exemplaar

De zoektocht zet zich voort. Ondertussen volg ik dit topic met veel interesse!
Hee een maatje van de mijne.
Maar deze heeft scherpere randen aan de kast en een automaat. 500 serie uurwerk?
Mooi horloge!
Erg leuk om te lezen dat dit topic gewaardeerd wordt! Komen ook al een hoop fraaie Genèves voorbij, prachtig allemaal om te zien!
@SalvatoreB je staat op de wachtlijst
Thx!
Toevallig kwam ik laatst via dit forum de website van Akkerman vintage watches tegen. Daar staan een paar leuke Omega’s op voor schappelijke prijzen.