Horloges met stick wijzers en baton indices. Althans ik denk dat ze zo heten. Als je onderstaande foto’s ziet, begrijp je waar ik het over heb. Daar heb ik dus een zwak voor.
Niet geheel toevallig dat ik onderstaande horloges in bezit heb of heb gehad.
Waar gaat jullie bloed sneller van stromen?
Dat moet vermoeiend zijn.
- Logo op of net onder de 12 index.
- regeltje text onder het logo.
- Cyclops.
- minimaal 2 regels text boven de 6 uurs markering.
- datum op 3 uur.
- gravering in de rehaut.
ja dat vind ik allemaal erg mooi.
FTFY
Als er maar een Rolex kroontje op de wijzerplaat staat vind ik het al gauw best…
Nee zonder dollen. Ik hou van horloges met een verhaal en een heritage. Dat intrigeert me. Voornamelijk duikers in de collectie. Horloges that are build for the job. Verder nog een Pilot Chronograph en natuurlijk de legendary Speedmaster Professional Moonwatch. The Watch that did it all…
Denk dat mijn volgende horloge als de Breitling Superocean II 42 verkocht is een Hamilton Khaki Field Mechanical No Date wordt. Dan heb ik er ook nog een toolwatch military unit bij.
Goud!
Diepte, contrast, details die opkomen als het licht pakt .
je weet dat dat allemaal gesponsorde marketingverhalen zijn hè?
Dan ben je ongetwijfeld fan van G-Shock en Seiko 5 ?
Wat is FTFY als ik vragen mag?
Dat mag je best vragen…
Het staat voor fixed that for you
Zeker ik heb een Seiko 5 SNKL43
Ik vind alles mooi als het maar een Duiker is!
- De snowflake dial van de Grand Seiko Springdrive.
- De Grand Seiko Springdrive met een diameter van <39 mm
- De California dial van Nomos in de Club Campus 708 en Club Campus Neomatik 748
- De dial met steentjes van de Orient Once in a blue moon (blauwe versie), vnl. omwille van toevallig-sentimentele redenen
- Alles van de PLANET OCEAN 600M › LADIES’ SELECTION › 215.30.40.20.04.001
- De über veelzijdigheid van de SNK80x
- De wijzerplaat van de Stowa Flieger Ikarus. Maar ik hou een grote slag om de arm, ik heb het horloge nl. nog niet in het echt gezien.
- HAQ
9a. De luchtgekoelde boxer van BMW Motorrad (pré 850GS en 1100GS dus)
9b. Het gehele ontwerp van de Michell Gyro SE
Bloedverdunners.
Me bij deze vraag beperkend tot horloges :
De horloges die mijn bloed sneller doen stromen, die kan ik niet betalen (of heb 't geld er niet voor over)…
En de allermooiste
Mijn bloed gaat sneller stromen van alle horloges die ik heb, anders had ik ze ook niet gekocht.
- Telemeterschaal
- 24-uurs wijzerplaat
Die kende ik niet. Kewl!