Van welk horloge zou je een moderne heruitgave/reissue willen zien?

Zoals de titel aan aangeeft: “Van welk horloge zou je een heruitgave/reissue willen zien?”

Van waar komt deze vraag?

Ik heb een Tissot Sideral S in het geel in de collectie. Dit is een heruitgave die in 2023 is uitgebracht van het origineel.

De originele versie is in 1970 uitgebracht en was toen al apart omdat de behuizing van fiberglas was gemaakt en lekkere funky zomerkleurtjes had.

De heruitgave van 2023 vervangt de kleurrijke fiberglas kast voor een zwarte carbon, is iets groter 40mm vs 41mm, een nieuw uurwerk, dial en bezel zijn ook iets anders.

Het is echt een leuk horloge voor de zomer.

Maar goed, waar zou ik op dit moment een heruitgave van willen zien?

De Omega Seamaster 120 en dan met name de zeer zeldzame variant (ref. 166.0251) die forumgenoot @ROC heeft. Hmmm op de een of andere manier lukt het me niet om zijn plaatjes hier te tonen dus even een linkje naar zijn topic en een Google plaatje voor de beeldvorming.

Voor meer info en mooie plaatjes zie het topic.

Plaatje van Google

Wat is het toch een vet horloge. Zou niet veel aan veranderen. Nieuw modern uurwerk, misschien titanium in plaats van staal en micro adjust in de sluiting. Voor de rest lekker hetzelfde laten qua ontwerp, dus lumed bezel en oranje minutenhand gewoon met rust laten.

Welk horloge zou jij in een moderne heruitgave willen zien?

Ben benieuwd met wat voor pareltjes de mede forumleden komen.

10 likes

Doe maar een 6062. Gaat nooit gebeuren, en ik zou hem ook nooit kunnen betalen, maar wat een heerlijke oyster.

25 likes

Gaaf ding zeg. De opmaak van de pointer-date nummering is wel wat verwarrend.

Ik zou wel graag een Omega constellation pie pan heruitgave willen zien en dan itt de globemasters, die mooie dogleg lugs terug in ere brengen. Wel graag 1 tikkie groter, 36mm bijv.

2 likes

Kijk eens aan, ken alleen de moderne collectie van Rolex en ook niet eens zo goed qua referenties maar had niet gedacht dat ze dit soort modellen in het verleden hebben gemaakt.

Vind hem wel wat hebben.

1 like

ik zou zeggen: laat ze van deze maar een een heruitgave maken,
was toen een voorloper van kwaliteit en precisie :ok_hand:

13 likes

Verdal Type TdF in al zijn mooie varianten.
Platte RVS toolwatch case, betrouwbaar zwitsers handgewonden gangwerk, 200 m waterdicht, zondags draagbaar en een bescheiden zaklamp in het donker.

Volgens mij een perfect levensvatbaar merk in het huidige klimaat.

3 likes

Dankjewel voor het idee om deze Seamaster opnieuw uit te geven.
Het is inderdaad een heel bijzonder en inderdaad zeldzaam model.
Hier wat plaatjes.

15 likes

Hele mooie band ook.

1 like

Yup. Als Rolex toch eens in de jaren 40 en 50 catalogus zou duiken met getrouwe uitgaven… Dan werd het merk nog eens wat.

8 likes

DEZE!!!

Op een mooie flatlink ofzo!! Dat zou echt feest zijn.

17 likes

Dit is echt wel de topper onder de Seamasters

1 like

Volledig mee eens!!

1 like

Of dan de 8171

10 likes

Dat was toch al gedaan met de Blake?

6 likes

Nee.

Niet eens in de buurt

CWC lijkt me geen slechte stand-in (maar dat wist je denk ik al). :smile:

6 likes

Yup! Been there, done that!

Heel erg gaaf! Maar verbleekt naast die Seamaster!

1 like

MKii heeft er ook eens werk van gemaakt, jaren geleden.

1 like

Fantastisch

1 like

Ohhhh mooi zeg

1 like