Vanwanneer is deze seiko en wat is hij waard

Mijn vader is van de week overleden op 88 jarige leeftijd, mooie leeftijd, goed leven goeie vader geweest, dus geen diep bedroefde familie, en in zijn kastje vond ik deze Seiko. Nu snao ik volgens mij de systematiek van de seiko datereing : het betreft een caliber 5y23 met een case genummerd 7160. Het serienummer begint met een 29. Conclusie: caliber is gemaakt vanaf 1988. Bij het case nummer kan ik geen gegevens vinden. Op grond van het serie nummer kom ik uit op september 1992 of 2002. Dus kan ik dit niet in het vintageforum plaatsen. De dagaanduiding is duits.

Op de combi met 7160 vind ik niets anders dan een ebay verkoper die het ding voor 20 zloty aanbiedt.
Ik vind het wel een mooi klokje, en houd het sowieso natuurlijk, maar ik wilde er wel iets meer over weten. Kwaliteit, zeldzaamheid, waarde.

Gaarne jullie input.

Wytze, - droeg op de begrafenis natuurlijk de Aero-watch Neuchatel

aan zilveren ketting op driedelig zwart pak.

Sterkte met het verlies van je vader. Ik denk dat de Seiko uit 1992 komt. Kwaliteit, tja, laten we zeggen medium. Zeldzaamheid, dit specifieke model zal vrij lastig te vinden zijn. Maar gezocht, nee dat niet. Waarde is als je geluk hebt misschien 2 tientjes.

1 like