Van welk gekocht horloge heb je het meeste spijt?

Iedereen zal een verschillende redenen hebben waarom hij spijt heeft van de aankoop van een horloge. Ik bijt het spits af. Een gouden tissot stylist.

Toen ik hem kocht was ik te jong om goud te dragen. Nu kan het maar is het horloge in mijn ogen te klein en heb ik niet veel meer met het merk Tissot (dat laatste zit tussen de oren uiteraard).

Hoe zit het bij jullie?

Ooit een Rado Diastar multifunction gekocht voor retailprijs… zonder te onderhandelen. Dom dom dom.
En een prachtige Speedmaster Moonphase die moeilijk de verkopen blijkt zonder mega afschrijving.

Rado aan mn broertje gegeven en Speedy ligt al 1,5 ongedragen in het doosje.

Ik wilde dolgraag een automatisch uurwerkje. Op Catawiki geboden op een Pomar (een grapjas maakte daar van: poor man’s Rado). Daar bleef ik aan plakken. Wat een lelijk ding, het loopt 3 minuten per dag voor en het automatische doet het niet eens. Alleen de handwinding doet het nog. Wat een vreselijke, vreselijke miskoop. Pomar, ik wil het woord nooit meer noemen.

1 like

Een Akribos via ‘‘kijk2daag’’ aantal jaar geleden. Geen idee wat me bezielde.God wat een prularia. Durf hem niet eens GRATIS weg te geven.

:joy:Liefhebbers ?:joy:

2 likes

Die Akribos wordt lastig om te verslaan als grootste miskoop ooit…

6 likes

Hoop niet dat ik hiermee meteen in een keer mijn hele reputatie hier heb besmeurd. (Voor zover ik die hier al had, ahum) :joy::joy:

Tag Heuer Kirium i5, al weer 6 jaar geleden, nooit gedragen en zo snel mogelijk verkocht

Ik heb er eigenlijk nooit als “spijt” over nagedacht, maar een aantal jaren geleden waren Chinese horloges van het merk Alpha hier redelijk populair. Ik heb er toen ook 2 besteld, maar vond de kwaliteit ongelooflijk slecht, zonde van het weinige geld dat ze kostten. Ik heb ze gratis weggeven. Van dat laatste heb ik geen enkele spijt :wink:

2 likes

Pfoeh, toch wel een paar:

Helemaal aan het begin van de serieuzere horloge-interesse twee vintage horloges op eBay gekocht zonder goede voorkennis en voor teveel geld. Absolute ramphorloges.

Een paar jaar later heb ik, in een poging meer afwisseling te hebben in de verzameling, een Omega Speedmaster Broadarrow (wit) gekocht nadat ik deze ooit op een meeting zag. Dit horloge was een hele zware miskoop, had er totaal geen klik mee. Ik kon hem gelukkig binnen een dag weer voor hetzelfde geld verkopen.

Ik heb ook één Grand Seiko gehad, de SBGH001 (hi-beat 36000). Ook hier totaal geen klik en uiteindelijk met heel veel verlies verkocht, omdat er totaal geen vraag naar was.

Inmiddels ben ik gelukkig een stuk wijzer en koop ik niet meer zo impulsief. Scheelt ook een hoop centen :wink:

^^^^Helaas heb ik de mijne nog niet VERkocht. Zal ook wel niet gebeuren vrees ik ^^^^

Nee da’s precies andersom. Dit topic vind ik eigenlijk veel leuker: de grootste miskoop.

3 likes

Van de paar miskopen die ik heb gedaan, heb ik eigenlijk voornamelijk geleerd. Dus spijt heb ik er niet van.

Je hebt er zelfs je nick aan over gehouden :slight_smile:

Ik heb geen spijt van verkopen.
Wel erg jammer dat de Tag Heuer Carrera Monaco GP calibre 16 iets te groot voor mij was waardoor deze te weinig draagtijd kreeg. Gruwelijk mooi maar soms moet je verstandige keuzes maken.

Het verkopen van mijn Oris Sixty-Five was ook niet gemakkelijk. Maar spijt vind ik vrij nutteloos tenzij ik er wat van leer.

De Seiko SKX007… ik dacht dat ik perse een duiker moest hebben… maar wat een gedrocht, ook al is het een icoon… was er wel weer snel van af! :slight_smile:

2 likes

4 likes

Ooit te duur een Breil MUD gekocht … ik vond het na ontvangst eigenlijk 3 x niks
geen lume en ook overdag slecht afleesbaar vanwege enorme reflecties,
had hem gemakkelijk nog kunnen ruilen, maar compleet vergeten,
uiteindelijk toch gaan dragen en … ik vond hem steeds mooier worden :grinning:

1 like

idd niets mis mee toch?

Duurde vervolgens 1,5 jaar om weer te verkopen…

1 like