Zo af en toe kom je van die verassende dingen tegen. Op het grote WWW liep ik stomtoevallig voor een leuke prijs tegen deze Chrono aan. Gekocht onder het mom van: eigenlijk ben ik ook wel nieuwsgierig hoe dat ding er nu in het echt uitziet.
Normaal ben ik geen grote fan van zwarte klokken, en Chrono’s kunnen me enkel bekoren wanneer de subdails niet de schril afsteken tegen de rest.
Ingetogenheid zeg maar. Op de foto’s zag deze “snelle jongen” er toch interessant uit. Het intrigeerde me gewoon, en ik moest wel kopen…
Nou, het is allesbehalve tegen gevallen. Het horloge is namelijk niet echt letterlijk pikzwart, maar het lijkt wel een soort van “wapenzwarte” kleur. Er zit een donkerbruine/grijzige gloed overheen die op de foto moeilijk is te vangen. Onder bepaald licht komt het horloge daardoor nog mooier uit.
Ik ben er weg van, en dat was niet mijn verwachting.
De wijzers en cijfers hebben een zeer sterke lumen, een soort van lichtgroen die afwijkt van de kleuren die ik ben gewend. Opnieuw, het combineerd heel mooi bij het zijdeglans zwart. De drukkers zijn staalgrijs, ook weer een mooie combo.
Eigenlijk de mooiste Chrono van Porsche die ik ooit hebt gezien, dus zeker een blijvertje.
Gefeliciteerd met deze mooie aanwinst. De onderkant blijf ik het mooist vinden(tu)
Vraag: ik heb in een review over deze horloges wel eens gelezen dat de seconden en de minuten moeilijk precies zijn in te stellen, hiermee werd bedoeld dat als de minutenwijzer precies op een indice staat, de secondenwijzer ook precies op nul staat, als je begrijpt wat ik bedoel:D Klopt dit volgens jou?
Natuurlijk veel draagplezier gewenst!
Ik heb die review ook gelezen, en heb er maar voor een klein deel herkenning bij.
Voor wat betreft de secondewijzer is het héél simpel, gewoon op de 12 uur positie stilzetten bij het gelijkzetten. De minutenwijzer is wat aan de dikke kant, bij het precies gelijkzetten doe ik ze altijd een stukje heen en weer terug verstellen om de preciese positie te bepalen. Dan is het gewoon goed.
Beetje Fingerspitzengefühl is daarbij best handig, maar je voelt vanzelf wanneer ze goed staat. Het ingebouwde ETA caliber loopt zeer exact ruim binnen C.O.S.C.
Over de algemene mening van de wat volle wijzerplaat kan ik het volgende zeggen:
Dat klopt bij de eerste indruk, maar omdat de subdials zo mooi onopvallend aanwezig zijn heft het elkaar weer op. Ook is het zo dat de cijfers wel exact in de plaat “passen” en je dus niet zo’n nummerdoorboorde Chronoplaat krijgt.
Ik vind hetzelfde horloge met afwijkende kleur subdials niet mooi. Lijkt op de foto leuk, in het echt viel het me erg tegen. Rommelig wordt het dan, en ja te druk.
Door de rustige klaurstelling van dit horloge wordt het geheel juist niet te druk, maar je blijft juist kijken naar de details op de plaat. Persoonlijk vindt ik het een horloge wat je steeds meer gaat waarderen namate je ze langer draagt. De ergonomie is ook goed, fijne Titanium band die zeer soepel meevormd met je pols. Zonder de door mij zo verguisde zijwaartse speling >X
Ik zoek er nog een PVD schakel voor, heb er nu eentje moeten “lenen” in de verkeerde kleur.
Iedereen nogmaals bedankt voor de leuke reacties alvast.