Van verzamelaar naar liefhebber. -19

Dan heb je een goede keuze gemaakt. Heb je nog wensen op je lijstje? Of gaat er voorlopig geen horloge meer bij komen?

Mooie collectie behouden.
Nog genoeg te kiezen.
Enjoy!

1 like

Mooie collectie nog. Dat vind ik, zelfs als slachtoffer van die gulzige koper van je😉

1 like

Indrukwekkende collectie blijft er nog over zeg!!!

Veel plezier ermee, maar dat moet geen probleem zijn volgens mij.

1 like

Leuk dat je hier aan vast hebt gehouden.
Gave, nog steeds imposante collectie!

1 like

Bij het andere topic dacht ik dat je terug zou gaan maar 2-3 horloges. Dit zijn er alsnog best veel. Zelfs even veel als ik in mijn verzameling heb (als ik de horloges die niks waard zijn niet meereken)
Desalniettemin mooie collectie!

1 like

Knap uitgedund, ik zou daar zelf heel veel moeite mee hebben om dat in één keer zo te doen.

Wat ik nog wel het mooiste vind is dat je juist niet voor de status-horloges bent gegaan (althans, niet vanwege die overweging) maar juist hebt behouden wat op een andere manier iets voor je betekent. :ok_hand:

3 likes

Helemaal mee eens. You make sense now!

Duidelijk een persoonlijke overweging, dus dan is het natuurlijk een goede keuze.

De diversiteit in de ‘nieuwe’ set toont juist goed aan dat het echt gaat om wat hij zelf mooi vindt. Het gaat duidelijk niet om waarde, wat een ander vindt, of merk. Gewoon wat de eigenaar zelf mooi vindt. Mooi.

5 likes

Leren Band of Metalen Band?
:roll_eyes:

Goedemorgen :grin:

Mijn streven voor 2022 is, en ik val weer in herhaling, ook te gaan minderen. Ik heb alleen in de eerste 5 weken gemerkt dat de gave modellen maar voorbij blijven komen
 Tja en wat doe je dan? :champagne:

1 like

Als de vergaarde opbrengst naar je nieuwe woning gaat, is het perfect :ok_hand:t2::wink:

1 like

Zelfs na je uitdun aktie heb je nog een pracht collectie. En het doet inderdaad weinig pijn omdat je deze keuze bewust hebt kunnen maken. Als je het uit geldnood moet doen, is het een minder leuk verhaal.

Op mijn top had ik iets van 37 horloges en zit inmiddels op 1/3. Die zitten wel in een lager prijssegment dan wat er in jouw doos ligt.

1 like

Wat fijn om te lezen dat het zoveel rust geeft MozaĂŻek!

Ik heb daar geen last van blijkbaar, rust/onrust zijn geen woorden die ik associeer met de horlogehobby.

Ik ben gewoon verzamelaar dus het aantal horloges overstijgt met gemak het aantal van :100: en dat kan nog wel wat doorgroeien. Wat moet je anders met je centen. Feit dat veel van de horloges die ik heb niet in waarde dalen en zelfs vaak meer waard worden helpt wel mee om niet te bekrompen te zijn en gewoon te kopen wat ik mooi vind. Veel is ook al weer weg, de explorer 39mm is weg (saai!!), de FOIS en Moonwatch zijn weg (saai!), de 2 vintage 36mm DJ’s zijn weg (te klein en het geld niet waard).

Je groeit vanzelf ‘in’ je collectie en ik denk dat iedere ‘verzamelaar’ vanzelf op het punt komt dat je tevreden bent met een handjevol horloges. Dan ben je over de berg heen, je hebt alle zin en onzin van de horlogewereld gezien, gelezen en gehoord en je bent tevreden
iedereen zit in een andere fase van de hobby denk ik, je bent pas uitgespeeld als je het hele spel hebt gespeeld
ik ben nog aan het spelen :wink:

6 likes

Indrukwekkende afslanking van de collectie, mooi om te lezen dat je duidelijk de juiste keuzes hebt gemaakt. Gefeliciteerd met de new you!

1 like

Goede keuze om uit te dunnen, al blijft er nog een behoorlijke collectie over!
Fijn dat je de “rust” hebt gevonden, nu HF uitloggen en genieten :yum:

1 like

een zeer mooie en unieke verzameling,
je mag je een gelukkig man noemen met deze horloges,
zelfs ik ben onder de indruk van al dat moois.

1 like

Ben nog steeds benieuwd naar een uitgebreide foto reportage of collage van alle horloges die eruit gaan.

Keuzetopic ook gelezen, mooi man, gefeliciteerd met je toch nog significante collectie!

1 like

Die verzamelaar zit er diep van binnen nog steeds in :rofl: mooi!

Als het jou zo rust geeft, is het een prima stap gebleken

1 like

Ben onderweg, ff 200 palen laden

Aankomende week maak ik foto ronde.

Dank alle voor de mooi reacties. Lief zijn jullie

12 likes

Dit dus absoluut.
Na 5 jaar erop los kopen in alle segmenten heb ik geleerd en ontdekt waar het voor mij om gaat.
Dat zie je terug in mijn vernieuwde collectie, mooi samen met leuk en een goed verhaal
 ja daar gaat de hobby voor mij om.
Niet om de waarde.

4 likes