Vasthouden of laten gaan

Natuurlijk blijven het materiële zaken, dat zijn nu eenmaal de meeste herdenkingsvoorwerpen… maar ze helpen wel om bepaalde heugelijke (of minder heugelijke) gebeurtenissen te herinneren :wink: dus alleen om dat speciale moment in je leven je altijd te herinneren zou ik nu het horloge dus niet verkopen (en dat heeft niets met de waarde van het voorwerp te maken maar alles met de waarde van de herinnering).

Ach he, ik heb er nog wel een paar euro voor over mocht het moment daar zijn :wink:

1 like

Een verlengstuk van je opleiding in feite.

Bij mij vliegt alles eruit waar ik niks mee heb/kan/wil. En dat bevalt goed, geen afleiding.

1 like

Eigenlijk zijn jullie best wel unaniem, als de klik er niet is en er geen emotionele waarde aan het horloge hangt. Verkopen en een andere kopen of ruilen.

Snap het punt van @Horloge17 ook wel, moet alleen zeggen dat ik het wel zonde zou vinden als het horloge in mijn horloge doos blijft zitten.

Mocht iemand intresse hebben hoor ik het wel anders komt die binnenkort gewoon in het blauwe gedeelte

Tegenover het punt van @Horloge17 staat dan wel weer dat als je je eigen afstuderen niet meer herinnert, een horloge je ook niet meer helpt.

1 like

Inderdaad daar heb je een punt, maar dat is dan zo met elk voorwerp dat zou kunnen herinneren aan een gebeurtenis :wink:

Ik heb enkel mijn mening weergegeven, en waarschijnlijk is het zo dat met ouder worden herinneringen en souvenirs die helpen met herinneren belangrijker worden…

Dertig jaar geleden, en ik kan me er inderdaad weinig meer van herinneren. Een videocamera had meer nut gehad dan een horloge :wink:

3 likes

Ben het ook wel met je eens dat een materieel goed je wel kan helpen aan de herinnering en er misschien wat meer waarde aan geeft. Dag is ook de reden dat ik een horloge had aangeschaft. Ik zie het maar zo tijdens mijn studie kon ik altijd iets 1 keer herkansen zonder een vertraging op te lopen. Dus tijd voor een herkansing :stuck_out_tongue_winking_eye:

Dit horloge heb je gekregen van je ouders vanwege een mooie mijlpaal in je leven. Dit horloge zeker niet weg doen om deze reden :wink:

Nee zelf gekocht voor een mijlpaal in mijn leven :joy:

2 likes

Dan zeker verkopen :stuck_out_tongue:

1 like

Gewoon in het blauwe gedeelte zetten, het idee speelt nu toch al in je hoofd, en persoonlijk vind ik dit niet het beste ontwerp van Oris. Misschien inruilen en wat bij cashen voor een Aquis of een 65 diver.
Succes.

Ik ben benieuwd hoe je hem hebt aangekocht. Online zonder te passen?
Of toch tijd uitgetrokken om het voor jou mooiste horloge binnen je bereik te kopen.

Een horloge moet je mi altijd passen. Dan laten bezinken en kijken of het horloge steeds in je hoofd kruipt. Dan teruggaan en weer passen. Je weet het dan direct :+1::muscle: of :unamused:

Andere vraag… Hoe nostalgisch ben je van aard. Dan kan later meespelen.

Denk goed na wat je zelf wil. Komt het meestal goed.

Wat is dat toch met ‘die klik’? Dat is zo zwart/wit, ik geloof dat veel dit ook herkennen. ‘Proberen’ is in mijn geval altijd uitstel van executie.

Maar goed, OT, heb je de fondsen nodig voor een andere aankoop dan wegdoen, anders bewaren en bij gelegenheid dragen.

ja dat heb ik dus gedaan, horloge meerdere keren gepast toen een half jaartje laten bezinken maar dat is misschien niet de juiste strategie.

1 like

Als je een horloge meerdere keren past en dan nog een half jaar later het altijd wilt kopen denk ik niet dat je kunt spreken van een impulsieve ondoordachte aankoop. Ik weet eerlijk niet hoe je doordachter kunt te werk gaan om miskopen te vermijden.

Is de “vloek” van het HF forum hier van toepassing? mogelijk in de tussentijd teveel hier rond gekeken waardoor het beeld op jouw droomhorloge is “verpest” ?

Als de klik er niet is zou ik dit bespreken met je ouders om daarna opzoek te gaan naar het horloge wat het wel doet voor jou.

Moet wel zeggen dat ik door de tijd heen steeds kleinere horloge ben gaan dragen. Deze draag in verhouding best groot voor 42mm.

Voorzichtig pulsar, grapjes worden op het forum bloedserieus genomen zoals je zag :joy::joy::joy:

1 like