Vandaag ontvangen: Isofrane + review

Beste Mensen,

Het horloge waarvoor ik deze band kocht, is weliswaar vintage. Maar omdat een Isofrane strap óók van deze tijd is, post ik in het algemene forum.

Onlangs nam ik een vintage duiker over van forumlid El Penumbra, het horloge kwam op een 2 piece nylon bandje. Helemaal geen verkeerde band hoor, maar het paste niet echt bij een vintage duiker. Daarom ging ik in de eerste instantie op zoek naar een Tropic, waarschijnlijk de band waarop het horloge ooit geleverd was. De prijzen van deze originele NOS Tropics is dusdanig hoog, dat het een kleine stap is naar een nieuwe Isofrane.

Om deze legendarische Isofrane strap te bestellen moest ik eerst een PayPal account aanmaken, iets waarvan ik hoopte dat het nooit nodig was :). Daarna kon de strap besteld worden via Isofrane.com. Vandaag kwam de strap binnen (tu)

Hulde aan de buurman, die toevallig de FedEx zag staan:

Noppenfolie!

Een keurig doosje:

Met uitleg:

Even wat details doornemen. Ik heb gekozen voor de Retrosicuro buckle met het logo aan de binnenzijde, deze buckle is gesmeed en geborsteld en wordt d.m.v. een schroefpen aan de band bevestigd. verder zijn er teksten op de binnenzijde van de strap aangebracht:

Zien jullie die velletjes? Daar zat nog een stukje materiaal, niet voldoende gestanst denk ik?

Het totaalplaatje:

De band draagt heerlijk soepel, en vormt zich mooi naar de pols. De bandkeepers blijven mooi op de plaats.

Nog wat wristshots:

Ik kan niet anders zeggen, dat deze strap al zijn geld waard is. De unieke looks, i.c.m. de algemene kwaliteit maken deze band helemaal :~

Mooie combi en ik kan bevestigen dat het hele fijne banden zijn.
Gefeliciteerd, echt een top combi zo samen.

Mooi, ook maar eens wat bijelkaar gaan zoeken :), dat stuk gesmeed ijzer is wel heel erg mooi. (tu)

veel plezier er mee/van.

Groet
Herman

Mooie band, ik heb ook al verlekkerd op de site zitten kijken, ik wil er misschien ook één bestellen voor mijn Vostok 1967, de originele band zit niet comfortabel.
Gefeliciteerd, je hebt een mooie combi zo. :~
Ik ga toch weer even op de site van Isofrane kijken :slight_smile:

Mvrgr, Andre

Erg mooi, zowel de band als de combinatie met het horloge (tu) De buckle is ook top. Ik wil ook nog eens een Isofrane hebben. Denk dat die er wel gaat komen voor op mijn Sub.

Een mooie combinatie, de strap past perfect bij je klokke.
Gefeliciteerd en geniet ervan.

Om eerlijk te zijn vind ik die banden er - als ze plat liggen - een beetje idioot hoekig uitzien, maar je wristshots overtuigen me. Mooi! Veel plezier ervan. (tu)

En voor mij is eentje onderweg: 20mm voor mijn Marinemaster. Eens kijken hoe dat bevalt!

Menno

Ziet er super uit, ga ook even kijken.
Mooie foto’s

Mooie combi, past goed bij de looks van de klok. Maar ze zijn bij isofrane niet zo sterk in aadrijkskunde denk ik, engeneered in Switzerland, manufactured and tested in Europe, alsof Zwitserland geen europa is, en om de verwarring compleet te maken zetten ze op de band made in Italy;)

n e way veel draagplezier(tu)

Lowlander Schreef:

Mooie combi, past goed bij de looks van de klok.
Maar ze zijn bij isofrane niet zo sterk in
aadrijkskunde denk ik, engeneered in Switzerland,
manufactured and tested in Europe, alsof
Zwitserland geen europa is, en om de verwarring
compleet te maken zetten ze op de band made in
Italy;)

n e way veel draagplezier(tu)

En er wordt verzonden vanuit Oostenrijk (tu)

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Heel mooi Thijs, gefeliciteerd :~
Top kwaliteit…

Grt. René

Een en ander straalt een hoge mate van kwaliteit uit en ik twijfel er niet aan dat je er veel draagplezier van zult hebben.

En hoe is het draagcomfort, Thijs ?

Paul.

Prachtige combi(tu)

Mooie combinatie! Proficiat!

Roald

Paul Jenner Schreef:

En hoe is het draagcomfort, Thijs ?

Paul.

Hallo Paul,

voor een rubberen band is het fatastisch. De vierkante gaten zorgen ervoor dat destrap mooi je pols volgt. Verder voel je de sluiting niet, en zelfs wanneer de strap eigenlijk een gaatje te strak zit gaat er niets knellen. Een fantastisch materiaal!
u

Gr.

Sodeknetters! Heb even zitten kijken wat die banden kosten! Dat is niet weinig zèg!
Daar had ik werkelijk geen idee van…

Veel draagplezier.

Thehaguedragon Schreef:

Sodeknetters! Heb even zitten kijken wat die
banden kosten! Dat is niet weinig zèg!
Daar had ik werkelijk geen idee van…

Veel draagplezier.

Ik kan me er ook niet toe krijgen om er een te bestellen. Het is een mooie band maar ik koop dan toch weer liever een horloge. Voor Vintage divers bestel ik meestal deze.
http://www.10watches.com/apps/webstore/products/show/779359
Maar de Isofrane is wel heel mooi. (tu)