Vastgelopen Automaat

Hee, ik begin dit topic omdat ik een horloge automaat heb die niet meer windt. ik zelf denk dat er misschien olie uit de kogellager in de veer is gekomen of dat het ankertje is losgeschoten… weet iemand misschien waar het aan kan liggen?

alvast bedankt …

Welk type werk?
Hoe oud is het horloge?
Wanneer is het voor het laatst gekuist?

Even duidelijkheid scheppen :wink:

Dit kan ons verder helpen :slight_smile:

het type vermelden helpt enorm

maar het zal er toch wel op neer komen dat je naar de horlogemaker moet

sorry dit heeft geen zin meer:
Automatic C.O.S.C, ik denk dat het zo’n chinees flutmechanisme is
het is dus geen merk…helaas ben ik op dit horloge verliefd geraakt maar bedankt voor de moeite en het reageren!

groetjes bernd

Wat heeft het gekost? Toch geen Aldi automaat he?

neeee geen aldi apparaat… en ik heb m gekregen dus ik weet neit hoeveel maar denk niet meer dan 100

bernd je hebt pb

wat heb ik??

bernd Schreef:

wat heb ik??

Een Persoonlijk Bericht van een forumlid (waarvan je via mail een mededeling krijgt en er een melding rechtsboven in je horlogeforumscherm verschijnt.

hans

bernd Schreef:

wat heb ik??

nu is hij nog zo rookie lol,maar wacht maar es af als hij ‘’ into the mechanics’’ is

ik denk dat een foto van het uurwerk iig kan vertellen of het de moeite waard is om te ‘servicen’

een horloge van pakweg 100 Euro nog servicen…?

NAAAJH… ik laat m niet maken
ik leg m in een laatjeh en ik kijk er niet meer naar

tijd heelt alle wonden…

maar een kapot horloge heelt niet zelf i.t.t wonden hans

b.t.w
loopt je aldiwatch nog?

astonmartin Schreef:

maar een kapot horloge heelt niet zelf i.t.t
wonden hans

b.t.w
loopt je aldiwatch nog?

Ben ik ook wel benieuwd naar inderdaad. Dat horloge was toch opgestuurd ter reparatie? Al iets vernomen?

MP:)

Lees net het topic over de Aldi-automaat…antwoord is dus gegeven.
Jammer dat ook het tweede exemplaar niet aan de strenge eisen van ons “kritische horlogeforum testpanel” komt…:smiley:

bernd Schreef:

wat heb ik??

Haha dikke lol. Sorry maar moest zo hard lachen dat ik dit even typ :smiley:

Waarom heb je dan dit topic gestart als je 2 uur later al roept dat het geen zin meer heeft?

Als het een echt merk is met automatisch uurwerk dat COSC gecertificeerd is is het wel de moeite waard 'm te laten maken. Ik vermoed echter dat er ook nog Brietling boven staat :smiley:

Yep!

Na aanvankelijke startproblemen gisteren is de situatie (lijkt) nu onder controle.

:slight_smile: