Vapeti, even voorstellen

Beste leden,

Bij deze wil ik graag de gelegenheid nemen me ook even voor te stellen.

Ik ben Wim, een Belgische kempenzoon met een liefde voor horloges. Nooit echter heb ik horloges verzameld, en nooit meer dan twee tegelijk in mijn bezit gehad. Een horloge is immers het mooist om een pols…

Mijn eerste horloge dat mij nog goed bijstaat was een Casio met een analoge wijzerplaat en onderaan een digitaal schermpje voor de datum of -voor zover ik me herinner- een tweede tijdzone (geen foto van gevonden).

Jaren later kocht ik zelf mijn eerste horloge, een seiko kinetic sportura.
seiko-seiko-sma137-mens-watch-sportura-kinetic-auto-relay-21713040-0-1

Dit horloge, liefde op het eerste (puber)zicht, was jarenlang mijn favoriet…

Nadien een invicta duiker gekocht, wat niet echt mijn ding was.

Zodra ik werkte was het tijd voor een “upgrade” en dus deze aangeschaft:

Ook nu wordt hij af en toe nog gedragen, waar toch vooral deze aan mijn pols zit:

Enige tijd geleden, bedacht ik me dat het tijd werd om wat te gaan diversifiëren en niet steeds duikers te dragen. Ook wou ik terug naar mijn oorspronkelijke liefde, dus nu onderweg:

Als sportief alternatief…
images

En als dresswatch

Ik merk ook dat mijn zoon, jonge tiener, behorend tot de wifi-generatie, helemaal niets heeft met horloges. Laat staan dat hij, zoals ik vroeger wel deed, er een zou kopen of vragen voor zijn verjaardag…

Om hem wat warm te maken voor hem maar deze stoere jap besteld met saffier en bruine lederen nato:

Nu dus wel even wat genoeg horloges, al zoek nog een leuke klassiek ogende quartz of solar, van om en bij de 500 EUR en min 100 m waterdicht. Misschien zijn er mensen met goede tips…

15 likes

Welkom op het forum👍🏻
Die Aquis is trouwens heel erg mooi👌🏻

1 like

Wim, welkom op HF en ik zie dat je al flink bezig bent!

1 like

Welkom, prachtige omega!

1 like

Mijn beste,

Van harte welkom binnen de contouren van dit Nederlandstalige HorlogeForum, met internationale allure!!
De start is zo te zien goed verlopen.
Je hebt een fraaie collectie horlogerie.:+1:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Welkom!

1 like

Welkom!

1 like

Welkom hier!

1 like

Welkom!

1 like

Welkom. Mooie collectie!

1 like

Welkom en veel plezier op dit forum!

1 like

Welkom en veel plezier hier.

1 like

Welkom en geniet van je tijd hier op het forum!

1 like

Welkom :grin:

1 like

Welkom.

Casio Oceanus world timer wellicht. :grinning:

Te koop bij Seiyajapan

1 like

Welkom, ben oorspronkelijk ook uit de Kempen, maar geen boerenzoon. Hoop dat je hier je gading vindt.

1 like

Welkom, keurige collectie! :+1:

1 like

welkom

1 like

Bedankt voor de fijne reacties allemaal! :grinning:

@Fate_Amenable_To_Change:
Had deze ook al gespot. Lijkt me inderdaad een pracht van een horloge, al twijfel ik wat over de blauwe gloed die over de dial lijkt te lopen… :thinking:

@Nick4u2:
Ook ik zit niet in de agrarische sector hoor :wink:

Welkom en veel plezier! (Mooie Omega en Oris)

1 like