De originele vouwsluiting van m’n Meistersinger irriteerde me danig. Te dik en voortdurend voelbaar. Gisteren er een gewone (wel Ms-) doornsluiting op laten zetten. Wat een verademing!
De vouwsluiting op m’n Tissot is bijvoorbeeld onmerkbaar. Hoe zit dat met andere merken?
Je hebt groot gelijk! Ik heb een jaar of vijf rondgelopen met een IWC Fliegerchrono met een IWC vouwsluiting. Eerlijk gezegd zat deze nooit echt lekker. Sinds kort heb ik er een IWC doornsluiting bijgekocht. En dit bevalt me een stuk beter.
Misschien dat ik de vouwsluiting wel te koop zet.B)-
Mark
Voor een vouwsluiting betaal je van een gerenommeerd merk tussen de €80,- en €150,-. Er zijn goedkopere manieren om irritatie op te doen! :)-D
Een doornsluiting is zonder meer de meest comfortabele sluiting.
Maar ik heb ook goede ervaringen met vlindersluitingen van diverse merken, omdat dat daar de sluiting aan beide kanten van opening terecht komt & dus symmetrisch over de pols verdeeld is.
Enkelvoudige vouwsluitingen vind ik meestal weinig prettig, met uitzondering van een enkeling waarbij de einde van de band binnen in de band terecht komt.
Maar in zijn algemeen zijn doornsluitingen ondergewaardeerd. Of ze van het merk zelf zijn of niet, voegt daarentegen weer niets aan het comfort toe 
ik heb een vouwsluiting op een Tissot gehad , prima te doen. Ook bijn mijn Panerai had ik geen last bij het dragen. Laatst een Chopard van een vriend gepast maar die voelde idd minder prettig om de pols
Ik heb laatst de doornsluiting van een Timex vervangen door een vouwsluiting waarbij de band aan de binnenkant steekt. Veel meer comfort en makkelijker om te doen.
Zo zou ik graag een vouwsluiting op mijn LLD willen. Heb hem wel eens gezien, maar geen idee waar ik eentje kan kopen. AD waarschijnlijk?
Ik heb veel modellen vouwsluitingen uitgeprobeerd. Ook sluitingen bedoeld voor stalen banden gecombineerd met leren band stukken, zelfgemaakt.
Toch kom ik altijd weer terug op een doorn sluiting. Moet wel van goede kwaliteit zijn.
Ko
Erik11 Schreef:
Zo zou ik graag een vouwsluiting op mijn LLD
willen. Heb hem wel eens gezien, maar geen idee
waar ik eentje kan kopen. AD waarschijnlijk?
Ik kwam deze afgelopen vrijdag tegen: http://www.uhrband24.com/longines-butterfly-deployant-clasp-stainless-steel-polished-l639119748-p-2701.html?language=en
Ik draag al mijn horloges (op rubber en leer) met vouwsluiting; heerlijk! Al heb ik momenteel op mijn Legend Diver een te dikke zitten, misschien dat bovenstaande sluiting deze gaat vervangen.
bij een doornsluiting (breitling) sneuvelen mijn bandjes altijd zo snel (doe mn klokje vrij vaak af en aan ivm werk
Ko Schreef:
Ik heb veel modellen vouwsluitingen uitgeprobeerd.
Ook sluitingen bedoeld voor stalen banden
gecombineerd met leren band stukken, zelfgemaakt.
Toch kom ik altijd weer terug op een doorn
sluiting. Moet wel van goede kwaliteit zijn.Ko
Nou Ko, ik moet zeggen dat jouw leren banden met sluitingen voor stalen banden het meest comfortabel zijn voor mij
Dick
Ligt denk ik helemaal aan de sluiting op zich.
Soms is een vouw-vlinder sluiting prima te doen en soms is een doornsluiting weer beter.
Sommige vouwsluitingen hebben ook zo´n verstelling waarbij het gaatje voor de band gekozen kan worden zoals bij de meeste maar is ook de andere kant middels een pushpin fijnafstelling prima op maat te krijgen zoals je ook wel eens bij stalen banden ziet.
En als dan de vouwsluiting ook nog eens comfortabel is is dat prima te doen.
Bij een doornsluiting is het bij sommigen van belang om ook de dikte van de lederen band in de gaten te houden want daardoor kantelt de doornsluiting iets waardoor dat ook weer oncomfortabel kan zijn aan de binnenkant van de pols.
Groeten,
Noel.
Doe mij maar een vouwsluiting, de kans dat je het horloge in de badkamer uit je handen laat vallen is dan nihil!
Hendrik
De vouwsluiting is niet echt mijn ding.
Heb reeds een aantal geprobeerd. Altijd on-comfortabel.
Liever een doornsluiting.
Minder irritaties op de pols.
Mooi man, dat bandje 
Ik vind beide prima. Het hangt wel van de band af. Momenteel zoek ik naar een vouwsluiting voor mijn Paneuropean. Ik vind het op die band net wat sjieker.
Menrik Schreef:
Erik11 Schreef:
Zo zou ik graag een vouwsluiting op mijn LLD
willen. Heb hem wel eens gezien, maar geen idee
waar ik eentje kan kopen. AD waarschijnlijk?Ik kwam deze afgelopen vrijdag tegen:
http://www.uhrband24.com/longines-butterfly-deploy
ant-clasp-stainless-steel-polished-l639119748-p-27
01.html?language=enIk draag al mijn horloges (op rubber en leer) met
vouwsluiting; heerlijk! Al heb ik momenteel op
mijn Legend Diver een te dikke zitten, misschien
dat bovenstaande sluiting deze gaat vervangen.
Thanks Menrik!
Helaas iets prijziger als gehoop
dennisyzf Schreef:
bij een doornsluiting (breitling) sneuvelen mijn
bandjes altijd zo snel (doe mn klokje vrij vaak af
en aan ivm werk
Dat idee heb ik ook. Ik denk dat een vouwsluiting dan ook wat duurzamer is voor het leer. Afgezien van dat n klokje minder makkelijk op de grond klettert.
marnix.moed Schreef:
Dat idee heb ik ook. Ik denk dat een vouwsluiting
dan ook wat duurzamer is voor het leer. Afgezien
van dat n klokje minder makkelijk op de grond
klettert.
Maar dat heeft eigenlijk niets te maken met de vraag, of doornsluitingen comfortabeler zijn. Dat zijn ze naar mijn wel, hoe mooi ik sommige vouwsluitingen ook vind 
P.S. Eén keer een neerstortend horloge gehad, door niet goed vast gezette pushpin. Daar helpt ook een vouwsluiting niet tegen…
Same to me +1