Van welke gmt komt deze bezel?

De vraag is simpel; van welke gmt komt deze bezel?
Doorsnee 36mm, voor de rest niets bekend :slight_smile:
Wie het weet mag het zeggen!

1 like

Lijkt op de bezel van een Enicar Sherpa GMT. Kom exact dezelfde tegen op Google naar dan net een andere kleur.

4 likes

Ik ken alleen deze variant, zie zo snel even geen andere:

Heb je toevallig een plaatje van die jij bedoeld?

2 likes

Ik denk dat je een innerbezel toont in je openingspost ipv een normale bezel:

Wat denk jij @malus65.

1 like

@Batossai, heb je een afbeelding van wat je via Google gevonden hebt? Ik denk namelijk dat dit geen Enicar is, want die gebruikt een ander cijfer font. Ook ziet een binnen bezel er anders uit, in ieder geval bij Enicar. De vertanding om hem te kunnen draaien zit aan de onderkant en niet aan de zijkant.

@Batossai denk dat je wel gelijk hebt, deze heb ik op eBay gevonden.

1 like

Het cijferfont lijkt niet op dat van Enicar, en de binnenbezel die ts laat zien is ook geen Enicar, daar ben ik vrij zeker van.

1 like

Waar zit je zelf aan te denken, enig idee?

Nog geen idee, weet alleen wat merken die het niet zijn: geen Enicar, geen Glycine (Airman). Maar er zijn zoveel kleinere merken geweest die GMT’s hebben gemaakt, het kan van alles zijn.

1 like

Dus toch even terug naar de bron voor wat achtergrondinformatie :clap::slightly_smiling_face:

1 like

Het antwoord helaas niet…

1 like

Dat zou kunnen, ik weet het niet. Door de maat en de grove vertanding ging ik van een buitenbezel uit, maar wie weet :man_shrugging:

Ik denk ook géén Enicar. Ik heb er zelf een en het lettertype en formaat van letters in de bezel is echt anders. Ook ken ik de zwart/blauwe combinatie niet van Enicar.

Glycine ook zeker niet idd.

Ik dacht eerst richting Zodiac vanwege de kleurcombinatie, maar de bezel zelf is anders en die laten zoals de meeste merken alleen de even uren zien.

Heuer laat wel alle uren zien, maar de kleurcombinstie past niet bij dat merk.

Als het een innerbezel zou zijn dacht in aan Citizen, maar de kleuren zijn net anders, en ook het lettertype is anders.

Ik zit toch meer aan outerbezel te denken, vanwege de vertanding aan de buitenkant en de maat (36mm).

1 like

Dit is alles wat er bekend is :slight_smile:

Daar was ik al bang voor :slight_smile:

Ik dacht gelijk aan deze! :thinking:

1 like

Dit is de advertentie:
https://www.ebay.nl/itm/143552733770

(met ook een foto van de achterkant)

$_12

2 likes

Die komt van een “Philip Watch”

2 likes