Een Grand Seiko staat bij mij ook zeker op de wensenlijst. Als ik nu kijk naar het aanbod in Nederland valt mij op dat Grand Seiko hier heel erg voorzichtig is met de kleuren van de wijzerplaat. Veelal zwart, zilver en wit. De snowflake vind ik een prachtige wijzerplaat, maar ook deze is weer richting zilver/wit.
De uitzondering op de regel vind ik de SBGH279. Ik vind deze een prachtige kleur hebben:
Nu heeft Grand Seiko in Amerika de Four Seasons lijn uitgebracht. Twee van deze horloges daar van zijn de SBGA413 en de SBGA415. Deze vind ik wat minder mooi door de gangreservemeter.
Nu vroeg ik mij af of iemand weet of deze kleuren wijzerplaten ook een keer richting Europa komen of dat iemand nog andere modellen weet die wat spannender qua kleurstelling zijn dan ik nu op de Grand Seiko site kan vinden.
Er zit veel sunburst blauw in de EU collectie, wat verrassend mooi is in persoon. En je hebt de nieuwe SBGE modellen, waar een groene bij zit. De Skyflake SBGA407 is ook een apart kleurtje met snowflake relief.
Maar je hebt gelijk dat er veel blijft hangen op de Japanse of Amerikaanse markt. Wij zijn kennelijk allemaal grijze muizen hier die alleen maar de veilige modellen kopen, Seiko zal dat niet zomaar doen. Met auto’s net hetzelfde, kijk maar eens wat er rondrijdt (je quote gaat hier nog beter op). Ik ben zelf ook schuldig .
Ik begrijp de gemiddelde koper wel, die een horloge koopt. Een groene of een roze wijzerplaat, dat is eens leuk, maar niet als je enige horloge.
Dit terzijde, ik hoop dat er ook wat kleur naar hier overvliegt .