Vasthouden of laten gaan

Het is al weer bijna een jaar geleden dat ik geslaagd ben Voor mijn bachelor. Al een jaar lang lag een horloge te wachten in de kluis van mijn ouders, het afstuderen duurde iets langer dan gepland :grimacing:.

Nu was het moment daar de Oris Williams mocht om de pols. Toen ontdekte ik iets vreemds. Het horloge wat ik daarvoor vol begeerte had aangeschaft en waar ik naar hunkerde vond geen klik.

Heeft iemand wel eens de zelfde ervaring gehad. Lang wensen dat een horloge in je bezit in en als het moment daar is tot de conclusie komen dat de klik er niet is. Die van mij gaat denk binnnekort naar het blauwe gedeelte en dan maar eens goed overdenken wat het gaaf worden in zn plaats.

4 likes

Yep. Een paar keer. Vooral met de Omega Aqua Terra golf edition stond ik daar van te kijken.

Het was een ex van @tompj (wat opzichzelf al een prƩ is natuurlijk) waar ik op fotos erg van kon genieten. Toen ik hem later overnam van een ander forumlid bleek ik er totaal geen klik mee te krijgen. Na 3 weken proberen heb ik hem verkocht.

In jouw geval vind ik het lastig, zou hem minder snel weg doen als ik hem van iemand had gekregen (maar uiteindelijk waarschijnlijk alsnog)

3 likes

Als je hem zelf hebt aangeschaft zou ik hem gewoon verkopen. Mijn ervaring is dat de klik meestal niet toch nog komt.

Het is voor mijn onduidelijk hoe dat horloge in die kluis kwam, maar als je ouders het gegeven hebben, zou ik het persoonlijk nooit wegdoen.

10 likes

Vind het toch een heel mooi sportief horloge ā€¦ :heart_eyes:

Geef m een kans ā€¦ je krijgt misschien later spijt dat je m weggedaan heb ā€¦

Herkenbaar, is mij net zoals @Drebin ook een paar keer overkomen. Soms groeit een horloge nog naar je toe. Wees er even zuinig op en geeft het tijdā€¦

Deze Oris doet me in de verte, en met de ogen half gesloten, denken aan de IWC GST lijn en dat vond ik altijd toffe horloges, deze dus ook! :wink:

Succes met de overweging.

1 like

Als je de klik niet hebt, zou ik m nu inruilen voor iets anders. Na 1 jaar kan het nieuwe horloge nog de plek innemen van ā€œafstudeerhorlogeā€. Als je nog veel langer wacht wordt dat steeds minder.
Het zou toch jammer zijn als je dit horloge steeds minder gaat dragenā€¦

Dit is je afstudeerhorloge, geen enkel ander horloge kan die status ooit halen, zelfs mocht ik het horloge nooit dragen zou ik het, persoonlijk, voor mij, zeer jammer vinden om het horloge, met zoveel persoonlijke geschiedenis, te moeten wegdoenā€¦ maar iedereen met dit voor zichzelf uitmaken natuurlijk.

Zoā€™n Oris Williams is toch een veel te mooi horloge om ooit te laten gaan :wink:

2 likes

Lekker houden en koesteren ā€¦

Heb nu het zelfde met mijn Air King, het was mijn eerste Rolex en heb er echt wel van genoten alleen nu mis ik de klik met het horloge. Komt waarschijnlijk ook door de staat waar hij in verkeerd en de aanschaf van mijn nieuwe horloge.

Als je ouders allebei nog leven en je voelt er niks meer voor, zou ik hem meteen wegdoen, iets kopen wat je geweldig vindt en hem met trots aan je ouders laten zien.

Dit heb ik al zoā€™n 10 keer gelezen van je. Je snapt dat je hem daarmee onverkoopbaar maakt op HF? :smile:

6 likes

Heb het horloge zelf aangeschaft daarom is de emotionele waarde ook minder hoog. @Drebin @willemC @H-plar

@Hans ruilen is natuurlijk ook een goede optie, misschien wel een hele goede zelfs

3 likes

In dat geval: goed kijken wat je dan wel wilt en deze flipperen. Ik houd het blauwe gedeelte goed in de gatenā€¦:innocent:

Hm, de wat rare lugs, het niet banden kunnen swappen, de W op de wijzerplaat, de maat en de wat chunky uitstralingā€¦ Het komt op mij over als een verre van tijdloos ontwerp. Er zullen zeker mensen zijn die het prachtig vinden, maar ik kan begrijpen hoe dit gaat vervelen of geen klik oplevert.

Jammer, maar aangezien je 'm zelf gekocht hebt kun je het zien als wat leergeld en gewoon wat anders doen.

3 likes

Mag hem niet verkopen :stuck_out_tongue: laten opknappen en houden is het grote plan! Want als ik hem uit het doosje haal en ff om doe dan voel ik toch dat gevoel van toen ik hem net had.
Moet alleen kijken hoe en waar ik het allemaal wil laten doen

3 likes

En ik heb helemaal niets voor mā€™n Bachelor gekregen :cry:.
:wink: Verkopen als je er niets bij voelt, je kunt er alleen maar gelukkiger van worden.

1 like

Als de klik er niet is gewoon weer verkopen .

Je laat er een traan bij (waarschijnlijk dus omdat jij niets kreeg om je aan die gebeurtenis te herinneren) maar in de volgende zin raad jij TS wel aan om zijn aandenken te verkopenā€¦

Het blijven materiƫle zaken :slightly_smiling_face:. Al kreeg ik wel twee pennen van de universiteit.