Vario White Tuxedo. Moet nog uitkomen... leuk horloge!

Hier een tip voor een mooi betaalbaar mechanisch Art Deco stijl horloge dat nog uit moet komen. Onder het filmpje kan je doorklikken naar de site van Vario voor meer info.

Ik denk erover om er eentje te laten komen. :slightly_smiling_face:

VARIO-White Tuxedo 38mm Handwind-A true Gentleman’s watch

5 likes

De wijzerplaat is prachtig, een uienkroon is ook prima, en de wijzers zijn heel OK. Het uurwerkje is ook mooi gedaan, maar in alle eerlijkheid is de kast van de zijkant veel en veel te dik en lomp.

Ik vind hem minstens 2mm te dik voor een handwinder. En de case te tool-achtig als je 'm van de zijkant beziet. 350 ball’n is inderdaad heel erg betaalbaar, maar ja…

Daar hebben ze het Art Deco font wel vernaggeld, maar toch vind ik 'm leuker. :slight_smile: Want platter.

Ik zou zeggen denk er nog eens over na, want de maat van deze Vario is heel erg SARB033-achtig, en da’s best wat voor een handwinder.

3 likes

Hoi Chris,

ben het met je eens wat betreft de dikte, maar ik vind het verder voor die centjes een heel leuk klokje. Misschien spaar ik door voor die Junghans Driver, want die vind ik ook veel mooier. Hangt ook een totaal ander prijskaartje aan natuurlijk.

Heb jij er een tijdje terug niet een gekocht, of vergis ik me?

Als ik aan Junghans denk komt ook de Meister Kalender mij weer voor ogen en dat vind ik een heel erg mooi horloge… Daar gaan we weer… :sweat_smile::wink:

images

2 likes

Jazeker,

De wat vreemdere muisgrijs-beige versie met 0-60 nummers rond de wijzerplaat. Maar ik ben er zeer content mee.

De Meister serie van Junghans is cool, dat geldt ook voor de Kalender die je laat zien. :slight_smile:

Zeker, net wat ik zei: Wijzerplaat, wijzers, stijl en uurwerk zijn fantastisch leuk.

Het houdt niet op, niet vanzelf. :slight_smile:

2 likes