Van zakhorloge naar polshorloge

Geachte heren,

Ik heb hier thuis een mooi zakhorloge liggen. Ik zou dit graag willen laten ‘ombouwen’ tot een polshorloge. Of te wel ik zou er een bandje aan willen laten zetten. Heeft iemand van u een idee waar ik dit zou kunnen laten doen?

Alvast bedankt.

Hoi Floris,
zoals Hein T al antwoordde, zijn er in Duitsland een paar adressen waar je dat kunt laten doen, zij bouwen een kompleet nieuwe kast, maar dat kost inderdaad wel redelijk wat geld, je kunt eens informeren bij:

Kasten uit zilver: http://www.armband-uhren.com/

Geen website, maar staat wel af en toe op de Duitse Ebay:

Ich fertige für Ihr wertvolles Taschenuhrwerk ein solides, formschönes Armbanduhrgehäuse: Emil Petrov, Neheimer Str. 56-60, 13507 Berlin, >Tel./Fax.: 030/4328970, e-mail: petrov.emil@gmx.de

Als geld helemaal geen rol speelt, zijn er nog wel wat andere bedrijven die een speciale horlogekast op maat kunnen CNC-en, desnoods uit massief goud.

Als je een mooie (en geschikte) kast hebt, zou je op zoek kunnen gaan naar een horlogemaker die deze bestaande kast aanpast, door er twee “beugels” aan te solderen, en ook de kroonpijp inkort, zodat kroon wat dichter op het huis staat (anders steekt 'ie zo uit); dit is niet zo moeilijk, en was in het verleden een veel gebruikte manier om van zakhorloges een polshorloge te maken; ik weet helaas zo geen adres wie dit kan doen, maar hier een voorbeeldje (plaatje van ebay)

Groet,
Paul

Allereerst bedankt voor jullie reacties!

Ik wil het liefs geen hele nieuwe kast maar dat er ‘beugels’ aan worden gesoldeerd. Wil het horloge houden zoals het is. Dat plaatje van Ebay laat precies een voorbeeld zien zoals ik het graag zou willen.
Hebben jullie misschien een adres van een goede horlogemaker waar ik deze vraag eens aan voor kan leggen?

Gr. Floris

misschien zou je het eens kunnen vragen bij het reparatie en restauratie atellier “Tijdloos” in Leiden; ik heb er geen ervaring mee, maar deze zaak doet altijd de restauraties voor het tijdschrift Watching, en lijkt me wel een goeie:

Paul

Hey allemaa. Bedankt voor jullie reacties. Wil meteen even zeggen dat ik geen ervaring met forums in het algemeen heb. Vind het nog wat lastig zien wie wat geplaatst heeft. Dus bij voorbaat mijn excuus als ik ergens niet op reageer.

Ben idd regelmati. In de sportschool. Haha. Naam is erg toevallig. De naam van de bekende bodybuilder Kevin levrone schrijf je hetzelfde maar spreek je wel anders uit.

Ik heb een triple date moonephase, reverso,master compressor en een diver. Foto’s komen nog. Moet ook even kijken hoe dat allemaal werkt hier. :#

Ik heb op marktplaats een zenith en een glashütte zakhorloge gezien. Spreken mij allebei erg aan. Maar voor ik iets ga kopen moet ik uiteraard eerst weten of mijn idee überhaupt kan.

Nou zag ik op een website die iemand hier op gezegd had (www. armbanden en uhren.com) al allemaal kant en klare horloges na het idee dat ik eigenlijk zoek. Dat zou eventueel ook een optie zijn.prijzen waren rond de 2000/2500 euro. Dat is ook wel ongeveer mijn budget.

Heeft iemand ervaring met die site? Zag namelijk wel de beschrijving en prijzen maar niet een mogelijkheid iets te bestellen. En of het allemaal wel betrouwbaar is. Blijft veel geld uiteraard. Voor mij althans.

Met vriendelijke groet,

Kevin.

Kevinlevrone Schreef:

Ik heb een triple date moonephase, reverso,master
compressor en een diver.

Das een mooie collectie.

Foto’s komen nog. Moet
ook even kijken hoe dat allemaal werkt hier. :#

Hier een gebruiksaanwijzing.
http://www.horlogeforum.nl/read.php?4,8340