Vanavond ga ik kijken, kijken jullie mee?

Beste vintage kenners,

in mijn zoektocht naar een vintage Omega ben ik toch op Marktplaats beland. Na contact te hebben gehad met de verkoper heb ik een afspraak staan voor vanavond om het horloge te bezichtigen.

Aan de telefoon werd mij verteld dat het horloge niet helemaal goed meer functioneerd. Als je de kroon uittrekt dan loopt 'ie wel, druk je de kroon weer in (zoals je hem dus normaal gesproken draagt) dan doet 'ie het weer niet. De verkoper had het over een veertje dat misschien kapot zou kunnen zijn maar mijn technische kennis reikt niet zo ver, vandaar dat ik het hier vraag.

Wat zou dit kunnen zijn, kan het inderdaad een veertje zijn en hoe kan het dat hij wel loopt als de kroon uitgetrokken maar niet ingedrukt is.

Hieronder de foto’s en als er meer opmerkingen zijn hoor ik dit graag. Op de 2e foto bijvoorbeeld zie je tussen de lugs wat zitten, nou weet ik niet of dit vuil is of roest? En de kroon, lijkt die origineel te zijn?

Graag jullie reacties voor vanavond:

Omega kronen hebben over het algemeen een griekse letter Omega (Alt 234 of Alt 973, maar dat werkt niet op dit forum). Zo op het oog lijkt deze wat aan de grote kant, maar ik kan natuurlijk niet op de bovenkant kijken. Ik zie wel een ringetje hangen wat ik niet herken tussen de kroon en de kast. Ik gok dat de kroon niet origineel is.

Ik denk dat je 'm zowiezo een onderhoudsbeurt moet laten geven, ook om het verhaal met de opwindstift te fiksen. Dan kan er misschien ook een ander kroontje op. Het hangt er natuurlijk vanaf hoeveel het horloge moet kosten…

Hoi Zcjaais, een beurtje had ik al ingecalculeerd. De kroon leek mij ook wat te groot dus daarom twijfelde ik al, zal hier vanavond eens op letten. Bedankt.

Heb jij enig idee wat een beurtje kost exclusief verdere reparaties/onderdelen?

Verder helemaal niemand?

ik denk ook dat de kroon niet origineel is, ik heb ooit ook eens op MPL ongezien een dergelijk Seamaster klokje van de foto gekocht, die zag er beter uit, maar had ook een aangelaste stift met niet originele kroon achteraf, vaak een euvel lijkt het, die kostte mij toen 135,- en achteraf spijt van. Ik had toen en nu ook nog geen verstand van Omega’s.
Dus ik hoop dat deze goedkoper is.
Een beurt kan m.i. meer kosten dan de aanschafprijs, 100,- ben je volgens mij zo kwijt.
Veel wijsheid toegewenst.
Ik hou me bij Seiko’s robuuster en vaak in veel betere staat zowel uurwerktechnisch als cosmetisch door solide rvs kast, makkelijk zelf te verfraaien.

De kroon lijkt me niet origineel, misshien moet je deze maar aan je voorbij laten gaan…om veel kosten te voorkomen?

gr,

Vincent

ik sluit me hier bij aan,gezien de kast heb ik zo mn twijfels, maar misschien kost ie een schijntje? ik had er geen 50,- voor over in deze staat
toch?

Toch overwegend afkeurende reacties. Kan het ook niet te maken hebben met de slechte/overbelichte foto’s wat vaak alles erger doet lijken dan het werkelijk is?

Afijn, straks stap ik in de auto en kan ik het zelf zien. Horloge zou in elk geval meer dan de 135 euro gaan kosten die Hardy aangaf, dit is nog exclusief reparatiekosten.

Als ik straks thuis ben zal ik hier het resultaat posten.

Niet alleen een “beurtje” incalculeren. het horloge moet gerestaureerd worden. poetsen, polijsten, nieuw glaasje, nieuwe stem en kroon. En dan nog wat je aan de binnenkant tegenkomt !!
Als je er geen verstand van hebt, zou ik heel erg oppassen hiermee.
Ik heb zelf trouwens 125 geboden op dit horloge, ben al een week de hoogste bieder en er nooit meer iets van gehoord. Zegt ook iets over de verkoper…

desondanks succes !!

Bas

Ben wel benieuwd wat je aantrof? heb je hem opengemaakt?

Ik ben al een tijdje thuis hoor. :wink:

Vandaag heb ik toch maar doorgegeven dat het hem niet wordt. Van buiten zag hij er prima uit maar inderdaad liep het horloge niet helemaal zoals het hoort. Kroon was inderdaad ook niet origineel en de prijs die ik er voor moest betalen lag veel te hoog van wat hier was opgegeven (185 euro).

Gisteravond na thuiskomst gemaild met een horlogemaker wat zo’n reparatie ongeveer zou kosten en alles bij elkaar was het me niet waard. Een te groot risico voor zomaar een Omega. Met wat verder zoeken zal ik vast wel iets moois en veiligers tegenkomen.

Bedankt allemaal voor de steun en raad! (tu)

Beste jaap-wim
Een heel verstandig besluit van je om deze omega horloge niet te kopen mede
wat mede forumleden je al advieseerde zou je voor deze omega horloge te veel geld gaan kosten om het in een goede staat te krijgen.
Door vaak deze horlogeforum te lezen zal je je kennis opdoen om t.z.t een goede omega te kopen die het geld zeker waard zal zijn.

Anton SV

Inderdaad Anton, iedere dag leer je hier weer wat bij! Zelf zou ik hem zo gekocht hebben, maar na ieders advies om het niet te doen… En een Omega komt er wel, ik heb er gelukkig geen haast mee.

Mijn beste Jaap-Wim,

Verlangens voeden onze ziel en niet altijd de vervulling daarvan. Door te verlangen blijven we vitaal. En deze vitaliteit betekend geluk voor ons.

En voor nu: “Buona Notte” en morgen gezond weer op.:z:z:z

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Tissot62,

Mooi gezegd. Paolo Coelho is er niets bij.

Frank

Gelukkig heb je hem niet gekocht, het was veel te duur voor zo’n risico volle klok, ik heb vanmiddag eens gekeken en er staan er meer op , die er beter uitzien en voor een redelijke vraagprijs, heb je die gezien, anders zoek ik het even op voor, maar zoeken op Omega in de antiek horloges afdeling kom je hem vanzelf tegen.

Een goede raad, een duurder merk horloge moet het gewoon goed doen en met de originele stift met kroon, dan is het de prijs waard, opknappen met onderdelen word altijd een kostbare zaak wat meer kost dan de aanschafprijs, en dat moet je altijd beseffen, dus beter een origineel horloge wat goed loopt en dus een goede prijs waard is, dan een opknapper die te duur is en nog veel duurder wordt.
succes verder

ps, ik kocht zo ook mn eerste Omega die 135,pkostte en achteraf ook van alles mankeerde en opknappen kostte 185,- , dus in totaal was die 320, voor een simoele uitvoering zoals de jouwe, ik hebervan geleerd vandaar mijn reakties.

Haha !!

Done that, been there !
Ik heb ook wel een Omega liggen die me uiteindelijk véél meer heeft gekost dat dat ie waard is, of ooit waard zal worden :slight_smile: Ik heb wel een paar leuke miskoopjes gedaan zo door de jaren …

Het voordeel is dat ik een hoop ellende kan “afschrijven” als zijnde hobby.

Definitie van een hobby is ten slotte :

• Kost bakken geld
  • Kost zee-en van tijd
  • Mag absoluut op geen enkele manier nuttig zijn.

Jammer Jaap-Wim. Ik zal je dit weekend wat plaatjes sturen.

Bas

Bedankt allemaal voor de positieve reacties. Erg leuk.

En Bas, ik zie je foto’s met plezier tegemoet.

Als we elkaar kunnen helpen bij de aanschaf van oude klokjes,is dat toch mooi meegenomen, ik zeg altijd, 2 weten meer dan 1, maar hier weten er zoveel meer, dus altijd prijs, als je maar vraagt.

Succes verder

Ps,. ik zag nog een mooie Omega F300 voor een goede prijs op MPL, heb je die gezien, of vind je die niet mooi.