Dit bedoelen ze dus met “Wajoo zieke klok broer”
Dit wordt een leuk project om te volgen. Kijk uit naar een update binnenkort!
Hmmmm, ik stuur je een pb
Ik heb contact met pfizer om te zien of ze dit nog ergens voor kunnen gebruiken.
Je maakt wel grapjes over fistf*cken maar zo te zien is dit horloge daar letterlijk voor gebruikt.
Waarom las ik hier verticale bananen op de plaat? Zal wel iets zijn met zuid-amerikaanse en mijn brein dat denkt dat daar bananen op moet volgen.
Leuk projectje om te volgen dit! Lijkt me leuk om ook op deze manier (vintage) horloges te hunten in de bosjes, vangen, en trainen zodat ze in top conditie zijn!
Hahahaha, zegt de man met de “balls of steel” badge.
Maar je hebt gelijk, deze heeft wel wat meegemaakt, zullen we dit de eerste Tissot met een “analbeads-of-rice band” noemen?
De PR516 is ook hier een favoriet, maar wauw wat is dat rode mooi zeg! Ik kijk nu al uit naar het eindresultaat.
Leuk geschreven en mooi verhaal. Gaaf dat je dit projectje toch oppakt, ik lees mee!
Leuk project, ga je regelmatig updates plaatsen met de vooruitgang?
Ik ook, geduld heb ik wel nodig.
Dat is absoluut de bedoeling. Stap voor stap richting opknap. Ik ga eerst aan de slag met de band en clasp.
Stap 1, een band creëren met je pokémon.
De eerste update, de zuid-amerikaanse littekens verwijderen.
Inspirerend, motiverend en passend muziekje erbij:
Allereerst alles uit elkaar halen, zoveel mogelijk van de schakels. Alle queso verwijderen en daarna met verschillende diktes schuren, schuren, schuren.
Ook twee verbogen en beschadigde schakels verwijderd. Geen idee hoe deze halverwege de band zo verbogen konden worden, maar het had een voorbode moeten zijn voor wat ik later tegen zou komen.
Het eerste deel, de band is zo weer toonbaar. De meeste littekens zijn weg, zijkanten ligt gepolijst.
Uiteindelijk een band om door een ringetje te halen.
En nog een foto met een reeds opgeknapt familielid die goed oplet tijdens deze plastische chirurgie.
Volgende stappen, de kast, het uurwerk, het glas, de indexring.
Maar toen ik het uurwerk uit de kast verwijderde kwam de zojuist aangekaarte voorbode opdoemen!
Er is mij ooit eens een wat onvriendelijke opmerking over zuid-amerikaanse vrouwen verteld: “ze zijn erg mooi op jonge leeftijd, maar ineens slaat dat om, ze verouderen niet mooi!”.
Niet zeer vriendelijk maar deze frase kwam weer omhoog toen ik de kast openmaakte:
Wellicht dat deze opmerking eigenlijk beter voor zuid-amerikaanse horloges geldt.
En wat betekent dit voor het uurwerk onder de plaat?
Dat wordt voer voor stap 2.
Maar vooralsnog heeft deze Charmander nog weinig charm…
Oef, dat is zonde van die plaat zeg. Kan wel weer eens een eindeloze zoektocht gaan worden naar een vervanger, of ga je hem nog wat netter krijgen? Het heeft ook wel weer de charme van een vintage.
Kun je eens vertellen hoe je die band zo open hebt gekregen? Hoe werkt dat met die pinnetjes?
Die band had een aantal schakels met pinnen die je via de zijkant eruit kunt drukken, de andere zijn geklemd.
Maar dusdanig vervormt dat ik ze niet los kreeg. Dus ik heb een schakel op moeten offeren.
Daarbij het geluk dat de band, maatje Julius Jaspers was. Dus ik heb nog speling.
Ik heb zelfs nog een schakel over.
Zuur. Viel me minder op op de eerste foto. Valt er veel onder de ring?
Hoeveel rek zit er op je band? Mijn tissot heeft flinke stretch volgens mij
Die band is echt heel mooi geworden Clim. Op de eerste foto valt de wijzerplaat inderdaad best mee, maar (om in jouw termen te blijven) naakt, in het volle kunstlicht, ziet niemand er goed uit, ook die wijzerplaat niet. Enkele uitzonderingen daar gelaten, maar dat hoort niet in dit topic thuis.
Ik denk dat als de aankleding weer netjes is, en de onderdelen weer mooi opgemaakt, het een hele mooie en pikante dame zal zijn.
En, ja, ik denk dat je gelijk hebt. Het zou weleens zo kunnen zijn dat de grote beschadigingen onder de indexring zullen vallen
Ja, deze heeft ook wel wat rek. Dat hebben de meeste oude tissots wel volgens mij.
Jij bent de tissot expert. Ik weet dat Candy mijn Tissot veel rek vond hebben… en de jouwe lijkt ook stretchy op de fotos
Ja, deze heeft ook wel wat rek.
Ik wil ooit het materiaal aanschaffen om dat goes quote te pakken. Maar stoor mij er niet heel erg aan.
Ik ben ook een oude vrijster, die hebben ook veel rek…