Vandaag gepast, oei hij is cool! (warning! Seiko content!) ; )

Al sinds maart (BaselWorld) houd ik deze in de gaten. Al eerder dook hij op in enkele verre uithoeken van de wereld, op Facebook. En recent zagen we er hier dan eindelijk ook een paar. Heb nog even getwijfeld over welke van de drie. Maar uiteindelijk leek mij de SUN023 (zwart pvd, oranje en blauwe accenten, rubber band) de mooiste. En vanmiddag zag ik 'm zomaar voor het eerst in het echt in de etalage van een juwelier liggen! Er ging een schok door me heen!::o;) Ik moest 'm natuurlijk even vasthouden en passen. Ook al omdat ik overal hoor/lees dat ie HUGE is en ik me al maanden afvraag of ie te groot is voor mij of juist precies goed…

Explore MrFitGuru

De verkoopster haalde het horloge voor mij en ik kreeg het in handen. Solide kast en fijne soepele band. Eindelijk kon ik deze klok om mijn pols zien, en…

Explore MrFitGuru

…pfjoew! het valt mee. Ik kan 'm net hebben (vind ik)! Sorry voor de shitty kwaliteit foto.:o Maar ik had heel weinig tijd. Want had een kleuter bij me die zo snel mogelijk naar en andere winkel wilde om stickers te kopen.X(

Ga 'm overigens niet bij deze juwelier kopen, maar 'ns shoppen. Volgens mij moet ik 'm wel voor een betere prijs kunnen krijgen dan de 599 Eurootjes die de AD vraagt.:slight_smile:

Gaaf, wat een mooie indexen btw.

Hij is idd mooi maar 599,- klatsers… ::o

Zo op het wristshot is 'ie je niet te groot. Alleen is de dikte wat moeilijk in te schatten.

De grootte was voor mij persoonlijk niet het probleem maar inderdaad de dikte. Maar tjonge wat hebben ze weer een mooi ding gemaakt!

Eric

Heerlijk horloge, zeker op rubba…

Igor Schreef:

Hij is idd mooi maar 599,- klatsers… ::o

Nou ja, de reden dat ik 'm niet meteen heb gekocht (moest me erg inhouden; ik wil 'm gewoon NU!:)) is dat ik weet dat het bij Seiko zin heeft om te shoppen. Maar gevoelsmatig vind ik die 600 Euries eigenlijk niet zo’n gekke prijs voor dit horloge. Helemaal niet als je bedenkt dat de ‘gewone’ quartz Tuna een stuk duurder is.

WilSeiko Schreef:

Zo op het wristshot is 'ie je niet te groot.
Alleen is de dikte wat moeilijk in te schatten.

Ja, daar heb ik dus helaas geen foto van. Het is best een dikke klok, tuurlijk. Maar we lopen hier ook rond met Ecozilla’s en G-Shocks. Dus ach, dan valt deze SUN-serie nog best wel mee. Misschien niet de meest voor de hand liggende keuze als je echt über-chic gekleed wilt gaan. Maar dat doe ik toch alleen met kerst en op m’n begrafenis.:wink:

louis Schreef:

http://i231.photobucket.com/albums/ee172/louisfort
is/qqq_zps1e667cae.jpg

Ha, jij bent er nog steeds blij mee!:slight_smile: Ja, die band voelde idd heel prettig.

Absoluut prachtig klokje, ik vind die 600 ook niet een te gekke prijs voor zo’n klatser met die specificaties.

Hebben wij nier eerder een citizen gezien die daar een heeel klein beetje op lijkt ?

vinrouge Schreef:

Hebben wij nier eerder een citizen gezien die daar
een heeel klein beetje op lijkt ?

Yep.

http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,2709612

Maar dat is een solarhorloge met dieptemeter. Dus wel wat andere functies. Maar ik vind ze ook wel wat van elkaar hebben.

Vind de verhoudingen van de Seiko toch wel een stuk beter dan die Citizen…

kwam m ook tegen. had maar niet gevraagd om em es om te krijgen, omdat ik em toch niet zou kopen. maar zag er goed uit, en de metalen band leek zo in de etalage toch niet zo iel als ik had verwacht.

Allebei zijn het klatsers! Alleen de Seiko is over de breedte van je pols te lang doorgetrokken en met die hoogte daardoor niet geschikt voor polsen van 17,5 en kleiner. Dat is bij de Citizen wel het geval. Als Seiko liefhebber is het natuurlijk zeer pijnlijk dat ik deze niet kan kopen :frowning: Nog niet op rubber gepast. Maar eerlijk is eerlijk … de Ecozilla maakt de SUN en al mijn Monsters wel bang (:smiley:

TagEd Schreef:

louis Schreef:

is/qqq_zps1e667cae.jpg

Ha, jij bent er nog steeds blij mee!:slight_smile: Ja, die
band voelde idd heel prettig.

Heb de nieuwe Ecozilla en de SUN nu allebei irl gezien. Alleen niet naast elkaar. Maar de Citizen is voor mijn gevoel echt een slagje dikker dan de Seiko. Maar door het volledig ontbreken van lugs aan de Zilla, is ie beter te dragen, ook voor iets minder dikke polsen. Maar groter dan de SUN moet 't voor mij ook niet worden, hoor.:slight_smile:

Sprinter Schreef:

Allebei zijn het klatsers! Alleen de Seiko is over
de breedte van je pols te lang doorgetrokken en
met die hoogte daardoor niet geschikt voor polsen
van 17,5 en kleiner. Dat is bij de Citizen wel het
geval. Als Seiko liefhebber is het natuurlijk zeer
pijnlijk dat ik deze niet kan kopen :frowning: Nog niet op
rubber gepast. Maar eerlijk is eerlijk … de
Ecozilla maakt de SUN en al mijn Monsters wel bang
(:smiley:

TagEd Schreef:

louis Schreef:

is/qqq_zps1e667cae.jpg

Ha, jij bent er nog steeds blij mee!:slight_smile: Ja, die
band voelde idd heel prettig.

marnix.moed Schreef:

kwam m ook tegen. had maar niet gevraagd om em es
om te krijgen, omdat ik em toch niet zou kopen.
maar zag er goed uit, en de metalen band leek zo
in de etalage toch niet zo iel als ik had
verwacht.

Verhoudingen vind ik irl heel goed bij deze klok. Hij springt er ook echt uit in de etalage, imo. Had ik trouwens met de nieuwe Zilla’s ook. Al tijdens het voorbij lopen zie je ze in de etalage liggen. Hoef je niet eens voor te stoppen. Ze trekken nogal de aandacht.:slight_smile:

Sprinter Schreef:
-------> > -----

is/qqq_zps1e667cae.jpg

Vandaag is rood… de kleur van Sprinter…

TagEd Schreef:

Verhoudingen vind ik irl heel goed bij deze klok.
Hij springt er ook echt uit in de etalage, imo.
Had ik trouwens met de nieuwe Zilla’s ook. Al
tijdens het voorbij lopen zie je ze in de etalage
liggen. Hoef je niet eens voor te stoppen. Ze
trekken nogal de aandacht.:slight_smile:

Zou dat ook voor niet WIS gelden?