Van verstierde uruguayaanse naar Italiaans raspaardje, de afronding

Je hebt wonderen verricht, erg fraai!

1 like

Boeiend en mooi geschreven, vakwerk!

1 like

Ligt dat nou aan mij of zijn je strofen te lang om het een limerick te noemen? :thinking::upside_down_face::upside_down_face:

Prachtig resultaat verder hoor. Supercool topic.

1 like

Wanneer/als deze klaar is wordt het wel een beauty

1 like

Voor beide graag. Polywatch ken ik voor het glas maar is dat ook voor heel diepe krassen ?

1 like

@Climholland :ok_hand: weer mooi opgeknapt! Aardige verzameling zo bij elkaar :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like

Dat ligt niet aan jou, daar heb je helemaal gelijk in.
Bij een Climerick neem ik de strofen niet zo nauw, het rijmschema wel. :rofl:

Dank je wel

1 like

Voor diepe krassen in plexi ga ik eerst met schuurpapier aan de slag.
Begin met 600 tot de kras weg is daarna 1000, 1500 en mogelijk 2000.
Daarna met polijst aan de slag.
Dit doe ik met de hand, machinaal kan het plexi te warm worden en lokaal een smeltplek veroorzaken.

Na schuurpapier:

Na polijsten:

De kast doe ik wel machinaal maar ook minimaal. Ik wil geen vormen verpesten. De brush doe ik handmatig met bijvoorbeeld garyson blocks.

2 likes

Top ! dank je voor de uitleg. En machinaal is dat met zo`n borstel machine / lapineer ? Werken de blocks ook goed voor roest aanslag op de kast ?

Gr Ron

1 like

Hoi Roestaanslag krijg je met die blocks wel weg, maar ben wel benieuwd wat voor kast je hebt met roest erop.
Machinaal is bijvoorbeeld een dremel met een vilten schijf, of polijst machines.

1 like

Dit zit er mogelijk aan te komen , vandaar al nu mijn onderzoeksvragen.

3 likes

:flushed::flushed:
Poeh, dat wordt een leuk klusje inderdaad!

2 likes

En weer een heel leuk topic @Climholland, knap hoe je deze weer hebt weten op te knappen. Is deze uit eind 60 begin 1970? Ongelooflijk hoe men een horloge weet te verkrachten. En precies wat wbcoupe schrijft dat minder handige hobbyisten en een zooitje van maken. Mijn reden dus om er niet aan te beginnen, weet waar je mogelijkheden liggen. Of het was iemand die zijn eerste projectje probeerde te redden. Toen ik de eerste foto zag van de wijzerplaat dacht ik, dat komt nooit meer goed, maar gelukkig dat de indexring er mooi overheen gaat.

Lees over pokemon, nooit mee bezig geweest, dacht dat je die buiten moest vangen :wink:. Van Lex had ik begrepen dat je eigenlijk nooit bison of superlijm moet gebruiken, maar soms breekt nood wet :smiley:.

Er viel mij wel 1 ding op, je hebt een andere indexring met 3 losse indexen gebruikt, schoongemaakt en opnieuw geplaatst. Maar de index op 8 uur is korter dan de andere indexen. In het eindresultaat zag ik dat alle indexen weer gelijke grote hebben, die heb je dus blijkbaar ook vervangen of ligt dat aan de foto?.

Al met al, weer een mooi stukje vakmanschap, het eindresultaat mag er zijn.
En wat ben ik blij dat je zoveel mooie foto’s plaatst, mag ook wel gezegd worden toch :+1:

Zie uit naar je volgende project, hou mij maar op de hoogte want ik geniet er echt van :ok_hand:

2 likes