Van Verzamelen naar Verfijnen: Mijn Eerste Seiko Alpinist SPB197J1

Mijn beste,

Veel draagplezier met je nieuwe verworvenheid!!
En voor aanstaande maandag,
Van Harte Gefeliciteerd. :sierra_leone:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Goeie strategie.

1 like

Gave collectie :ok_hand: Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst

1 like

Mooie aanwinst :100:

Veel draag plezier :wink:

1 like

Leuke verzameling, gefeliciteerd met de alpinist. Ik heb die kleur ook gehad, en hij is geweldig.

Maarreh… Heb je de originele Oyster bracelet er ook bij? Ik heb mijn voorkeur, die BOR is wat druk.

2 likes

Gefeliciteerd met de mooie Seiko. Veel plezier ermee.

1 like

Mooie aanwinst voor jouw prachtige collectie, al vast gefeliciteerd met je aankomende verjaardag!

1 like

Gefeliciteerd met je mooie Seiko :+1:

Klopt helemaal.

1 like

Dat wordt een mooie verzameling zo! Gefeliciteerd met je aankoop. :ok_hand:

1 like

Goed bezig, mooie zetten en doelen. Maar voor nu: gefeliciteerd met je NA! Geniet ervan. En van je weloverwogen collectie!

1 like

Mooi, veel plezier met dragen!

1 like

Klopt. Al helpt het voortraject wel om je smaak vorm te geven. Heeft bij mij wat jaartjes geduurd :sweat_smile:

1 like

Mooi ding, gefliciteerd…
Gaan ze weg voor 1200??? Hmmm well well well… :thinking:

1 like

Sodeju hee. Hopelijk heeft @Tajko er een hoop minder voor betaald anders kun je niet echt meer spreken van

Best maf. Ik kocht en verkocht de mijne voor rond de 500 euro volgens mij. En dat was ook in 2024. :smirk:

Mooie band om die Seiko Speedmaster. Weet je welke merk/type band dit is?

Mooi horloge! En toffe collectie. Stuk voor stuk leuke horloges!

Edit: zo sprak hij meer dan een jaar later… Goed, 't blijft mooi! :wink:

Ik bezit “nog” geen Alpinist, vind dat het er wel van moet komen maar wacht nog op een goede deal !
Deze is wel erg fraai,
maar wat ik me afvraag waarom deze niet het datumvenster vergrootglas heeft
Ik vind het mooier zonder, maar dacht alleen dat de SARB0017 en de GMT versies dit niet hadden

En de versies zonder kompas, de Baby Alpinist. Ik heb zelf de groene gehad, ik vond die mooier dan de reguliere. Mooie korrelige wijzerplaten.

De 197 heeft een datumloep. Ik kocht de mijne voor 720 ballen in 2021 en verkocht 'm ook weer voor zo’n 650, dus die prijzen van een jaar geleden waren nogal schrikken.

Hoe dan ook, het ziet er naar uit alsof iemand de loep van dat glas afgejoopt heeft. Hier mijn NA topic van het horloge destijds:

Ik vind deze met loep gewoon beter. Wel had ik liever een stalen kastbodem gehad, dan was hij wat platter.

1 like

Gefeliciteerd! Ben zelf ook een tijd in bezit geweest van zijn broertje de SPB199J1. Een fantastische wijzerplaat die zoveel gezichten heeft bij verschillend licht. Geniet ervan!