De originele versie is in 1970 uitgebracht en was toen al apart omdat de behuizing van fiberglas was gemaakt en lekkere funky zomerkleurtjes had.
De heruitgave van 2023 vervangt de kleurrijke fiberglas kast voor een zwarte carbon, is iets groter 40mm vs 41mm, een nieuw uurwerk, dial en bezel zijn ook iets anders.
Het is echt een leuk horloge voor de zomer.
Maar goed, waar zou ik op dit moment een heruitgave van willen zien?
De Omega Seamaster 120 en dan met name de zeer zeldzame variant (ref. 166.0251) die forumgenoot @ROC heeft. Hmmm op de een of andere manier lukt het me niet om zijn plaatjes hier te tonen dus even een linkje naar zijn topic en een Google plaatje voor de beeldvorming.
Voor meer info en mooie plaatjes zie het topic.
Plaatje van Google
Wat is het toch een vet horloge. Zou niet veel aan veranderen. Nieuw modern uurwerk, misschien titanium in plaats van staal en micro adjust in de sluiting. Voor de rest lekker hetzelfde laten qua ontwerp, dus lumed bezel en oranje minutenhand gewoon met rust laten.
Welk horloge zou jij in een moderne heruitgave willen zien?
Ben benieuwd met wat voor pareltjes de mede forumleden komen.
Gaaf ding zeg. De opmaak van de pointer-date nummering is wel wat verwarrend.
Ik zou wel graag een Omega constellation pie pan heruitgave willen zien en dan itt de globemasters, die mooie dogleg lugs terug in ere brengen. Wel graag 1 tikkie groter, 36mm bijv.
Kijk eens aan, ken alleen de moderne collectie van Rolex en ook niet eens zo goed qua referenties maar had niet gedacht dat ze dit soort modellen in het verleden hebben gemaakt.
Verdal Type TdF in al zijn mooie varianten.
Platte RVS toolwatch case, betrouwbaar zwitsers handgewonden gangwerk, 200 m waterdicht, zondags draagbaar en een bescheiden zaklamp in het donker.