Vaste push pins

Hallo,
Ik heb een oude Prisma en wilde de puspins eruit halen.
Deze zaten echter vast en nu zit ik met gebroken pus pins en weet niet of die er nog uitkunnen.
Bestaat dat vaste push pins of kan ik ze er toch nog uitkrijgen?
Ik hoor het graag?
Gr. Erwin

Kun je er misschien een foto van maken, dat zou een hoop duidelijk maken…

Dat zou ik graag doen maar ik zie nergens waar ik een foto kan uploaden?

Als ze toch gebroken zijn kan je
het m.i. best wel proberen of je het restant eruit kunt trekken

dat lukt dus niet zit muurvast, wilde eigenlijk alleen weten of er soms ook horloges bestaan die echt vaste push pins heeft, kan me het niet voorstellen maar ze zitten muurvast

Horloges met vaste pennen bestaan wel.

dekfab1 Schreef:

Dat zou ik graag doen maar ik zie nergens waar ik
een foto kan uploaden?

Hier staat hoe je een foto kunt plaatsen: Hier staat hoe je een foto kunt plaatsen: http://www.horlogeforum.nl/read.php?4,8340

ok dan zal dat het zijn zonde van het mooie klokje

Zat er een bandje op?
Zo ja: als dat een gewoon bandje was, dan zullen het toch gewone pushpins zijn geweest.
Een gewoon bandje op vaste pushpins lijkt me sterk.

Is het niet te repareren ?

Ik denk echt dat je het dan moet uitboren ofzo, ik zal woensdag een foto sturen en wie weet kunt u me raad geven.
Op dit moment ben ik ergens anders in Nederland.
Wel heel vriendelijk bedankt dat U me zo te woord staat.
Ik plaats woensdag een foto!

Mijn tandarts weet daar wel raad mee :slight_smile:

Hendrik

Als het vaste lugs zijn (en ja dat bestaat) en ze zijn alleen geknapt, dus een breuk zonder grote afstand tussen beide delen dan zou een horlogemaker met een laser deze mogelijk weer aan elkaar kunnen maken. Maar ik heb een vaag vermoeden dat de schade groter is, maar goed, zonder foto’s blijft dat lastig inschatten.

Hieronder een voorbeeld van vaste lugs, deze kun je dus alleen gebruiken met banden die je er doorheen trekt (NATO) of bandjes met een aparte sluiting (met clipjes) op de uiteindes.

Zijn deze niet gesoldeerd? Op deze foto?
Dan wellicht lossolderen, niet asje erin en vastsolderen en even poetsen.
Wel afstemmen op het materiaal van de kast.