Van top of the line tot basic: show je Omega Genève 🇨🇭

Deze zou het best eens geweest kunnen zijn ja! Erg fraai!

Hier ook weer een van de Genèves om vandaag :grin:

15 likes

14 likes

Daar is ie nog een keer dan,

Donderdag in de planning naar Meents en Bakker om band op maat te laten en even aan de timegrapher, dan nog op zoek naar nieuwe kroon.

Kan niet wachten om hem aan de pols te hebben

9 likes

22 likes

Mooie groepsfoto :raised_hands:

1 like

Volgens mij had ik de vraag al eerder in dit draadje gesteld maar hoe zit dat precies met die Genève Seamaster lijn? Ik dacht altijd dat dat 2 aparte series waren.

1 like

Klopt ook hoor. In 1967 besloot Omega de Seamaster 600 lijn te veranderen naar Genève. Tijdens die overgang hebben ze zeer korte tijd een transitional dial gemaakt met beide uitingen op de wijzerplaat.

Deze is nog weer extra bijzonder omdat de meeste transitional dials beginnen met SM600 en daarna Geneve. Bij deze is dat dus andersom.

De modelnummers zijn wel gewoon hetzelfde gebleven aangezien er verder niets aan het model veranderde.

Mijn exemplaar is een 135.011, oftewel de 34,5mm zonder datum. 136.011 is de 34,5 mm met datum.

De 135.012 is de 32,5 mm versie zonder datum en de 136.012 de 32,5 mm variant met datum.

In de 135.xxx zonder datum zit een Calibre 601. In de 136.xxx met datum zit een Calibre 611 of 613 (quickset).

6 likes

Mooi man! Gefeliciteerd :partying_face:

Wow!! :star_struck:

1 like

Basic, maar ik hou er wel van. Mijn snoepje van de dag:

13 likes

13 likes

9 likes

7 likes

Leuk dat dit topic bestaat! Ik heb ook een Geneve, waar ik altijd beetje lastige relatie mee heb :wink:.
Het is een erfstuk, mooi horloge met goede techniek. Gewoon echt een knappe reserve! Alleen ik vind hem te klein / iel voor mijn armen / hand. Wellicht moet deze ooit eens wisselgeld worden voor een mooie Seamaster.

11 likes

Te snel verzonden, het glas heeft wel wat gebruikssporen. Zijn er mogelijkheden om hier een mooi saffierglas in te zetten evt?

1 like

Nee hoor.

Staat/past je prima.

Gebruikssporen horen bij een horloge; die geven karakter en authenticiteit.

4 likes

Er zit een grote kras op het glas wat een beetje afbreuk doet eraan. Zijn er eenvoudige manieren om een glas te vervangen / vinden? De juwelier hier wil er niet aan beginnen. De verkopen alleen maar doosjes met klokjes :eyes:

Je bedoelt die dingetjes bij 34 en 40??

Dat zijn toch gewoon gebruikssporen horende en passende bij een erfstuk.

1 like

Makkelijk weg te krijgen, ook diepere krassen. Zou ik zeker doen omdat het lijkt of het originele glaasje er nog in zit :+1:

Ben je mal? Nooit doen met een vintage horloge! Vervangen of oppoetsen, max.

Doorgaans klojo’s als het op deze materie aankomt. Hiervoor moet je een horlogemaker opzoeken. Genoeg informatie op dit forum, evenals amateurs die je hiermee kunnen helpen.

4 likes