BEste forum leden in ben benieuwd naar de info die jullie mij kunnen geven over de horloges
Op de achterzijde van de grand prix staatn election Grand PRix Berne 1914
ben benieuwd of er liefhebbers voor zijn.
Wat had je zelf al gevonden?
Ik zou zeggen doe eens een search op google(of ebay voor eventuele maximale waardes) over Election(watch) of Pallas Eppo en je vind genoeg. Cimier zien meestal goedkopere switserse horloges met een EB uurwerkje.
Gr. Andre.
Leuk klokjes!
Even googelen vertelt over “election Grand PRix Berne 1914” dat het min of meer de merknaam van het horloge is. Je ziet het op horloges uit diverse tijdvakken, dus het zegt iig niet dat het horloge uit 1914 is.
Wat wel van belang is, is dat de lumen (de lichtgevende stof, die nu geen licht meer geeft) op de cijfers en wijzers zeer waarschijnlijk Radium bevat.
Dat is radioactief, maar bij normaal dragen niet schadelijk. Wel moet je oppassen dat, als je het horloge openmaakt, je het spul niet binnenkrijgt.
Hallo TOm
bedankt voor de info. Ik ga het horloge niet openmaken. Heb er zelf geen verstand van.
Ik zet het binnenkort op ebay.
Over de pallas Eppo kan ik trouwens niets terug vinden op ebay.
ik wil nog steeds een keer een jump hour dus die Cimier, hoe simpel ook, wil ik eventueel wel van je overnemen.
election is een aardig merk maar niets bijzonders , Pallas btje idem en de Cimier kan je nog wel kwijt vanwege het jump hour maar zal ook zeker gene hoofdprijs opbrengen.
De Pallas is een automaat , das nog wel geinig.
Kan je die losse dingen van b merken op ebay makkelijk kwijt ja? Heb al tijd wat op mp staan tegen zeer schappelijke prijzen maar het is knaakbieders en mensen die bieden en vervolgens niet meer reageren…
Ik heb inmiddels een paar grand prixen gevonden op ebay. vragen er veel voor of denk ik dat maar.
vanavond nog even checken.
Staat er nog iets op de achterkant? Iets van fond acier inoxydable? De rechthoekige lijkt van volledig staal, als dat zo is, is dat net even wat interssanter, vandaar.
Dat zijn best leuke vondsten.
9 (negen) jaar later reageren op een topic…
Blijven leuke klokjes!
Dit is de achterkant
En de voorkant
Ook een vondst in een tweedehands winkel. Automaat die perfect liep.
Ja ik was op zoek naar het Election merk en kwam op dit topic ineens mijn horloge tegen. Vandaar. Misschien heb ik wel te veel vrije tijd in deze Corona tijden. Feit blijft dat ik nog steeds een Election op de kop wil tikken. War een gaaf en zeldzaam merk is dat met een cool embleem oo de achterkant.