Hallo Robbert en Jantje,
Zoals gezegd wil ik het horloge niet bij een horlogemaker laten servicen, want het is ook moeders mooiste niet meer. De kast is zwaar beschadigd, dus zou eigenlijk vervangen moeten worden. Kroon en pushers zijn ook wel versleten. Ik vind deze versleten staat ook wel wat hebben, maar het is geen horloge wat ik het waard vind om een een paar honderd euro aan uit te geven. Dan koop ik liever een horloge in een mooiere staat voor.
Bij het uit elkaar halen heb ik al erg veel geleerd: welke schroeven wel en niet, welke schroeven laten zitten, etc.
Ik denk dat ik het bakje met de onderdelen dan maar terzijde zet, en er nog even mee wacht.
Ik denk dat het een beetje off topic wordt, maar dan openen we wel een nieuw topic.
Maar zouden jullie me dan verder kunne helpen met wat andere beginnersvragen?
Ik wil ongeveer 100 euro gaan investeren in wat goed, noodzakelijk gereedschap, als schroevendraaiers, pincetten, werkhouder, kastopener, olie , oliegevers, oogloupe, en evt. een niet te dure ultrasoon. Is dit genoeg om mee te beginnen, of sla ik echt belangrijke zaken over?
Als ik het leuk vind, kan ik altijd verder investeren, zo denk ik dan maar.
Verder zou ik erg graag willen weten hoe ik aan niet al te dure oefenuurwerkjes kom. Ik ga ongeveer een keer per week/1 keer per 2 weken langs de kringloopzaken hier in de buurt. Hier vind ik heel soms een vintage horloge, voor enkele euro’s. Maar dit komt maar heel af en toe voor.
Hoe komen/kwamen jullie aan jullie oefenuurwerken. Wat is een redelijke prijs voor ene oefenuurwerk?
Kan je dit soort dingen vinden op de rikketik? Hier ben ik nog nooit geweest, maar zou er erg graag een keer heen gaan.
Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen!
Gr. Koen