Dit is mijn eerste post op het forum. Ik heb net bezoek gehad van UPS en een doos uitgepakt.
Tien jaar geleden kocht ik mijn eerste horloge, een PRS 516 van Tissot, en sindsdien ben ik verslaafd. Ik vind het ontzettend leuk om van alles te lezen over merken en uurwerken en heb ook echt een liefde voor handgemaakte leren banden. Door het personaliseren van hetgeen wat je mooi vindt, maak je het nog meer eigen.
De laatste jaren ging mijn stijl meer richting vintage en had ik een tijdje een Omega Seamaster Deville in bizarre goede staat (geserviced) met een band van Hirsch de Louisiana Connaisseur. Alhoewel dit een prachtig setje was, kon ik maar niet wennen aan de 34mm case. Het voelde gewoon te klein voor mijn pols. Helaas ging het toch irriteren en heb ik de Omega verkocht. Ik had hem slechts enkele keren gedragen.
Voor mij is vintage en modern klassiek helemaal samengekomen in de Longines Heritage serie. Het gekke was dat ik altijd een Seamaster met een bond strap wilde hebben, maar na de ontdekking van de Legend Diver was ik helemaal verkocht. De Milanese en de Bond nato met originele buckle maken hem voor mij helemaal af.
Mijn Flagship Heritage is zojuist binnengekomen, die ik voor een bizarre prijs in ongedragen staat (2024) heb kunnen kopen. De standaardband die erbij komt, vind ik een beetje saai en te donker. Ik snap wel waarom ze hem erbij leveren; met het stiksel complimenteert hij het klokje wel. Ik ben al 2 weken op zoek naar het perfecte bandje voor deze klok.
Geretourneerd omdat ze simpelweg niet pasten. Ik heb altijd goede ervaringen met Hirsch, maar het klopte gewoon niet.
Ik heb nu een vouwsluiting en een handgemaakt bandje bij LIC gekocht. Dit bandje past perfect in mijn ogen en geeft deze moderne klassieker net die vintage uitstraling die ik zo mooi vind op een dress watch.
Helaas moet ik nog twee weekjes wachten voordat ze hem gaan maken. To be continued.
Verder ontzettend leuk om nu lid te zijn van dit forum en met mede-enthousiastelingen actief mee te lezen!
Wat een prachtige Longine Flagship Heritage heb je aangeschaft, gefeliciteerd!
De gouden omega DeVille stond jou naar mijn idee wel heel fraai, zelf heb ik een massief gouden Omega DeVille met datum, diameter 34,5 mm die op mijn 17,8 mm (ronde) pols niet te klein voelt:
Ik vond de titel intrigerend: vintage naar heritage. Ik begrijp nu hoe dat zit voor jou, maar er zit meer in een discussie en transities tussen die termen. Dat gezegd, voor nu vooral: welkom en alvast veel goede wensen voor de aankomende band.
Van harte welkom op dit leuke forum.
Je hebt echt prachtige horloges
Echte blijvers als het aan mij zou liggen, nooit meer wegdoen
De Heritage lijn is erg mooi.
Ik herken wat je zegt over de diameter die je als te klein ervaren hebt, herkenbaar.
Welkom op HF, David! En da’s een mooie set Longines horloges! Toch vond ik die Omega ook echt wel klasse uitstralen! Maar goed, jij moet je er natuurlijk prettig bij voelen. Veel plezier op het forum, verder!